کارشناس فوتبال ایران با بیان اینکه پرسپولیس در بُعد فنی و مدیریت انسانی باید بهتر مدیریت شود گفت: این تیم در آسیا می‌تواند مدعی باشد اما نه مدعی اصلی.

علیرضا مرزبان در مورد بازی‌‌های نمایندگان کشورمان در لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: پرسپولیس با وجودی که مقابل الجزیره شکست خورد اما دو گل به ثمر رساند که قطعا این دو گل کمک زیادی به صعود این تیم به مرحله بعد لیگ قهرمانان خواهد کرد. اینکه شما انتظار داشته باشید یک تیم در بیرون از خانه هم به اقتدارش ادامه دهد انتظار زیادی است. در لیگ قهرمانان اروپا تیم‌هایی مثل بارسا، لیور‌پول و منچسترسیتی و.. در خارج از خانه شکست‌های سنگینی را پذیرا شدند که نشان می‌دهد تیم‌ها از میزبانی خود نهایت استفاده را می‌برند.

تیم برانکو باید از نظر فنی و نیروی انسانی بهتر مدیریت شود
وی در واکنش به این موضوع که برخی اعتقاد دارند پرسپولیس اگر تقویت نشود مقابل تیم‌های قدر آسیایی دچار مشکل خواهد شد، عنوان کرد: پرسپولیس در بُعد نیروی انسانی و فنی باید قدری بهتر مدیریت شود. اگر قرار باشد بازیکن جدیدی به این تیم بیاید یا در ترکیب اصلی قرار بگیرد باید با فلسفه تیمش آشنا باشد. هر بازیکنی نمی‌تواند در پرسپولیس بازی کند. پرسپولیس بعد از محرومیت از جذب بازیکن هیچ اقدامی در زمینه جذب بازیکن در تیم‌های پایه نکرد. در واقع فکر کنم در این چند ساله کار خاصی در تیم‌های پایه این تیم نشده که در این مقطع آنها به کار تیم بزرگسالان بیایند. شاید پرسپولیسی‌ها در دوران محرومیت افکارشان بیشتر معطوف به مسائل حاشیه‌ای بوده است.

پرسپولیس در آسیا می‌تواند مدعی باشد اما نه مدعی اصلی
مربی پیشین پرسپولیس در پاسخ به این سوال که آیا پرسپولیس می‌تواند در لیگ قهرمانان آسیا مدعی باشد یا نه؟ خاطرنشان کرد؛ قطعا کار پرسپولیس در مراحل بالاتر لیگ قهرمانان بسیار سخت است. در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان تیم‌های حاضر این فرصت را خواهند داشت تا به بهترین شکل تیم خود را تقویت کنند و این کار را هم با هزینه‌های هنگفت انجام می‌دهند. جدا از این مسئله تیمی در این مراحل موفق‌تر است که در هر دو بازی رفت‌وبرگشت از نظر فنی و روحی‌ روانی در بهترین شرایط خود باشد. به نظر من پرسپولیس می‌تواند در آسیا مدعی باشد اما نه مدعی اصلی.

سید‌جلال برای پرسپولیس نعمت است
مرزبان در ارتباط با عملکرد خط دفاع پرسپولیس در غیاب سید‌جلال حسینی به تسنیم گفت: طبیعتا بازیکن با شخصیت و قابلی چون سید‌جلال حسینی برای پرسپولیس یک نعمت است. جدا از مسائل فنی او به عنوان کاپیتان نقش زیادی در مدیریت همبازیانش در زمین مسابقه دارد. نقش چنین بازیکنانی در یک تیم خیلی مهم است. شما دیدید در بازی با الجزیره بازیکنان پرسپولیس در مدیریت زمان و مکان اصلا خوب عمل نکردند و گل‌های بچه‌گانه‌ای خوردند.

استقلال موقعیت‌های بیشتری داشت اما ذوب آهن با تمام وجود جنگید
وی در ادامه با اشاره به دیدار رفت ذوب‌آهن و استقلال تصریح کرد: در این مسابقه استقلال مالکیت توپ را در اکثر دقایق بازی در اختیار داشت و موقعیت‌های گل زیادی هم روی دروازه حریفش ایجاد کرد اما در آن سو باید تلاش بازیکنان ذوب‌آهن برای بسته نگه داشتن دروازه خود و رسیدن به گل را هم تحسین کرد. آنها با تمام وجودشان برای پیروزی جنگیدند و در ثانیه‌های پایانی بازی مزد تلاش خود را گرفتند.

شانس پرسپولیس و استقلال برای صعود بیشتر است
مرزبان اضافه کرد: مسئله‌ای که خیلی اهمیت دارد و در بازی برگشت به نفع استقلال خواهد بود مصدومیت و محرومیت دو مدافع میانی ذوب‌آهن است. بازیکنانی که ستون اصلی ساختار خوب خط دفاع ذوب‌آهن را تشکیل می‌دهند و قطعا نبود آنها کار را برای استقلال راحت و تیم قلعه‌نویی خیلی سخت خواهد کرد و ذوب‌‌آهن دچار مشکل خواهد شد. در کنار این مسئله جو ورزشگاه آزادی هم کاملا به ضرر ذوب‌آهن خواهد بود و به نظرم شانس استقلال برای صعود از این مرحله همانند پرسپولیس در بازی برگشت بیشتر از حریفش است.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)