سرمربی تیم فوتبال سایپا می‌گوید امیدوار است جدول لیگ برتر اساس شایستگی‌ها چیده شود و به خاطر اشتباه داوری تیمی متضرر نشود.

ابراهیم صادقی درباره وضعیت تیم فوتبال سایپا اظهار کرد: ما نیم فصل دوم را با شرایط خوبی شروع کردیم اما طی دو هفته اخیر نتوانستیم نتایج خوبی بگیریم. در دیدار برابر صنعت نفت آبادان خیلی خوب بازی کردیم و باید پیروز میدان می‌شدیم اما این اتفاق رخ نداد. در دو هفته اخیردر دیدار برابر تراکتور و صنعت نفت، سه شوت استثنایی به سمت دروازه ما زدند که به گل تبدیل شد که از این جهت بدشانس بودیم. باید دقت و تمرکز بیشتری داشته باشیم تا نتایج بهتری کسب کنیم.

وی به جوان‌گرایی سایپا اشاره کرد و گفت: بازیکنان جوان ما بهتر از گذشته بازی می‌کنند و پخته‌تر شده‌اند. برخی از این بازیکنان سال‌های قبل کمتر بازی می‌کردند ولی الان از بازیکنان فیکس تیم محسوب می‌شوند. سن برخی از آنها ١٩ یا ۲۰ سال است. این بازیکنان در این سن ٢٠ بازی در لیگ برتر انجام داده‌اند. احتیاج به زمان داریم که با تجربه‌تر شویم. ما درجوان‌گرایی موفق بودیم اما از نظر کسب نتیجه موفق نبودیم. این ایراد به تیم ما وارد است که از نظر کسب نتیجه، نتوانستیم به خواسته‌های خودمان برسیم. باید سعی کنیم از نظر کسب نتیجه هم خوب عمل کنیم تادر جایگاه بهتری در جدول قرار بگیریم.

او در پاسخ به این سوال که هدف سایپا برای لیگ نوزدهم چیست، گفت: با توجه به شرایط از ابتدا هدفگذاری کردیم که رتبه تک رقمی داشته باشیم اما در هفته‌های اخیر نتایج خوبی نگرفتیم و الان با هدف خودمان فاصله داریم. باید در ٩ هفته آینده امتیاز لازم را کسب کنیم تا در انتهای فصل، رتبه خوبی به دست بیاوریم. دو هفته قبل تیم ما در رتبه یازدهم قرار داشت و با یک برد می‌توانست به رتبه دهم برسد اما این اتفاق رخ نداد. الان امیدوار هستیم طی یکی دو هفته آینده، دوباره به شرایطی خوب برسیم.

صادقی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به تعطیل شدن لیگ به خاطر شیوع ویروس کرونا، اشاره کرد و گفت: لیگ باید یک هفته قبل تعطیل می‌شد. واقعا وضعیت برای بازیکنان و کادر فنی تیم‌ها خطرناک بود. پیش از بازی برابر صنعت نفت آبادان بازیکنان از ما خواستند که در اردوی پیش از بازی حاضر نشوند و مستقیما به ورزشگاه بیایند. بازیکنان خانواده دارند و نگران بودند که دچار بیماری بشوند و این بیماری را به خانواده خود منتقل کنند. الان لیگ‌های شرق آسیا هم تعطیل شده‌اند. لیگ ژاپن حرفه‌ای‌تر از ماست اما آنها به سلامتی بازیکنان و مربیان اهمیت می‌دهند و لیگشان را زودتر تعطیل کردند. در خبرها دیدم لیگ مراکش تعطیل شده است. هفته سوم لیگ قهرمانان آسیا به تعویق افتاد و حتی ممکن است مقدماتی جام‌جهانی هم برگزار نشود. این نشان می‌دهد که بحث شیوع ویروس کرونا خیلی جدی است.

وی ادامه داد: امیدواریم در دو یا سه هفته آینده این بیماری را کنترل کنند تا دوباره بازی کنیم. نمی‌توانیم از الان بگویم لیگ را کلا تعطیل کنند. باید به آینده امیدوار باشیم. متاسفانه لیگ با ۴۵ روز تاخیر آغاز شد و کسی به آن اعتراض نکرد. تیم ما بر اساس برنامه سازمان لیگ تمرینات بدنسازی خود را انجام داد و وقتی لیگ با تاخیر شروع شد، دچار مشکل شد اما برخی تیم‌ها که کارشان را دیر شروع کرده بودند، از آن تاخیر خوشحال شدند. برای من سوال است که آیا تاخیر ۴۵ روزه لازم بود؟ آیا گیت‌های بلیت فروشی و نصب دوربین درست شد؟

سرمربی تیم فوتبال سایپا در ادامه درباره اینکه برخی می‌گویند مسئولان فوتبال ایران می‌خواهند یک تیم خاص قهرمان لیگ شود، گفت: من به این موضوع اعتقاد ندارم. می‌دانم مسأله به باشگاه پرسپولیس مربوط است. این تیم در سال‌های اخیر فوتبال خوبی ارائه کرده و شایسته کسب عنوان قهرمانی بوده است. شاید اشتباهات داوری وجود داشته باشد اما موضوع مهندسی نیست. بر اساس آمار، سایپا در نیم فصل نخست بیشترین ضرر را از اشتباهات داوری دید. اگر این اشتباهات نبود، ما باید در پایان نیم فصل نخست در رتبه یازدهم قرار می‌گرفتیم نه اینکه سیزدهم باشیم. ما هم به خاطر این این اشتباه‌های داوری نگفتیم مهندسی شده است چون اعتقاد داریم اشتباه‌هایی هم که صورت گرفته، سهوی بوده است.

وی افزود: برخی از داوران که برای ما قضاوت کردند که برای اولین بار بود که در لیگ برتر قضاوت می‌کردند. شاید به خاطر اینکه ما هواداری نداریم به راحتی از این داوران برای بازی‌های ما استفاده می‌کنند. این داوران را برای بازی‌های تراکتور، سپاهان و پرسپولیس و استقلال نمی‌گذارند چون اگر اشتباهی انجام بدهند، تماشاگر فشار زیادی وارد می‌کند. شاید این اشتباه‌های داوری باعث شود من از فوتبال حذف بشوم بدون اینکه نقشی در این اشتباه‌های داوری داشته باشم. با این حال امیدوارم روزی جدول لیگ برتر اساس شایستگی‌ها چیده شود و اینگونه نباشد که تیمی به خاطر اشتباه‌های داوری چند پله پایین‌تر قرار بگیرد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)