مدیرعامل باشگاه نفت تهران با اشاره به نقش فشارهای بیرونی در 18 تیمی کردن لیگ سیزدهم، تغییر دادن تصمیم 16 تیمی شدن لیگ را نشان دهنده بی‌ثباتی در فدراسیون و سازمان لیگ دانست و گفت: قانون بد از بی‌قانونی بهتر است و اگر بخواهند پس از مشخص شدن نتایج، لیگ را دوباره 18 تیمی کنند، در فوتبال هرج و مرج ایجاد می‌شود.

منصور قنبرزاده در گفتگو با مهر، با اشاره به اینکه گرفتاری شخصی مانع از حضورش در نشست روز سه‌‍شنبه مدیران باشگاه‌های لیگ برتری با مسئولان سازمان لیگ و فدراسیون شد، در خصوص بحث 18 تیمی شدن لیگ سیزدهم، ضمن بیان مطلب فوق گفت: این اعتقاد شخصی من است و شاید با عقاید دوستان متفاوت باشد اما به نظرم آنچه کارشناسی روی آن صورت گرفته، مصوب شده و تبدیل به آیین نامه شده است، نباید تغییر کند.

تغییر دادن تصمیم 16 تیمی شدن لیگ، نشان دهنده بی‌ثباتی است
وی ادامه داد: به هرحال مسئولان فوتبال در مقطعی تصمیم گرفتند، لیگ سیزدهم با 16 تیم برگزار شود اما امروز که بازی‌ها به روزهای حساس و انتهایش رسیده است، تغییر دادن این تصمیم، نشان دهنده بی‌ثباتی است. این بی‌ثباتی بیانگر آن است که چه بسا برخی تصمیمات دیگر هم در مقاطعی مختلف تغییر کند!

تصمیمات کارشناسی شده نباید در آخرین لحظات تغییر کند
مدیرعامل باشگاه نفت تهران خاطرنشان کرد: فوتبال رشته‌ای جذاب بوده و مردم و جوانان همه استان‌ها این رشته را دوست دارند زیرا باعث شور و نشاط می‌شود اما تصمیمات‌مان بایستی با الزامات AFC مطابقت داشته باشد. مضافا بر اینکه نباید تصمیماتی که ادعای کارشناسی شدن روی آن مطرح شده، نباید در آخرین لحظات تغییر کند.

نقش فشارهای بیرونی در 18 تیمی شدن لیگ
وی با اشاره به اینکه فکر می‌کنم فشارهای بیرونی باعث این تصمیم شده، افزود: یکی از دلایل مخالفت من با 18 تیمی نشدن لیگ سیزدهم همین مسئله است زیرا اعتقاد دارم این تصمیم‌گیری به خاطر فشارهای بیرونی است. دراین مدت مسئولان استان‌ها، نمایندگان مجلس و متولیان خارج از فدراسیون و سازمان با فشارهایی خواستار اخذ این تصمیم شدند. اگر سازمان لیگ با معیارهای منطقی این تصمیم را گرفته است، چه اتفاقی افتاده که ظرف دو هفته مانده به پایان مسابقات تصمیم بر 18 تیمی شدن مجدد لیگ گرفته می‌شود.

تصمیمی که زیبنده سازمان لیگ نیست
قنبرزاده در ادامه گفتگویش با خبرنگار مهر، در مورد اینکه برخی از مدیران اعتقاد دارند این تصمیم اشتباه بوده و باید لیگ 18 تیمی شود، یادآور شد: بدون اینکه بخواهم در این بحث ورود کنم، باید بگویم تجدید نظر در تصمیم قبلی مبنای کارشناسی ندارد و صرفا مبنای آن فشارهای خارج از فدراسیون است. به عقیده من این اتفاق زیبنده فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ نیست و استقلال فوتبال را زیر سئوال می‌برد.

کی‌روش ابدالدهر متولی تیم ملی نیست
وی در مورد اینکه به نظر می‌رسد مدیران برخی باشگاه‌ها به خاطر مخالفت با اینکه 16 تیمی شدن لیگ مطابق نظر کی‌روش بوده، می‌خواهند دوباره لیگ را 18 تیمی کنند؟، اظهار داشت: به نظر من این مسائل ارتباطی به کی‌روش ندارد. کی‌روش مهمان فوتبال ایران است و تا ابد متولی تیم ملی نیست.

"فوتبال ایران ظرفیت برگزاری لیگ با 18 تیم را ندارد"
مدیرعامل باشگاه نفت تهران در این خصوص اضافه کرد: آقایان تاج، بهروان و حتی نبی در ماه‌های گذشته مصاحبه‌های مختلفی انجام داده و اعلام کردند فعلا فوتبال ایران ظرفیت برگزاری لیگ با 18 تیم را ندارد. شما ببینید چقدر پرونده انضباطی از باشگاه‌های مختلف داریم. البته اگر باشگاه‌ها حداقل استاندارد را داشتیم، مانع از بی‌نظمی و بروز این مشکلات در فوتبال می‌شد. ضمن اینکه فوتبال تنها لیگ برتر نیست و لیگ‌های دسته اول و دوم هم وجود دارند که مشکلات خاص خودشان دارند.

تصمیمات اخیر شائبه‌هایی را بوجود می‌آورد!
وی ادامه داد: از همه مهتر اینکه این گروه خودشان کارشناسی کرده و لیگ را 16 تیمی کردند. ای کاش حداقل در نیم فصل اعلام می‌شد، لیگ 18 تیمی می‌شود. در این شرایط شائبه‌هایی بوجود می‌آید زیرا برخی از تیم‌های اعلام می‌کنند، چون می‌دانستیم سقوط می‌کنیم از نفرات جوان‌تر خود استفاده کردیم و اگر می‌دانستیم لیگ 18 تیمی می‌شود، برای صعود به جمع 16 تیم بیشتر تلاش می‌کردیم.

قانون بد از بی‌قانونی بهتر است
قنبرزاده در ادامه گفتگویش با خبرنگار مهر، با بیان اینکه قانون بد از بی‌قانونی بهتر است، یادآور شد: اینکه در لحظات آخر تصمیمات هیات رئیسه فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ گرفته است، آئین‌نامه تصویب و ابلاغ شده و اما پس از مشخص شدن نتایج، بخواهند تصمیم دیگری را اتخاذ کنند، ایجاد هرج و مرج می‌کند. با توجه به اینکه می‌دانم فوتبال جذابیت بالایی دارد و برای شادابی جوانان باید آن را بسط و گسترش داد اما نمی‌توانیم موضوعی غیر کارشناسی را تائید کنیم.

تصمیمی که به مصلحت فوتبال کشور نیست
وی با اشاره به اینکه معتقد است صرفا به دلیل فشارهای خارج از فدراسیون فوتبال، متولیان و مسئولان محلی استان‌ها و بعضا نمایندگان مجلس این تجدید نظر صورت می‌گیرد، گفت: باز هم تاکید می‌کنم این تصمیم به مصلحت فوتبال کشور نیست.

جایی که سازمان لیگ و فدراسیون تسلیم شوند، هر اتفاقی رخ می‌دهد
مدیرعامل باشگاه نفت تهران در ادامه در خصوص نظر مسئولان گهر دورود در مورد برگزاری دیدارهای دوره‌ای بین 4 تیم پایان جدول اظهار داشت: قطعا این تصمیم باعث اما و اگرها می‌شود زیرا امروز که تکلیف تیم‌های سقوط کننده مشخص شده، اعلام می‌کنند این موضوع باید بررسی شود. امروز وقت بررسی و تجدید نظر نیست زیرا مسابقات در حال اتمام بوده و کار هم انجام شده است. به نظرم جایی که سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال تحت فشارهای بیرونی تسلیم شوند، هر اتفاقی ممکن است رخ دهد زیرا بحث کارشناسی نبوده و بحث ارتباطات غیر فوتبالی است.

معادلات، معادلات جاهای دیگر است!
وی با تاکید بر اینکه اگر شاخص ارتباطات غیر فوتبالی شد، احتمال هر تصمیم دیگری هم وجود دارد، اضافه کرد: در گذشته تصمیات متناقضی در سازمان لیگ گرفته می‌شود. یک روز مربی را بر اساس گزارش کمیته داوران تنبیه کردند، روز دیگر گفتند اشتباه شده و او را تشویق کردند. من می‌خواهم بگویم هر وقت مسائل فوتبالی با مسائل غیر فوتبالی گره خورد، قطعا اتفاقاتی می‌افتد که از مقوله فوتبال خارج بوده و معادلات، معادلات جاهای دیگر است!

برنده بازی نفت با فولاد شانس آسیایی شدن دارد
قنبرزاده در بخش دیگری از گفتگویش با خبرنگار مهر، در پاسخ به این سئوال که چقدر به آسیایی شدن نفت در هفته‌های پایانی لیگ امسال اطمینان دارید؟، اظهار داشت: اگر فولاد مقابل استقلال نتیجه نگیرد و یا حتی مساوی کند و ما سایپا را ببریم در هفته آخر با فولاد در تهران بازی می‌کنیم، قطعا برنده این بازی شانس آسیایی شدن را دارد، به شرطی که سپاهان در فینال جام حذفی برابر پرسپولیس پیروز شود.

بحث‌های پرسپولیسی‌ها بسیار خطرناک است
وی صحبت‌هایش را اینگونه ادامه داد: با احترامی که به باشگاه پرسپولیس داریم، می‌بینیم موضوعی را مطرح کرده‌اند که بسیار خطرناک است. آنها عنوان کرده‌اند اگر پرسپولیس در جام حذفی دوم شود، در قانون تجدید نظر شود تا به جای تیم چهارم لیگ، نایب قهرمان جام حذفی به آسیا برود. در جام حذفی چیزی به عنوان نایب قهرمان وجود ندارد زیرا در این جام هر تیمی که ببازد، حذف می‌شود و تیمی که در هفته نخست حذف شده با تیمی که در دیدار نهایی به میدان می‌رود و می‌بازد، فرقی با هم ندارند.

آسیایی شدن تیم دوم جام حذفی آزار دهنده است
مدیرعامل باشگاه نفت تهران در این خصوص افزود: این روزها به نوعی این شائبه را بین باشگاه‌های ایجاد و زمینه را مساعد می‌کنند که تیم دوم جام حذفی آسیایی شود. قطعا سپاهان از لیگ سهمیه آسیا را گرفته و منظور تیم پرسپولیس است. این مسائل دل آزار می‌شود. اینگونه برخوردها با تیم‌های سازنده مانند نفت و فولاد باعث بی‌انگیزگی آنها می‌شود.

برخورد یکسانی با باشگاه‌‎ها صورت نمی‌‎گیرد
وی با طرح این مسئله که برخورد یکسانی با باشگاه‌‎ها صورت نمی‌‎گیرد، یادآور شد: متاسفانه باشگاه‌ها شرایط به سمت و سویی می‌رود که روی تصمیمات برای باشگاه‌ها براساس میزان تماشاگران، میزان فشارهای بیرون از فدراسیون فوتبال، میزبان فشارهای نمایندگان مجلس و … تصمیم‌گیری می‌شود  انصافا عدالت نیست.

امیدواریم تاج وجهه قاطعیت خود را از دست ندهند
قنبرزاده تاکید کرد: در این مدت شاهد بودیم مهدی تاج مقابل این فشارها مقاومت کردند. البته این فشارها در حال افزایش است اما از ایشان خواهش می‌کنیم مقابل این فشارهای بیرون فوتبال مقاومت کنند و اجازه ندهند این فشارها آیین نامه‌ها و مصوبه‌های فدراسیون را زیر سئوال ببرد. جامعه ورزش مهدی تاج را به عنوان مدیری قاطع می‌شناسند و امیدواریم وجهه قاطعیت خود را از دست ندهند.

انتقال تیم‌ها به غیر از تبعات منفی چیزی برای فوتبال در پی ندارد
وی در مورد بحث انتقال تیم نفت تهران به استان‌های مختلف در پایان هر فصل فوتبال و اینکه امسال بحث انتقال این تیم به آبادان مطرح شده، اظهار داشت: ما در این خصوص بیانیه‌ای را روی سایت باشگاه قرار دادیم و به صورت جامع به این مسئله پاسخ دادیم. این نوع انتقال‌ها مغایر قوانین بوده و به غیر از تبعات منفی چیزی برای فوتبال در پی ندارد.

فوتبال آبادان با برادرکشی صاحب تیم نمی‌شود
مدیرعامل باشگاه نفت تهران ادامه داد: مضاف بر اینکه فوتبال آبادان که الگویی مانند مرحوم دهداری در آن فعالیت می‌کرده به هیچ وجه حاضر نمی‌شود با برادرکشی و انجام اعمال غیر قانونی صاحب تیم شود. مردم آبادان هم که هر کدام کارشناس خبره هستند، حاضر نیستند با این گونه رانت‌ها و مسائل غیر قانونی و برادرکشی، تیمی را جایگزین تیم خود کنند و مطمئنا خود این مردم برابر انتقال نفت به آبادان مقاومت می‌کنند.

ابراهیم‌زاده تنها مربی دارای رنکینگ جهانی ایران است
وی در بخش پایانی گفتگویش با خبرنگار مهر، در خصوص اینکه آیا با منصور ابراهیم‌زاده برای تمدید قراردادش با نفت مذاکره کرده است، یادآور شد: به لحاظ حقوقی قراردادمان با ابراهیم‌زاده تا پایان فصل است ولی جایگاه ایشان بسیار رفیع است. ایشان تنها مربی ایران است که دارای رنکینگ جهانی بوده و از لحاظ اخلاقی هم جایزه بهترین مربی اخلاق سال فوتبال را بدست آورده است. قطعا مباحث فنی و اخلاقی دو بال اصلی برای مربیگری تیم است و ما هم نمی‌خواهیم ابراهیم زاده را از دست بدهیم.

دوست داریم ابراهیم‌زاده را حفظ کنیم
قنبرزاده با بیان اینکه دوست داریم در لیگ سیزدهم هم ابراهیم‌زاده هدایت نفت را برعهده بگیرد، افزود: البته این بر می‌گردد به تمایل ایشان که دوست دارند در نفت بمانند یا نه. ما سعی می‌کنیم رضایت ایشان را برای ادامه فعالیت در نفت جلب کنیم و اگر این تمایل وجود داشته باشد، قطعا قراردادشان را تمدید خواهیم کرد.

ارتباطم را با فرکی قطع کردم تا شائبه‌ای ایجاد نشود
وی در خصوص خبر مطرح شده در مورد مذاکره مسئولان باشگاه تراکتورسازی با ابراهیم‌زاده اظهار داشت: تا آن جایی که من خبر دارم ایشان با هیچ کس و تیمی مذاکره نکرده است. اینکه در دو هفته پایانی با مربی تیم دیگر صحبت شود، کاری غیر قانونی و جرم است. کما اینکه چند روز پیش با من تماس گرفتند و گفتند شما با فرکی مذاکره کرده‌اید و من این موضوع را به شدت تکذیب کردم. حتی من ارتباط دوستانه‌ام با فرکی را در هفته‌ای اخیر قطع کردم تا شائبه‌ای در این خصوص به وجود نیاید.

رد مذاکره ابراهیم‌زاده با تراکتورسازی
مدیرعامل باشگاه نفت تهران در پایان گفت: من خبر مذاکره ابراهیم‌زاده با تراکتور را تکذیب می‌کنم. به نظرم بعضی‌ها قصد تخریب تیم را در این هفته‌ مهم پایانی دارند. اینکه هنوز لیگ تمام نشده، چنین مسائلی مطرح می‌شود، خلاف قانون است و قطعا ما به آن رسیدگی خواهیم کرد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)