پرسپولیس نیوز: معاون اجرایی باشگاه پرسپولیس گفت: متاسفانه برخی اظهار نظرها در مورد تعطیلی لیگ غیر کارشناسانه بوده و بهتر است که در صورت وقوع شرایط حادتر فیفا به عنوان مرجع قانونی و ذی‌صلاح فوتبال، تصمیمات لازم را اتخاذ کند.

«حسین خبیری» در مورد اظهارنظر مسوولان برخی از تیم‌ها که اعلام کرده‌اند لیگ برتر باید تعطیل شود، اظهار داشت: ابتدا ضمن همدردی با خانواده‌های داغدار و خدا قوت به ایثارگران جامعه درمان و پزشکی، سال نو را به تمام هموطنان عزیز و خانواده بزرگ پرسپولیس تبریک می‌گویم و برای همه مردم آرزوی سلامتی دارم. آنهایی که به موضوع تعطیلی لیگ دامن می‌زنند، به علت اینکه خودشان هیچ شانسی در لیگ ندارند و بلاتکلیف هستند این صحبت‌ها را مطرح می‌کنند. آیا اگر آنها جایگاهی مانند پرسپولیس داشتند و با ۱۰ امتیاز اختلاف مقتدرانه در صدر جدول قرار داشتند باز هم این بحث‌ها و حرف‌ها را مطرح می‌کردند؟

وی افزود: سلامت بازیکنان و جان افراد بر هرچیزی اولویت دارد و به همه جام‌ها و قهرمانی‌ها می‌ارزد، همه می‌دانیم که تمام مراجع ذی‌ربط تلاش می‌کنند که لیگ به صورت عادلانه به اتمام برسد و از طرفی هم این ویروس هرچه زودتر ریشه کن شود. ما برای همه آرزوی سلامتی داریم و این موضوع از همه چیز مهمتر است اما متاسفانه برخی می‌خواهند با اظهار نظرهای غیرکارشناسانه، فضا را برهم بزنند.

معاون اجرایی باشگاه پرسپولیس خاطرنشان کرد: در خیلی از کشورهای اروپایی اوضاع حتی وخیم‌تر از شرایط حال حاضر ایران است اما آنها هیچ اظهارنظری در مورد تعطیلی لیگ نمی‌کنند و همه آنها تلاش می‌کنند تا پس از مساعد شدن اوضاع لیگ به ‌صورت جوانمردانه و در زمین تکلیفش مشخص شود. حتی کشورهای همسایه حوزه خلیج فارس هم تلاش خودشان، اتمام مسابقات لیگ است. مگر فصل جاری با چند ماه تاخیر آغاز نشد، بهتر است فدراسیون، ستاد مبارزه با کرونا و خیلی از مراجعی که در این زمینه می‌توانند نظر بدهند اظهار نظر کنند نه افرادی که نظرشان بر مبنای منافع شخصی ابراز می‌شود.

وی افزود: فدراسیون فوتبال مرجع فوتبال است و ما هم با سازمان لیگ در ارتباط هستیم و آنها هم اعلام کردند منتظر نظر ستاد مبارزه با کرونا هستند تا تکلیف هر چه زودتر مشخص شود. اما آنها باید بپذیرند که سناریوهایی هم که فیفا در صورت تعطیلی لیگ در نظر می‌گیرد، همه جوانب در آن لحاظ می‌شود. آن‌طور که در برخی از رسانه‌ها مطرح شده، فیفا چندین سناریوی مختلف را برای اجرا در نظر دارد. اما این مسایل به فیفا مربوط می‌شود در صورت تعطیلی لیگ هم تنها مرجعی که تصمیم گیرنده است، خود فیفا است که مشخص می‌کند چه تیمی در چه جایگاهی لیگ را به اتمام می‌رساند. تعطیلی لیگ اجحاف در حق پرسپولیس و هوادارانش است. ضمن اینکه در صورت تعطیلی لیگ غیر از تعیین قهرمان، موضوع تیم‌های سقوط کننده و تیم‌هایی که سهمیه خواهند گرفت مطرح است.
خبیری گفت: الان تیم‌های میانه جدول هم شانس کسب سهمیه دارند، آیا می‌پذیرند که با تعطیلی لیگ ۴ تیم اول جواز حضور در لیگ قهرمانان آسیا را کسب کنند؟ ما برای همه مردم ایران و دنیا آرزوی سلامتی داریم و امیدواریم که لیگ برتر به بهترین شکل ممکن به اتمام رسد و حق به حقدار که پرسپولیس است برسد و به هیچ وجه از حق پرسپولیس کوتاه نخواهیم آمد و تصمیم مدیران پرسپولیس هم همین است.
وی تاکید کرد: ما اعتقاد داریم و علاقه داریم قهرمان لیگ در زمین مسابقه و میدان نبرد و به صورت جوانمردانه مشخص شود. همان‌طور که در سال‌های اخیر پرسپولیس بدین شکل و قاطعانه با تلاش مستمر موفق به کسب موفقیت‌های پی در پی شده است.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)