پرسپولیس نیوز: مسئول صدور مجوز حرفه‌ای سازی باشگاه‌ها در ایران از مسئولان تیم‌های لیگ برتری خواست هر چه زودتر کار ارسال مدارک را آغاز کنند.

سهیل مهدی درباره اینکه شایعه شده AFC باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس را به دلیل بدهی‌های‌شان به حذف از آسیا تهدید کرده است، اظهار داشت: هیچ نامه‌ای از AFC به فدراسیون فوتبال نیامده و هیچ تهدیدی هم دریافت نشده است. چنین تهدیدی بالقوه به جای خودش وجود دارد، اما تا امروز نامه‌ای به دست‌مان نرسیده است.

وی افزود: صدور مجوز حرفه‌ای هر سال به جای خود باقی است و تنها استقلال و پرسپولیس نیستند که چنین شرایطی دارند و سایر باشگاه‌ها از جمله سایپا در صورتی که بدهی‌شان را تسویه نکنند، نمی‌توانند به لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا کنند.

مسئول صدور مجوز حرفه‌ای‌سازی باشگاه‌ها در ایران خاطرنشان کرد: با توجه به ایمیلی که AFC منتشر کرده، هر بازیکن یا مربی که شکایت و نکته‌ای دارد، می‌تواند با این ایمیل مکاتبه کند. برخی بازیکنان اطلاعات خود را به AFC فرستاده‌اند. AFC هم با توجه به ثبت این اطلاعات، حواسش بیشتر جمع شده است. باشگاهی با ثبت این اطلاعات دیگر نمی‌تواند بگوید بدهی ندارد. اگر باشگاهی در گذشته سعی کرده که بدهی‌اش را نشان ندهد، با ثبت اطلاعات در AFC دیگر امکان پوشاندن بدهی‌ها را نخواهد داشت.

مهدی در خصوص اینکه برخی از بازیکنان بدون شکایت در کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال اقدام به ثبت شکایت در AFC کرده‌اند، گفت: این کار اشتباه است و مسیر باید درست طی شود. باشگاه و بازیکنی که اختلاف دارند، باید وضعیت شفافی داشته باشند. اگر باشگاه و بازیکنی معترض باشند، باید ابتدا به کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال یا کمیته انضباطی مراجعه کنند. اینکه به AFC مدارکی بدهد و بگوید پولم را می‌خواهم، اشتباه است. AFC مدارک را ثبت می‌کند، اما باید اختلاف حساب و جرایم انضباطی دو طرف شفاف باشد.

وی در ادامه گفت‌وگو با تسنیم درباره صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه‌ها گفت: فصل جدید صدور مجوز حرفه‌ای با آموزش‌ به باشگاه‌ها، آغاز شده و امیدوارم آنها مدارک را خوب، دقیق و در زمان مناسب ارسال کنند. امسال، دیگر سالی نیست که از طریق وزیر، وزارتخانه یا رئیس فدراسیون بتوانیم زمان بخریم و فرصت تمدید بدهیم. AFC روی این مسائل حساس شده و امیدوارم مسئولان باشگاه‌ها در باد جام جهانی نخوابند و مدارک را زودتر ارسال کنند.

مسئول صدور مجوز حرفه‌ای سازی باشگاه‌ها در ایران در رابطه با مشکلات نفت مسجد سلیمان تصریح کرد: صدور مجوز برای این تیم یک نکته است و حضورشان در لیگ برتر بحث دیگری. مردم مسجد سلیمان به خاطر صعود تیم‌شان به لیگ برتر خوشحال و شاد هستند و امیدوارم شرایط‌شان طوری باشد که هر چه سریع‌تر تکلیف مشخص شود. هفته گذشته خبرهایی دادند که قرار است هیئت مدیره آنها تشکیل شود، اما تا امروز خبری نشده است. طبیعتا کسی باید در باشگاه باشد تا قراردادی را امضا کند، اما در حال حاضر مشخص نیست که شرکت نفت می‌خواهد تیمداری کند یا نه.

مهدی در پایان در مورد اینکه باشگاه‌ها تا چه زمانی مهلت ارسال مدارک را دارند، گفت: ارسال اسناد مدیریتی، مالی و پرسنلی هر کدام زمان بندی خاصی دارند. امیدوارم باشگاه‌ها زودتر کارشان را آغاز کنند تا دچار مشکل نشوند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)