پرسپولیس نیوز: مشاور رئیس فدراسیون فوتبال گفت:چون سکوت کردم دلیل بر این نیست که با فدراسیون فوتبال مشکل دارم به هر حال شرایط کاری ایجاد می‌کرد که از فدراسیون دور باشیم.

محمدرضا آصفی مشاور فدراسیون فوتبال در خصوص اینکه چرا با فدراسیون فعالیت خاصی نمی‌کند به رادیو تهران اظهار داشت: من تا دی و بهمن ماه تمام جلسات فدراسیون فوتبال را دنبال می‌کردم، کارهای لازم را انجام دادیم، اما از بهمن تا به امروز با توجه به شرایط کاری و اینکه مشغله‌های بیرون از فدراسیون بسیار زیاد بود نتوانستم به صورت حضوری در فدراسیون فوتبال کارهایی را انجام دهم اما به هر حال تا بهمن ماه بیشتر کارهای مربوط به جام جهانی مثل بلیت فروشی،اسکان مربوط به ایرانیان مقیم خارج از کشور که به چه نحوی بلیت تهیه کنند را انجام دادیم. تمرینات خاصی صورت گرفت. همه کمک کردند با توجه به اینکه تقریباً تیم ملی دو ماه تا جام جهانی فرصت دارد بدون دغدغه حضور پیدا کنند. وزارت امور خارجه حمایت‌های خوبی داشته تا علاقه‌مندان بتوانند بلیت تهیه کنند.

وی در ادامه تأکید کرد: مشکلی بین من و فدراسیون وجود ندارد من تا بهمن ماه در خدمت فدراسیون بودم اما در حال حاضر سعی کردم دور باشم و به فدراسیون کمک کنم. حتی روز گذشته هم تلفنی نکاتی را گوشزد کردم تا بتوانم کمک کنم. به هر حال ساختار فدراسیون طوری است که سعی کردم جدا باشم. من فردی هستم که سعی می‌کنم طبق افکار و رفتارم جلو بروم مطمئن باشید اگر مشکلی بود رها می‌کردم و هیچ مشورتی هم به فدراسیون نمی‌دادم. من هر چه از توانم بربیاید به فدراسیون کمک می‌کنم. خود آقای تاج به عنوان رئیس فدراسیون تمام تلاشش را می‌کند تا بتواند به فوتبال کمک کند. به هر حال افرادی هستند که شاید بعضی وقت‌ها غفلت کنند. گاهی غفلت می‌کنند و باعث می‌شود که من مشورت بدهم.

مشاور فدراسیون فوتبال نیز در ادامه گفت: من قبل از اینکه با فدراسیون همکاری کنم زمان آقای کفاشیان سعی می‌کردم تا از طریق بحث سیاسی بازی‌های دوستانه و تدارکاتی را هماهنگ کنیم و به فدراسیون فوتبال پیشنهاد بدهیم. ما آدم‌های سیاسی فقط می‌توانیم در بعضی قسمت‌ها هماهنگی‌هایی را انجام دهیم اما نمی‌توانیم در بحث بازی‌های تدارکاتی و یا فنی نظری بدهیم. من زمان ریاست کفاشیان بازی‌هایی مثل مکزیک و کرواسی را با توجه به شرایط سیاسی هماهنگ کردم و به آقای کفاشیان پیشنهاد دادم. بعد از آن رئیس فدراسیون به ما گفت کادر فنی این بازی‌ها را قبول نکرد، بعد از آن من سعی کردم زیاد در بحث بازی‌های تدارکاتی کمک خاصی نکنم و پای خودم را کنار گذاشتم.

حمیدرضا آصفی در ادامه گفت: من زمانی که در پاریس بودم هم دو بار تیم ملی را به آنجا آوردم، حتی از فدراسیون فوتبال پولی نگرفتیم و سعی کردیم با کمک مردم این کار را انجام دهیم به هر حال این اتفاقات به زودی فراموش می‌شود چه بازی‌های تدارکاتی هماهنگ کنیم چه به فدراسیون کمک نکنیم همه چیز فراموش می‌شود.

وی در ادامه در پاسخ به این سؤال که آیا بازی سیرالئون به نظر شما بازی تدارکاتی خوبی بود یا خیر، گفت: من در جایگاهی نیستم که بخواهم راجع به بازی با سیرالئون نظر بدهم به هر حال این  انتخاب کادر فنی است و فکر می‌کنم مربیان فوتبالی می‌توانند خیلی بهتر راجع به این موضوع کارشناسی کنند. من هیچ صحبتی راجع به بازی سیرالئون ندارم.

آصفی درباره اینکه آیا بامداد میرزایی را در فدراسیون فوتبال می‌شناختید و او با شما همکاری داشته است یا خیر، گفت: من اصلاً این فرد را نمی‌شناسم و نمی‌دانم با فدراسیون همکاری داشته است یا خیر، خود آقای تاج به عنوان رئیس فدراسیون انصافاً سعی می‌کند تمام نکات را رعایت کند و انصافاً به قوانین پایبند است و من می‌توانم شهادت دهم که تاج به دنبال پیشرفت فوتبال است. قطعاً فردی که از فدراسیون جدا شده است و به تیم ملی کمک نمی‌کند در جایگاهی نبوده که بتواند کار خاصی انجام دهد. مطمئناً قطع همکاری این فرد با تیم ملی به صلاح فدراسیون فوتبال بوده است که آقای تاج این تصمیم را گرفته است.

مشاور فدراسیون فوتبال درباره اینکه آیا شما با فدراسیون مشکل داشتید یا خیر، گفت: من هیچ مشکلی ندارم فقط حضور فیزیکی ندارم. من سعی می‌کنم با یک گزارش و یا مشاوره به فدراسیون کمک کنم فقط حضورم کمرنگ شده است. من نمی‌توانم راجع به این موضوع صحبت کنم که آیا با کسی مشکل دارم یا خیر. چون سکوت کردم دلیل بر این نیست که با فدراسیون فوتبال مشکل دارم به هر حال شرایط کاری ایجاد می‌کرد که از فدراسیون دور باشیم. بعضی وقت‌ها متوجه می‌شوی که حضور فیزیکی هیچ تأثیری نخواهد داشت و می‌توانی از دور کمک کنی. من  در حال حاضر درگیر تکمیل کردن گزارشی راجع به مسائل سیاسی و اتفاقات ترامپ و بحث‌های سیاسی هستم که باعث شده است از لحاظ کاری درگیری زیادی داشته باشم.

وی در پایان در خصوص اینکه آیا می‌توانید در سال‌های آینده از تیم‌های عربستانی در لیگ قهرمانان آسیا میزبانی کنیم یا خیر، گفت: به هر حال فدراسیون عربستان مسئولین این کشور به دنبال این هستند تا هر کاری کنند تا با ایران مقابله کنند این افراد امتیاز می‌دهند، هزینه می‌کنند تا با کشورهای اسرائیل، آمریکا و انگلیس همکاری کنند. متأسفانه به دنبال این هستند تا با ایران مقابله کنند. به هر حال فدراسیون فوتبال تمام تلاشش را می‌کند تا بتواند این مشکل را برطرف کند اما عربستان با هزینه و لابی سعی می‌کند مقابله کند. من احساس می‌کنم این موضوع و این مشکل برای گرفتن میزبانی ۵۰ – ۵۰ است.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)