پنجشنبه 3 بهمن (12:53)

مرجع خبری پرسپولیس : استخدام سرمربی خارجی همزمان با حمایت از پیروانی !

داستان حضور توميسلاو‌‌ايويچ در تهران و حضور دركنار افشين‌پيرواني جالب شد چرا كه مديرعامل باشگاه پرسپوليس ديروز با قاطعيت اعلام كرد پيرمرد كروات به تهران نمي‌آيد. همه منتظر بودند تا سرمربي نافرجام تيم‌ملي كه به نوعي جفا ديد و از اينجا رفت را در زمين تمرين قرمزها، بالاي سر شاگرد سابقش ببيند اما اينطور كه پيش مي‌‌‌رود حضور او به‌عنوان مشاور كنار دست افشين‌پيرواني در هاله‌اي پر رنگ از ابهام قرار دارد.
 پيرواني گفت مي‌آيد
بعد از مصاحبه‌هاي كوچك و بزرگ افشين‌پيرواني از مربي سابقش و اينكه ايويچ به درخواست او به تهران مي‌‌‌آيد صبح ديروز بار ديگر او با اين جمله كه«شك نكنيد ايويچ هفته آينده به ايران خواهد آمد» مهر تاييدي زد بر صحبت‌هاي گذشته‌اش. پيرواني كه كلا دوست ندارد درباره شايعات صحبت كند در ادامه صحبت‌هايش گفت:« من به حرف‌ ‌وحديث‌ها كاري ندارم. دوست ندارم جواب كسي را بدهم اما نظر شخصي‌ام اين است كه با توجه به دعوت من قطعا ايويچ هفته آينده به ايران خواهد آمد و با او نشست‌هايي برگزار مي‌‌‌كنم. اين مسئله به هيچ عنوان منتفي نيست مگر اينكه اتفاق ناخوشايندي براي او پيش آيد كه خدا نكند اينگونه شود.» اين حرف‌هاي سرمربي پرسپوليس ساعت 9:57دقيقه ديروز روي خروجي يكي از خبرگزاري‌ها قرار گرفت. هماني كه در گفت‌وگوهاي روز گذشته‌اش گفته بود مهم نيست ايويچ از چه كانالي به ايران مي‌‌‌آيد و مهم كمك به پرسپوليس است. شايد اين صحبت‌هاي پيرواني در پاسخ به شايعاتي بود كه طي چند روز گذشته به گوش مي‌‌‌رسيد اما دقايقي قبل حسين‌هدايتي حضور ايويچ در ايران را  كوتاه‌مدت اعلام كرده بود:«او تنها براي مشاوره دادن به پيرواني به ايران مي‌‌‌آيد و بعد هم مي‌‌‌رود.»

درست8 دقيقه پس از تاكيد پيرواني بر حضور قطعي ايويچ در تهران، عباس‌انصاري‌فرد مديرعامل باشگاه پرسپوليس بحث آمدن ايويچ را منتفي دانست و گفت:«اين سفر انجام نمي‌شود چرا كه اگر هم قصد انجام چنين كاري داشته‌باشيم احساس مي‌‌‌كنم كه اكنون نمي‌تواند مشاوره انجام دهد.»
  به دنبال سرمربي بزرگ خارجي
همزمان با بحث حضور يا عدم حضور توميسلاو ‌ايويچ در تهران به‌صورت موازي مسئله يافتن يك گزينه خارجي با سابقه و رزومه قابل قبول براي سرمربيگري پرسپوليس نيز در دستور كار مديران باشگاه قرار دارد. هر روز نام‌هاي مختلفي درخصوص سرمربي جديد پرسپوليسي‌ها به ميان مي‌آيد كه البته همه آنها نيز مربيان بزرگي بوده‌اند. از فاتح تريم و بوراميلوتينوويچ گرفته تا يورگن روبر آلماني كه در هرتابرلين روزگار خوشي را گذرانده بود. كش‌دار شدن مسئله سرمربيگري پرسپوليس تا جايي آزاردهنده شده كه برخي بازيكنان از جمله كريم باقري، كاپيتان تيم از اين موضوع ابراز نارضايتي كرده و خواستار تمام شدن اين جريان خسته‌كننده شده است.
البته جالب است كه حسين هدايتي هرگونه مذاكره با گزينه‌هاي خارجي را رد مي‌كند. گفته مي‌شد رئيس هيات‌مديره مهم‌ترين عنصري است كه در اين مسئله مهم وارد شده و پاي مذاكره با گزينه‌ها مي‌نشيند اما او صرار دارد كه بگويد: «تا امروز به هيچ‌وجه به‌عنوان نماينده باشگاه پرسپوليس با مربي ايراني يا خارجي براي سرمربيگري پرسپوليس صحبت نكرده‌ام.» فعلا هرچه كه مطرح مي‌شود حمايت از افشين پيرواني است: «فعلا با تمام قدرت از پيرواني حمايت مي‌كنيم و بي‌ترديد اگر در آينده نيازي به جذب مربي، كمك‌مربي يا حتي سرمربي احساس شود، بين كادر مديريتي و كادرفني فعلي باشگاه صميميتي وجود دارد كه اين موضوع را به آساني اعلام مي‌كنيم.» اين‌بار رئيس هيات‌مديره با مديرعامل كاملا هماهنگ است، چراكه عباس انصاري‌فرد هم در موضعي مشابه مي‌گويد: «ما همواره از افشين پيرواني حمايت مي‌كنيم و تاكنون هيچ‌كسي را به‌عنوان نماينده براي مذاكره مامور نكردم. تمام مسائل در اين رابطه فقط درون هيات‌مديره مطرح مي‌شود و به‌غير از ما هيچ‌كس از مسائل خبر ندارد.»
 حمايت دوپهلو
حمايت، حمايت، حمايت. افشين پيرواني آنقدر حمايت شده كه نيازي به حامي جديد ندارد اما نمي‌دانيم چرا با وجود اين همه حمايت باز هم هر روز نام‌هاي مختلف و مربيان مشهور خارجي صفحات روزنامه‌ها را پر مي‌كنند؟ افشين پيرواني از اين همه حمايت ممنون است و مي‌گويد اميدوار است جواب اعتماد مديران باشگاه را بدهد  اما وقتي با يك شكست ديگر نام گزينه‌هاي خارجي از حالت پچ‌پچ‌هاي مديران خارج شده و با تيتر درشت‌تري در صفحات اول روزنامه‌ها درج شود آن‌وقت مي‌فهميم كه اين حمايت‌ها در عمل چقدر درست است و حقيقت دارد. فعلا كه مبحث به ابهام درآمدن ايويچ نشان مي‌دهد اين حمايت همان چيزي نيست كه در كلام مديران باشگاه ديده مي‌شود، حتما اگر نتيجه دلخواه در كرمان حاصل نشد، بايد منتظر اين حمايت و ايستادگي باشيم، البته از نوعي متفاوت!

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)