مرجع خبری پرسپولیس : پيش از شروع فصل بسياري مقصد مهدي مهدوي كيا را در فصل جديد پرسپوليس مي‌دانستند، اما دست سرنوشت بازيكني كه تمام داشته‌هايش را در زندگي حرفه‌اي از اين تيم مي‌دانست را به داماش گيلان برد.

 

پس از رفتن استيلي از پرسپوليس، بسياري برخي تصميمات از جمله جذب نكردن مهدوي كيا را يكي عوامل ناكامي پرسپوليس در اين فصل مي‌دانند. با اين حال مهدوي كيا مي‌گويد در تيم بزرگي مانند پرسپوليس نتايج به يك نفر بستگي ندارد.

او همچنين توصيه مي‌كند كه بايد اين شرايط را فراموش كرد و به فكر ساختن پرسپوليسي جديد بود.

 

* پس از سال‌ها، خاطرات خوب حضور شما در هامبورگ براي فوتبال دوستان ايراني زنده شد. فريادهاي «ميدي‌،ميدي» هواداران هامبورگ براي هواداران فوتبال در ايران فراموش نشدني است.

فكر مي‌كنم مهم‌ترين نكته اين ديدار وجه خيرخواهانه‌اش بود. اين كه 30 ـ 40 ستاره سابق فوتبال جهان دور هم جمع شوند و براي مبارزه با فقر تلاش كنند، ‌اتفاق زيبايي بود. با وجود سردي هوا و بارش شديد باران استقبال خوبي از اين بازي صورت گرفت. براي خودم هم خاطره انگيز بود كه پس از سال‌ها به هامبورگ باز مي‌گشتم و در آنجا بازي مي‌كردم. برخورد مردم مثل گذشته با من گرم بود و يك روز به ياد ماندني را پشت سر گذاشتم.

 

* هر چند براي همه فوتبال دوستان ايران حضور دوباره شما در هامبورگ خاطره‌ها را زنده كرد، اما اين تاسف را هم به وجود آورد كه چرا ما نمي‌توانيم مثل سال‌هاي حضور شما در هامبورگ بازيكني در اين سطح در فوتبال اروپا و آلمان داشته باشيم.

جايي كه فوتبال ايران را مي‌بينند، جام جهاني است. ما در سال‌هاي 98 و 2006 اين فرصت را داشتيم كه در جام جهاني فوتبالمان را به دنيا نشان دهيم. پس از آن بازيكنان زيادي از ايران به اروپا رفتند، اما در رسيدن به جام جهاني 2014 توفيقي نداشتيم و به همين خاطر فرصت براي حضور بازيكنان ايراني در اروپا فراهم نشد. اميدوارم در سال 2014 و با حضور ايران در جام جهاني اين شرايط براي بازيكنانمان فراهم شود كه به اروپا بروند.

 

* چه شد كه تصميم گرفتيد توپ طلاي فوتبال آسيا را به موزه باشگاه هامبورگ هديه كنيد؟

من بهترين دوران فوتبالم را در باشگاه هامبورگ پشت سر گذاشتم. فكر مي‌كنم فرصت مناسبي بود كه اين جايزه بسيار ارزشمند را به موزه باشگاه هامبورگ هديه بدهم. تا جايي كه مي‌دانم موزه هامبورگ جزو چهار باشگاهي است كه بيشترين بازديدكننده را دارد. من هشت سال در آنجا بودم و آنجا را بهترين مكان براي اهدا توپ طلايم ديدم. مي‌خواستم اين جايزه در تاريخ هامبورگ بماند و از خودم يادگاري در آنجا به جا بگذارم.

 

* داماش فرصت بسيار خوبي را براي قهرماني در جام حذفي از دست داد. باخت به شاهين اجازه نداد كه شما به نيمه نهايي برسيد. اين به خاطر بي‌انگيزي بازيكنان پس از مشكلات اخير باشگاه بوده است؟

فرصت خيلي خوبي بود. متاسفانه اتفاقات فوتبال، ما را از رسيدن به نيمه نهايي جام حذفي محروم كرد. ما در تبريز از ديدار سخت برابر ماشين سازي سربلند بيرون آمديم، اما در خانه به شاهين باختيم. درباره مسايل مالي هم بايد بگويم همه تيم‌ها به نوعي با اين مشكلات روبرو هستند، اما داماش شديدتر با اين مشكلات روبرو است اما از جزيياتش اطلاعي ندارم. با اين حال بازيكنان با انگيزه كارشان را مي‌كنند و با تمام وجود براي تيم بازي مي‌كنند.

 

* نمي‌شود با شما صحبت كرد و درباره پرسپوليس نپرسيد، به ويژه‌ اين كه پس از رفتن استيلي يكي از دلايل ناكامي اين فصل پرسپوليس را جذب نشدن بعضي بازيكنان از جمله شما عنوان كردند.

فكر مي‌كنم همه از اتفاقاتي كه براي پرسپوليس افتاده، ناراحت هستند. من به عنوان كسي كه براي اين تيم بازي كرده‌ام و هميشه تيم محبوبم بوده است، از اين اتفاقات ناراحتم. باخت‌هاي پشت سر هم به استقلال، پرسپوليسي‌ها را ناراحت كرده است، اما بايد اين را بدانيم كه تيم‌هاي بزرگ هم در بعضي مواقع دچار مشكل مي‌شوند. مهم اين است كه پرسپوليس از اين وضعيت خارج شود، چون تيمي مردمي و بزرگ است و بايد شرايطش طوري شود كه مثل سابق هواداران تيم را در بالاي جدول ببينند.

 

* مي‌گويند اين كه پرسپوليس شما را جذب نكرد، يكي از دلايل ناكامي تيم حميد استيلي بوده است؟

فكر نمي كنم اين طور باشد. يك تيم متكي به يك بازيكن نيست. پرسپوليس از ابتداي فصل مشكلات زيادي داشت. تصميمات ابتداي فصل شرايط را طوري رقم زد كه هواداران از شرايط ناراحت باشند و همين مساله فشار زيادي به مربي وارد كرد. هر كس جاي استيلي بود، اين اتفاق برايش مي‌افتاد، چون شرايط خيلي سختي به وجود آمد.

 

* رويانيان پس از استعفاي استيلي گفت كه براي او زود بود كه سرمربي پرسپوليس شود. فكر مي‌كنيد اين طور بود؟

به نظرم براي استيلي زود نبود. بالاخره مربي بايد از يك جا كارش را شروع كند. در فوتبال دنيا مثال‌هاي زيادي وجود دارد كه مربي‌هاي هم سن و سال استيلي سرمربي هستند، اما همان طور كه گفتم از ابتدا فشار زيادي بر روي او وجود داشت و همه اينها تاثيرگذار بود و در نهايت تيم در جرياني قرار گرفت كه فشار بيشتر و بيشتر شد. فكر مي‌كنم نتايجي هم كه به دست آمد در افزايش فشارها نقش داشت. بدشانسي هم در كار بود و پرسپوليس تعدادي مصدوم داشت. نمي‌شود همه تقصيرها را بر گردن استيلي انداخت. من او را مقصر همه اتفاقات نمي‌دانم. اگر قرار است تيمي نتيجه‌ بگيرد بايد آرامش داشته باشد. خود من بازيكن هستم و مي دانم كه فشاري كه به تيم وارد مي‌شود چقدر شرايط را دشوار مي‌كند. اين فشار از خوب بازي كردن جلوگيري مي‌كند.

 

* اما تصميم‌هاي ابتداي فصل و نحوه آمدن استيلي در به وجود آمدن اين شرايط نقش اصلي را داشت.

تصميم‌گيري‌ها قطعا تاثيرگذار بوده است، اما من مي‌گويم كه ديگر بايد آن روزها را فراموش كرد. پرسپوليس و هوادارانش مهم هستند. اين افراد مي‌آيند و مي‌روند، اما بايد به بزرگي پرسپوليس فكر كرد.

 

* گزينه‌هاي مختلفي براي سرمربيگري پرسپوليس مطرح شده است، فكر مي‌كنيد كدام يك از آن‌ها براي پرسپوليس مناسب‌تر باشد.

من با هيچ كدام از اين مربيان كار نكرده‌ام، اما فكر مي‌كنم كه دنيزلي با تجربه‌اي كه در فوتبال ايران دارد و شناختش نسبت به فوتبال ايران، مي‌تواند گزينه بهتري نسبت به بقيه باشد.

 

گفت‌وگو  از محسن معتمدكيا 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)