پرسپولیس نیوز: نایب رییس مجلس با بیان اینکه احتمال دارد گزارش نهایی تحقیق و تفحص از سرخآبی‌ها با آنچه که در صحن قرائت شود، متفاوت باشد، گفت: این اقدام به منظور حفظ منافع دو باشگاه در عرصه‌های آسیایی و جهانی است.

علی مطهری با اشاره به بررسی طرح تحقیق و تفحص از منابع، مصارف و نظام مدیریت شرکت های فرهنگی وابسته به وزارت ورزش و جوانان کشور در ۱۰ سال گذشته، اظهار کرد: کمیته ۱۵ نفره‌ای برای این تفحص تشکیل شده است تا بیشتر به وضعیت این دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به ویژه نحوه درآمدها و هزینه‌‎کرد، ورود کند و حساب‌های این دو باشگاه شفاف شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس درباره این نگرانی اهالی ورزش که با انجام این طرح امکان محرومیت‌های بین‌المللی از سوی FIFA و AFC برای دو باشگاه استقلال و پرسپولیس وجود دارد، گفت: قطعا در این مسیر نمایندگان مردم در مجلس منافع ملی را اولویت اصلی کار خود قرار می‌‎دهند و در عین شفاف سازی ملاحظاتی از این دست خواهند داشت.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در  مجلس تصریح کرد: ممکن است در گزارش نتیجه تحقیق و تفحص از دو باشگاه تمامی موارد و احیاناً تخلفات دو باشگاه استقلال و پرسپولیس برای رسیدگی‌های حقوقی و قضایی قید شود ولی در خلاصه گزارشی که باید در صحن علنی مجلس قرائت و در واقع رسانه‎‌ای شود، حتما این ملاحظات در نظر گرفته خواهد شد.

نایب رییس مجلس ادامه داد: نفس اینکه نمایندگان مجلس به این عرصه ورود کنند و از نزدیک با مسائل و معضلات حوزه فوتبال آشنا شوند، با  توجه به قصد و نیت خیر نمایندگان، قطعا کمک حال فوتبال ما خواهد بود و این اقدام گامی مثبت برای ورزش کشور به شمار می‎آید.

به گزارش خانه ملت، تحقیق و تفحص از سرخآبی‌ها با هدف بررسی میزان مصارف و هزینه‌های شرکت‌های فرهنگی ورزشی وابسته به وزارت ورزش و جوانان علی الخصوص تیم‌های تحت پوشش و محل هزینه کرد آن، میزان جریمه‌های ملی و بین‌المللی، سازوکار نظارتی و راهبری، تغییرات سازمانی و انتصابات ستادی شرکت‌های فرهنگی ورزشی وابسته به وزارت ورزش و جوانان در ۱۰ سال اخیر انجام می‎شود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)