کارشناس فوتبال ایران اعتقاد دارد، مصدومیت هر یک از بازیکنان پرسپولیس ضربه‌ای مهلک به این تیم وارد خواهد کرد.

علیرضا مرزبان در مورد دو هفته سپری شده از مسابقات لیگ برتر گفت: نتایجی که در دو هفته ابتدایی رخ داد چندان دور از انتظار نبود. متأسفانه تعداد اندکی از تیم‌ها هستند که برای این فصل به موقع استارت زدند و برخی حتی هنوز هم وضعیت نامشخصی دارند. با این شرایط حساب یکسری از تیم‌ها را باید از بقیه جدا کرد. تیم‌هایی مثل پرسپولیس، استقلال، سپاهان، ذوب‌آهن و تاحدی هم تراکتورسازی، پیکان و سایپا وضعیت‌شان مناسب است و در طول فصل برای قرار گرفتن در بالای جدول رقابت‌ها خواهند کرد، اما بقیه یا مشکل مالی دارند و یا مالکیت‌شان مشخص نیست.

لیگ نباید به خاطر تیم ملی زود شروع می‌شد
وی افزود: متأسفانه در فوتبال ایران هنوز این فرهنگ جا نیفتاده است که وقتی فصل تمام می‌شود قبل از آن باید وارد فصل آینده شد و برای بستن تیمی مقتدر اقدام کرد. در ایران وقتی بازی‌ها تمام می‌شود بازیکنان و مسئولان باشگاه‌ها دو ماه تمام استراحت می‌کنند. نه بازیکن آنقدر حرفه‌ای است که تمرینات انفرادی را فراموش کند و نه فرد مسئول در باشگاه تلاش می‌کند به موقع وارد فصل نقل‌وانتقالات شود. به خاطر همین است که شما در چهار پنج هفته اول لیگ اصلاً بازی جذابی را نمی‌بینید و نتایج نیز عجیب و غریب رقم می‌خورد. ضمن اینکه دلیل نداشت لیگ ما اینقدر زود آغاز شود. حتی به خاطر تیم ملی هم نباید این اتفاق رخ می‌داد. شما دیدید در جام جهانی بازیکنانی چون مودریچ و واران در شرایطی ستاره تیم‌شان بودند که تا دو سه هفته قبل از جام جهانی درگیر بازی‌های باشگاهی بودند. این یعنی اینکه اگر بازیکن در باشگاهش خوب تمرین کند می‌تواند در تیم ملی هم موفق باشد و دیگر نیاز به اردو‌های بلندمدت نیست.

در فوتبال ایران خیلی چیز‌ها بر اساس حوادث رقم می‌خورد
کارشناس فوتبال ایران با تأکید بر اینکه در فوتبال ایران خیلی از مسائل بدون برنامه‌ریزی انجام می‌شود، عنوان کرد: حوادث و اتفاقات در فوتبال ایران نقشی به مراتب پررنگ‌تر نسبت به موارد دیگر دارند. فقط دوران آماده‌سازی برخی تیم‌ها حرفه‌ای و برنامه‌ریزی شده است. زمانی که من به ایران آمدم به همراه حمید استیلی پرسپولیس را به کیش بردیم و در هوای بالای ۵۵ درجه روزی سه جلسه تمرین می‌کردیم. در آن مقطع بازیکنان به این مسئله اعتراض می‌کردند، اما ثمره آن را در طول فصل دیدند.

مصدومیت هر بازیکن به پرسپولیس ضربه مهلکی می‌زند
مرزبان با بیان اینکه پرسپولیس با تمام مشکلاتی که داشت هنوز بهترین تیم ایران است، خاطرنشان کرد: شاید پرسپولیس در دو پنجره اخیر بازیکنی جذب نکرده و پنج مهره‌اش را از دست داد، اما با این حال شاکله خود را حفظ کرده است. من دو بازی اخیر این تیم را دیدم و فکر کنم فقط سیامک نعمتی و امید عالیشاه به ترکیب اصلی این تیم راه پیدا کرده‌اند و بقیه نفرات فصل پیش هم در ترکیب تیم برانکو حضور داشته‌اند. تنها مشکل پرسپولیس نیمکت ضعیفش است. حتی این مورد را به نعمتی که شاگرد خودم در پیکان بود، گفتم. به او توصیه کردم فقط مصدومیت بد هر یک از بازیکنان می‌تواند به پرسپولیس ضربه مهلک بزند و به این خاطر باید نهایت سعی و تلاش خود را به کار گیرد که خیلی حرفه‌ای زندگی کند. نه فقط او، بلکه همه بازیکنان پرسپولیس باید به خاطر شرایط خاص تیم‌شان طی چهار ماه پیش رو به مانند یک بازیکن حرفه‌ای زندگی کنند تا مصدوم نشوند.

مدیران استقلال به این تیم ضربه زدند
وی با انتقاد از مدیران استقلال و تراکتورسازی تصریح کرد: هواداران استقلال انتظار داشتند تیم‌شان این فصل شانه‌به‌شانه پرسپولیس برای قهرمانی بجنگد، اما مدیران این باشگاه این فرصت را از تیم‌شان گرفتند. مدیریت باشگاه استقلال در زمانی که باید با بازیکنان آزاد تیم‌شان وارد مذاکره می‌شدند وقت را هدر دادند و بعد از جام جهانی اقدام به این کار کردند که خیلی دیر شده بود. شفر مهره‌های تأثیر‌گذار تیمش را از دست داد و برای پیدا کردن جانشین مناسب برای آنها کار بسیار سختی دارد و زمان لازم خواهد داشت. تراکتور‌سازی هم در بدترین زمان ممکنه یارگیری کرد و طبیعی است که خرید‌های این تیم یک ماه بعد از شروع فصل آماده بازی شوند. این سلیقه‌ای عمل کردن مدیران به تیم‌ها ضربه می‌زند و به این خاطر است که می‌گویم هنوز خیلی اقدامات در باشگاه‌های ما حرفه‌ای نیست.

چیزی به نام مدیر ورزشی وجود ندارد
کارشناس فوتبال ایران در ادامه تصریح کرد: مسئله‌ای که قصد دارم به آن اشاره کنم و بسیار بسیار اهمیت دارد، این است که در همه باشگاه‌های حرفه‌ای دنیا فردی با سابقه بالای ورزشی و شخصیت قابل احترام به عنوان مدیر ورزشی انتخاب می‌شود که در واقع رابطی خوب بین مدیریت باشگاه و کادرفنی و بازیکنان است. مثل ماتیاس سامر در بایرن مونیخ که بعد جای خود را به حسن صالح حمیدزیچ داد. حضور چنین افرادی در همه زمینه‌ها به باشگا‌ه‌ها کمک می‌کند. از فعالیت‌های نقل‌وانتقالاتی گرفته تا خیلی از مسائل مربوط به تیم که البته آنها هرگز دخالتی در امور فنی نمی‌کنند. در فوتبال ایران از مدیرفنی استفاده می‌شود که کارش دخالت در مسائل فنی است که به نظر من خیلی مزخرف و خلاف فوتبال حرفه‌ای است. خیلی ایرادها در باشگاه‌های ما وجود دارد که باید برطرف شود، در غیر این‌صورت نمی‌توانیم لیگی باکیفیت و حرفه‌ای داشته باشیم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)