پرسپولیس نیوز: کاپیتان دوم پیکان در خصوص شایعه استقلالی بودنش گفت: در هیچ کدام از تیم‌های پایه استقلال بازی نکردم.

مهدی شیری کاپیتان دوم پیکان و خرید جدید پرسپولیس به دقت به سؤالات پاسخ داد.

* چطور شد به پرسپولیس آمدی و برای حضور در این تیم از چه کسی مشاوره گرفتی؟

ابتدا باید بگویم خیلی خوشحالم که به پرسپولیس پیوستم و حتماً سعی می‌کنم بهترین اوضاع را برای خودم ترسیم کنم. برای حضور در پرسپولیس از سیدجلال مشاوره گرفتم.

* سیدجلال چه مشاوره‌ای به تو داد؟

سیدجلال به من گفت قطعاً در پرسپولیس می‌توانی بهتر دیده شوی و اطمینان داد که بستر مناسبی برای پیشرفت بیشتر در پرسپولیس برایم وجود دارد.

* اگر رأی فیفا و دادگاه CAS نهایتاً به سود پرسپولیس اعلام نشود چه برنامه‌ای داری؟

امیدوارم رأی دادگاه CAS محرومیت پرسپولیس را لغو کند تا بتوانم از ابتدای فصل در پرسپولیس بازی کنم اما اگر این مهم اتفاق نیفتد تا نیم‌فصل در پیکان بازی می‌کنم تا بدنم و شرایط بازی‌ام حفظ شود تا پس از آن با قدرت به پرسپولیس بپیوندم.

* بعد از مدافعان راست باکیفیتی نظیر صادق محرمی و رامین رضاییان فکر می‌کنی چقدر می‌توانی به پرسپولیس در این منطقه کمک کنی؟

صادق و رامین انصافاً بهترین نمایش‌ها را در چند فصل حضورشان در پرسپولیس داشتند. رضاییان در زمان حضورش در پرسپولیس و پس از آن صادق محرمی و وریا خصوصاً در لیگی که گذشت نمایش بسیار خوبی داشتند.

* بعضی‌ها می‌گویند تو قصد پیوستن به استقلال با مربیگری قلعه‌نویی را داشتی و…

در ابتدا باید بگویم به اشتباه بعضی‌ها فکر می‌کنند من در تیم‌های پایه استقلال بودم که همین جا باید اشاره کنم هیچ زمانی در هیچ رده‌ پایه‌ای در استقلال بازی نکردم اما در سال ۹۰ رفتم تا فقط آمادگی خودم را حفظ کنم. در روزنامه خبرورزشی می‌گویم آن سال هم فقط برای تمرین چند روز نزد آقای قلعه‌نویی رفتم و تمام!

* اما با منصوریان هم کار کردی، همین مسئله شائبه استقلالی بودنت را قوت بخشیده.

من برای استقلال و هوادارانش احترام زیادی قائلم اما استقلالی نیستم. من دوران خدمت سربازی‌ام را در ملوان بندرانزلی گذراندم و بعد از آن دو سال در خدمت آقای منصوریان بودم و همین مدت هم در تیم ملی امید زیر نظر ایشان کار کردم. این را هم باید اضافه کنم اگر می‌خواستم به استقلال بروم به خاطر سابقه کار با آقای منصوریان خیلی راحت می‌توانستم به این تیم بروم اما نرفتم!

* چرا با وجود آشنایی منصوریان به سبک بازی‌ات به استقلالی که او مربی‌اش بود نرفتی؟

به هر حال شرایط استقلال با شرایط من سازگاری نداشت و ترجیح دادم صبر کنم تا موقعیت بهتری نصیبم شود که خدا را شکر پرسپولیسی شدم تا الان به همین دلیل برای مصاحبه در خدمت شما باشم.

* حسرت بازی کدام مدافع راست را می‌خوری؟

مهدی مهدوی‌کیا یکی از اسطوره‌های باشگاه بزرگ پرسپولیس است و واقعاً نمی‌توانم او را با کسی در فوتبال ایران مقایسه کنم. مهدوی‌کیا در پست دفاع راست بهترین بود. از تماشای بازی‌های آقامهدی لذت می‌بردم و تلاش می‌کنم با بالا بردن سطح بازی‌ام به کیفیت بازی او نزدیک شوم.

* قبلاً گفته بودی دوست داری شماره ۲ پرسپولیس را بپوشی اما گویا این شماره به امید عالیشاه می‌رسد!

بله، شماره ۲ را دوست دارم و علاقه زیادی به این شماره دارم، حالا اگر به بازیکن دیگری داده شود من سعی می‌کنم شماره ۱۷ پرسپولیس را بپوشم.

* به نظر خیلی سختی کشیدی تا به پرسپولیس برسی؟

از بچگی خیلی سختی کشیدم. پدرم تأسیساتی بود به همین دلیل از ۱۴، ۱۵ سالگی با او در ساختمان‌ها برای کار حاضر می‌شدم و علاوه بر آن در تمرینات تیم‌های باشگاهم حاضر بودم و درس هم می‌خواندم. انجام این سه کار همزمان فشار زیادی به من وارد می‌کرد اما چون از قشر ضعیف جامعه بودیم باید خیلی سخت کار می‌کردم و حالا خوشحالم با سختی به هدفم رسیدم.

* ۲۷ ساله هستی، فکر نمی‌کنی در سن نسبتاً بالایی به پرسپولیس آمدی؟

سن فقط یک عدد است و من به این مسئله فکر می‌کنم موقعیتی طلایی که به سختی به دست آوردم را به راحتی از دست ندهم.

* چطور برانکو تو را خواست؟ کمی در این رابطه حرف بزن.

اواخر فصل گذشته وقتی بازی‌ها در حال اتمام بود آنالیزور پرسپولیس با من صحبت کرد و گفت برانکو بازی‌های مرا دیده و آنها را پسندیده و من هم بعد از مشاوره پاسخ مثبت به درخواست آقای برانکو دادم.

* در همین چند روز که از قراردادت با پرسپولیس گذشته تفاوتی را در برخورد مردم با خودت احساس کرده‌ای؟

پرسپولیسی شدنم حس خوبی داشت و از روزی که به پرسپولیس رفتم هر روز در صفحه شخصی‌ام کامنت‌های زیادی می‌بینم و شاهد هستم که مردم چقدر نسبت به من لطف دارند در حالی که در پیکان و نفت چنین حسی را نداشتم.

* تو سومین بازیکنی هستی که در این چند ساله از پیکان به پرسپولیس آمده!

مسلماً شرایط بازی کردن در پیکان با تیمی که بازی‌های زیادی در ورزشگاه آزادی دارد و ۷۰، ۸۰ درصد ورزشگاه با حضورش پر می‌شود فرق دارد. سیامک و منشا در پیکان و پرسپولیس بازیکنان باکیفیتی نشان دادند. من هم سعی می‌کنم بهترین نمایش را ارائه دهم.

* با برانکو صحبتی کردی؟

آقای برانکو به من گفت برو باشگاه کارهایت را انجام بده و وقتی با ایشان حرف زدم ایمان آوردم که هدف امسالش هم فقط موفقیت در پرسپولیس است البته من قبلاً با اسکوچیچ هم در ملوان کار کردم و اخلاق برانکو و اسکوچیچ شبیه یکدیگر است و من جاه‌طلبی و موفقیت را در هر دو مربی دیدم.

* در پیکان پنالتی‌زن اصلی تیمت هستی،‌ در پرسپولیس هم پنالتی می‌زنی؟

در ابتدا باید از آقامجید تشکر کنم که وظیفه پنالتی زدن را به من سپرد اما از پنج پنالتی سه گل زدم و ۲ ضربه‌ام را هم از دست دادم، آن هم به خاطر تصادف وحشتناک پدرم بود که موجب شد در شرایط روحی بدی پشت ضربه پنالتی قرار بگیرم اما اگر برانکو صلاح بداند برای پرسپولیس هم پنالتی می‌زنم.

* پرسپولیس تیم پرطرفداری است، با وجود در نظر گرفتن فشارهای روانی ناشی از حضور در این تیم قادر هستی خودت را نشان دهی؟

من تجربه بازی در تیم پرطرفدار ملوان را هم در کارنامه دارم. برای بازی‌های خانگی ملوان بالای ۱۵ هزار طرفدار می‌آمد و در تیم نفت وقتی به جمع ۸ تیم برتر آسیا رسیدیم طرفداران زیادی برای تماشای بازی‌هایمان به ورزشگاه می‌آمدند به همین دلیل از لحاظ روانی خودم را آماده حضور در پرسپولیس کرده‌ام.

* در بین مدافعان راست خارجی چه مدافعی الگوی تو است؟

من طرفدار سرسخت رئالم اما بازی دنی آلوس مدافع برزیلی سابق بارسا را خیلی دوست دارم.

* برای جام ملت‌ها امیدی داری که به تیم ملی دعوت شوی؟

از روزی که فصل جدید شروع شود برنامه زندگی‌ام را طوری می‌چینم که به بالاترین جاها برسم و هدفم بازی کردن و قهرمانی در پرسپولیس و ارائه بهترین نمایش‌ها خواهد بود تا مسافر جام ملت‌ها شوم.

* در دفاع راست، با وجود رامین رضاییان و وریا غفوری شانسی برای خودت قائل هستی؟

من آماده مبارزه‌ام و البته سعی می‌کنم از اسم خاصی نام نیاورم! مطمئناً با ارائه بازی‌های خوب در پرسپولیس می‌توانم به تیم ملی هم دعوت شوم.

* متولد تهران هستی، از خانواده‌ات بگو که چند برادر و خواهر هستید.

در بیمارستان شماره ۲ تهران در منطقه خلیج چشم به دنیا گشودم. در همان منطقه هم زندگی کردم و بزرگ شدم و تا چند سال پیش هم آنجا ساکن بودیم. در محله‌مان بازیکنان خوبی نظیر ابراهیم فارسی حضور داشتند و همچنین علی‌اکبری که کشتی‌گیر بسیار مطرحی محسوب می‌شود. من بچه دوم خانواده هستم و یک برادر بزرگ و یک خواهر دارم. برادر بزرگترم حسین شیری هم بازیکن فجرسپاسی و چند تیم دیگر بود که در پست هافبک چپ بازی می‌کرد. او بهترین مشاور من محسوب می‌شود و همیشه از نظرات و راهنمایی‌هایش بهترین بهره را گرفته و می‌گیرم.

* در شرایطی که سایر مدعیان بازیکن می‌گیرند پرسپولیس محروم است!

وقتی تیمی قهرمان می‌شود انگیزه بازیکنانش برای فصل بعد کمتر می‌شود اما وقتی بازیکنی در تیم بزرگی کار می‌کند افکارش هم بزرگ است و با دو قهرمانی از کسب موفقیت‌های دیگر غافل نمی‌شود، از همین رو با هدایت برانکو به رؤیای قهرمانی مجدد فکر می‌کنیم.

* پرسپولیس در آسیا می‌تواند مقامی بهتر از پارسال کسب کند؟

پرسپولیس فصل قبل نماینده قطر را شکست داده و امسال هم تیم خوبی دارد. الدحیل هم امسال بسیار قوی شده اما از آنجا که در بازی برگشت میزبان هستیم اطمینان دارم که می‌توانیم در کارمان موفق شویم. من با نفت تجربه موفقی در آسیا داشته و اطمینان دارم الدحیل هم در جو وحشتناک ورزشگاه آزادی مقابل ما کم می‌آورد.

* از علی منصوریان خبری داری؟

من به عنوان یک شاگرد ناراحت شدم که علی‌آقا به آن شکل از استقلال جدا شد. بعد از آن هم فقط شب عید با علی‌آقا حرف زدم و عید نوروز را به ایشان تبریک گفتم.

* اما گفته می‌شود او خیلی با تو شوخی دارد.

(می‌خندد) بله،‌ علی‌آقا در نفت که بودم به من می‌گفت مورچه اتمی! در واقع به خاطر آن که تند و تیز بودم و سرسخت و محکم بازی می‌کردم این لقب را به من داده بود.

* در رابطه با تیم ملی کشورمان و حضورش در گروه مرگ بگو.

بازیکنان بسیار خوبی در تیم ملی‌مان داریم اما با حریفان بسیار قدری هم بازی داریم. مراکش تیم ناشناخته‌ای است که اکثر بازیکنانش در آلمان، ایتالیا، اسپانیا و لیگ‌های دیگر بازی می‌کنند. بازیکنان تیم ملی اسپانیا هم که روی دستمال ۲۰ پاس به هم می‌دهند،‌ پرتغال هم قهرمان یورو شده و من وحشتناک طرفدار کریس رونالدو هستم. سرمربی تیم ملی شناخت کاملی از پرتغال و سایر تیم‌های همگروه دارد اما فقط شناخت برای موفقیت کافی نیست. خیلی امیدوارم که بتوانیم نمایش‌های خوبی را ارائه دهیم.

* از حضور در شهرآورد پایتخت بگو.

همیشه در تیم‌های دیگر هم که بودم شهرآورد را با علاقه زیادی دنبال می‌کردم. خوب می‌دانم شهرآورد حساس‌ترین بازی است و همان‌طور که ال‌کلاسیکو را همه دنیا می‌بینند در ایران و حتی خارج از کشورمان هم شهرآورد برای هواداران ارزش بسیار زیادی دارد و یک‌جورهایی ال‌کلاسیکوی کوچک محسوب می‌شود.

* به چند درصد از آرزوهای فوتبالی‌ات رسیده‌ای؟

۷۰ درصد از آرزوهای فوتبالی‌ام منوط به حضور در پرسپولیس بوده به همین دلیل خیلی دوست دارم در این تیم ماندگار شوم. اصلاً دوست ندارم فقط یک سال در پرسپولیس باشم و فصل بعد از این تیم جدا شوم. می‌خواهم فوتبالم را با پرسپولیس تمام کنم.

* صحبت پایانی.

از پدر و مادرم باید تشکر ویژه‌ای داشته باشم و خوشحالم که تلاشم نتیجه داد و موجب افتخار آنها شدم. شرایط زندگی سختی داشتیم به شکلی که خریدن حتی یک کفش فوتبال هم برای‌مان سخت بود اما خوشحالم که سختی کشیدن خودم و خانواده‌ام جواب داد و من موفق شدم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)