سرمربی تیم فوتبال زیر 17 سال (نوجوانان) ایران که از برگزاری اردوی این تیم در آلمان بسیار راضی است، اعلام کرد به ترکیب اصلی تیمش رسیده است. وی در ادامه می‌گوید کادرفنی این تیم در تلاش است که تا آغاز جام جهانی و دیدار با آرژانتین، بازیکنان را به آمادگی کامل برسانند.

علی دوستی‌مهر در گفتگو با مهر، در خصوص اردوی آماده‌سازی تیم فوتبال زیر 17 سال (نوجوانان) ایران در آلمان ضمن بیان مطلب فوق گفت: با برنامه‌ریزی بسیار خوب مهدی مهدوی‌کیا اردو و بازی‌های تدارکاتی بسیار خوبی را در آلمان برگزار کردیم. دیدارهایی که با تیم های جوانان باشگاه مطرح این کشور انجام دادیم که اکثر آنها در رده جوانان رتبه‌های اول تا چهارم بوندس‌لیگا را در اختیار دارند.

به ترکیب اصلی تیم رسیدیم
وی با ابراز رضایت از کمپ برگزاری اردو شرایط آب و هوای مطلوب و تغذیه مناسب تیمش ادامه داد: برگزاری دیدارهای تدارکاتی با تیم‌های ریشه‌دار و استخوان‌دار فوتبال آلمان که از لحاظ تاکتیکی و تکنیکی سطح بسیار بالایی دارند، برای تیم نوجوانان ایران بسیار خوب بود. در حال حاضر آمادگی تیم ایران برای حضور در امارات، بیشتر از زمان قبل از حضور در آلمان بوده و به ترکیب اصلی تیم رسیدیم.

برگزاری 5 بازی ملی در آلمان
سرمربی تیم فوتبال زیر 17 سال (نوجوانان ایران) برای حضور در جام جهانی مشکل دیدار تدارکاتی داشتیم اما خوشبختانه در این اردو پنج بازی بسیار خوب انجام دادیم که هر کدام از این بازی‌ها را می‌توان یک دیدار ملی دانست. در این چند روز باقی مانده به جام جهانی هم ریکاوری کرده و سعی می‌کنیم از این زمان به بهترین شکل استفاده کنیم تا برای دیدار با آرژانتین کاملا آماده باشیم.

بازیکنی خط نمی‌خورد
وی با بیان اینکه تا زمان اعزام تیم به امارات بازیکنی خط نمی‌خورد، تصریح کرد: در حال حاضر 27 نفر در اردو هستند و تنها 21 نفر فرصت حضور در جام جهانی را دارند، اما قطعا پس از بازگشت به ایران تمام این بازیکنان به همراه نفرات تیم زیر 18 سال با همدیگر تلفیق شده و تیم جوانان پرقدرتی را خواهند ساخت.

امیدوارم جوانان صعود کنند
دوستی‌مهر در ادامه به شرایط تیم زیر 18 سال (جوانان ایران) هم اینگونه اشاره کرد: جوانان، تیم پرقدرتی هستند که انشاءالله در مسابقات مقدماتی قهرمانی جوانان آسیا با تمام توان در سه بازی خود به میدان رفته و جواز حضور در مسابقات نهایی را کسب کنند. در نهایت هم با تلفیق بازیکنان دو تیم زیر 17 سال (نوجوانان) و زیر 18 سال (جوانان) تیم پرقدرتی برای حضور در جام جهانی جوانان آماده خواهیم کرد.

تلاش برای کسب اطلاعات کامل از تیم‌ها
وی در بخش دیگری از گفتگویش با خبرنگار مهر، در خصوص شناختش از حریفان ایران در مرحله گروهی جام جهانی نوجوانان 2013 امارات یادآور شد: چند فیلم از تیم‌های آرژانتین، کانادا و اتریش بدست آوردیم و در اردوی آلمان و در زمان باقیمانده تا آغاز جام جهانی، بطور کامل این فیلم‌ها را آنالیز کرده تا اطلاعات کاملی از این تیم‌ها بدست آوریم.

تیم‌های حاضر در جام جهانی همه قدرتمند هستند
سرمربی تیم فوتبال زیر 17 سال (نوجوانان) ایران اضافه کرد: همه تیم‌های حاضر در جام جهانی تیم های خوبی بودند که با برتری مقابل رقیبانشان به این مرحله از جام صعود کردند. وقتی کلمبیا حذف شده و یا آلمان و اسپانیا نتوانستند به جام جهانی راه یابند، نشان می‌دهد قدرت تیم‌های صعود کننده از این قاره‌ها کم نیست. ضمن اینکه تیمی مانند اتریش که بازیکنانی با اصلیت یوگوسلاو و کروات را در اختیار دارند، نمی‌تواند تیم بدی باشد.

تقدیر از کمک‌های مهدوی‌کیا
وی با بیان اینکه همه زحمات اردو تیم زیر 17 سال در آلمان را مهدوی‌کیا کشید، خاطرنشان کرد: از زمان حضور او در اردوی آلمان مهدی تمام وقت کنار تیم ما بود و با بازیکنان صحبت می‌کرد. او در زمان تمرینات و قبل و بعد از آن همانند یک خانواده کنار نفرات تیم بود و هر جایی می‌توانست کمک می‌کرد تا همه چیز به بهترین شکل پیش رفته و تیم نوجوانان برای حضور در جام جهانی به بهترین شکل آماده شود.

مهدوی‌کیا روی نیمکت نمی‌نشیند
دوستی‌مهر درپاسخ به این سوال که آیا در جام جهانی نوجوانان امارات مهدوی‌کیا روی نیمکت می‌نشیند؟، تاکید کرد: نه، اصلا. مهدی جایگاه بسیار بالایی در فوتبال آسیا و جهان دارد و برنامه‌های بسیار خوبی برای آینده‌اش. او دورنمای کاری‌اش را ترسیم کرده و تنها بخاطر ما و قبول خواهش من در کنار این بازیکنان که نسل آینده فوتبال را می‌سازند، حضور یافته است. مهدوی‌کیا با حضورش از نظر روحی، روانی و فنی تاثیرات بسیاری روی بازیکنان گذاشته است.

پیروزی‌های بزرگ تیم زیر 16 سال
وی در خصوص عملکرد تیم زیر 16 سال (نوجوانان) ایران در مرحله مقدماتی رقابتهای نوجوانان آسیا تاکید کرد: خوشبختانه این تیم‌ با تلاش‌های مسئولان فدراسیون، کمیته جوانان و کادر فنی‌اش توانست سه پیروزی بزرگ در امارات بدست آورده و با اقتدار به مرحله نهایی صعود کند. امیدوارم در مسابقات نهایی هم عملکرد خوبی داشته و جواز حضور در جام جهانی را بدست آورد.

حضور در کرمان برای همراهی تیم جوانان
سرمربی تیم فوتبال زیر 17 سال (نوجوانان) ایران در مورد اینکه آیا برای همراهی تیم جوانان در مسابقات انتخابی جوانان آسیا به کرمان خواهد رفت؟، اظهار داشت: در این سه بازی کنار تیم جوانان خواهم بود، اما خوشبختانه مربیان این تیم کارها را به بهترین شکل پیش بردند و تیم جوانان با هدایت میرآخوری و همکارانش شرایط خوبی دارد، آنها کویت را هم در آخرین بازی تدارکاتی شکست دادند و امیدواریم با تمام تلاش در این سه بازی به میدان رفته و با پیروزی مقابل تاجیکستان، لبنان و عربستان به مرحله نهایی راه یابند.

80 تا 100 زمین فوتبال در هر شهر آلمان
وی در خصوص امکانات فوتبال پایه کشور آلمان هم افزود: همه می‌دانیم در آلمان نظم و انضباط و تاسیسات و امکانات حرف اول را می‌زند، باور کنید در هر شهر آلمان 80 تا 100 زمین فوتبال کنار هم قرار داشت، هرکس وظیفه خودش را انجام می‌داد و در این شرایط معلوم است فوتبال آن کشور پیشرفت می‌کند. آلمانی‌ها هم که به نظم گرایی مشهور هستند، می‌توان الگوی خوبی برای همه کشورهای در حال پیشرفت باشد.

در ورزشگاه‌های آلمان همه چیز سر جای خودش است
دوستی‌مهر اضافه کرد: وقتی برای تماشای بازی تیم‌های بایر لورکوزن و هانوفر به ورزشگاه بایر لورکوزن رفته بویم، همه چیز سرجای خودش بود. از بوفه تا فیلمبردار، همه سرجای خودشان می‌نشستند. تماشاگران نه تنها در ابتدای بازی، بلکه در پایان مسابقات تیم را تشویق می‌کردند.

کسب تجربیات زیاد در حضور در اردوی آلمان
وی ادامه داد: در سه روز آخر هفته در آلمان، هر کجا بروید صحبت از فوتبال است. مردم این کشور عاشق فوتبال بوده و از تماشا و انجام آن لذت می‌برند، این موضوعی بسیار جالب توجه بود. در مجموع باید بگویم حضور تیم زیر 17 سال در امارات هم از لحاظ فنی، روحی و روانی و هم از لحاظ تجربیات دیگر به سود همه حاضران در این اردو بود.

کسب جایگاه بهتر در جهان با حمایت فوتبال‌دوستان
سرمربی تیم فوتبال زیر 17 سال (نوجوانان) ایران در پایان گفت: انشاءالله با کمک همه و حمایت‌های مسئولان و فوتبال‌دوستان در این روزهای پایانی بتوانیم حضور موفقی در جام جهانی داشته و جایگاه بهتری را نسبت به دوره گذشته بدست آوریم تا هم جایگاه فوتبال ایران را در جهان اعتلا بخشیده و هم دل مردم عزیز کشورمان را شاد کنیم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)