پرسپولیس نیوز: مسئول کمیته صدور مجوز حرفه‌ای سازمان لیگ گفت: اگر سیستم باز شود، به معنی تایید است و باشگاه‌ها هم حدودا تا اواسط شهریورماه فرصت دارند مدارکشان را برای ما ارسال کنند.

سهیل مهدی مسئول کمیته صدور مجوز حرفه‌ای سازمان لیگ در مورد آمادگی ورزشگاه‌های تیم‌های لیگ برتری فوتبال ایران برای میزبانی از مسابقات فصل جدید گفت: تنها ۴ ورزشگاه آزادی، امام رضا(ع)، یادگار امام(ره) و نقش جهان در شرایطی هستند که خودشان را برای مسابقات لیگ برتر آماده می‌کنند و ما امیدواریم که این اتفاق بیفتد. مسابقات آسیایی مسئله خودش را دارد و باشگاه‌ها حدودا تا اواسط پاییز که مسابقات قاره‌ای شروع می‌شوند، این فرصت را در اختیار دارند تا نواقص را رفع کنند.

مهدی در مورد اینکه چه مواردی باید در ورزشگاه‌ها مورد توجه قرار بگیرد، گفت: به طور کلی اگر باشگاه‌های ما مشکلاتی را که در داخل مطرح کردیم برطرف کنند، برای مسابقات لیگ قهرمانان آسیا مشکلی نخواهند داشت و فرصت کافی را هم در اختیار دارند. الان مسئله بحرانی ما این است که موارد امنیتی را حل کنند. بحث اصلی ما ۴ موضوع ایمنی-امنیتی است که باشگاه‌ها باید آنها را رعایت کنند. به طور کلی باشگاه‌های ما باید ازدوربین‌هایی که بیرون و داخل ورزشگاه‌ها را کنترل کند استفاده کنند. همچنین شماره‌دار شدن صندلی‌ها، الکترونیکی شدن بلیت‌ها و نصب گیت‌های ورودی را نیز باید انجام بدهند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این موارد تا شروع فصل جدید مسابقات لیگ برتر انجام می‌شوند، گفت: این را باید باشگاه‌ها قول بدهند. آن‌ها موظف‌اند که این کار را انجام بدهند و برای هواداران سرویس‌دهی مناسب را فراهم کنند. ما نمی‌توانیم بگوییم می‌شود یا نمی‌شود و فقط امیدواریم که این کار را انجام بدهند.

مسئول کمیته صدور مجوز حرفه‌ای سازمان لیگ در خصوص آخرین وضعیت مجوز حرفه‌ای نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا گفت: ما آیین‌نامه‌ها را تقدیم کنفدراسیون فوتبال آسیا کردیم و این نهاد مشغول بررسی و تایید آن است. موازی با آن از باشگاه‌ها فیدبک‌ها را در مورد عملکردشان می‌گیریم و در ممیزی نیز به آنها کمک می‌کنیم. ان‌شاءالله بتوانند مدارکشان را مانند سال گذشته برسانند و ما هم در مقابل انجام وظیفه می‌کنیم.

مهدی در مورد اینکه پیش از این اعلام شده بود یکی از باشگاه‌های ایرانی در آستانه حذف از مسابقات قاره‌ای قرار دارد، گفت: من در مورد یک باشگاه قضاوت نمی‌کنم. هرکدام از ۴ باشگاه نماینده ما ممکن است حذف شوند و باشگاه دیگری جایگزین آنها شود. این مسئله منوط به آن است که مدارک و مستنداتشان را به موقع برسانند. ما هنوز دریافت مدارک را شروع نکرده‌ایم. همان‌طور که گفتم آیین‌نامه را به AFC فرستادیم و آنها آن را مطالعه می‌کنند. اگر سیستم باز شود، به معنی تایید است و ما کارمان را شروع می‌کنیم، باشگاه‌ها هم حدودا تا اواسط شهریورماه فرصت دارند مدارکشان را برای ما ارسال کنند، اما اگر اشکالی وجود داشته باشد این سیستم باز نمی‌شود و AFC به ما تذکر می‌دهد که آن را اصلاح کنیم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)