پرسپولیس نیوز: عضو فراکسیون ورزش و یکی از طراحان و موافقان تحقیق و تفحص ار دو باشگاه استقلال پرسپولیس، گفت: از آجر به آجری که در این دو باشگاه استفاده شده، در حوزه مالی دچار اشکال است.

سید فرید موسوی در مورد تصویب طرح تحقیق و تفحص امروز مجلس در رابطه با دو باشگاه پرسپولیس و استقلال گفت:همانطور که در نطق پیش از دستور امروز خود در مجلس گفتم تقریباً تمام اهداف این طرح مشخص شده است.در این طرح قرار است جریمه های مالی، محرومیت از رویدادهای بین‌المللی، بدهی انباشته دو باشگاه پرسپولیس و استقلال و  مافیای فوتبال، و….. مورد بررسی قرار گیرد.

 وی در ادامه تصریح کرد: مجلس در این طرح بیشتر به دنبال  تحقیق و تفحص از دو باشگاه پرسپولیس و استقلال است. به این دلیل که این دو باشگاه نقش بسیار مهمی در فوتبال کشور برعهده دارند و مشکلاتی که در این دو باشگاه وجود دارد، تقریباً می‌توان گفت که بقیه حوزه‌های ورزشی ما  با آن درگیر هستند.

عضو فراکسیون ورزش  و یکی از موافقان طرح تحقیق و تفحص از دو باشگاه استقلال و پرسپولیس گفت:‌ در منشأ همین بحث‌ها، سوءمدیریت‌ها و بی‌تدبیری‌هایی در این دو باشگاه وجود داشته که  از  سال‌های قبل با آن مواجه بودیم. از آجر به آجری که در این دو باشگاه استفاده شده، در حوزه مالی دچار اشکال بوده است، البته نمی‌خواهم در رابطه با موضوع مالی پیش‌داوری کنم اما نیاز و مطالبه عمومی بود که مجلس در رابطه با این دو باشگاه ورودی داشته باشد.کار کمیته تحقیق و تفحص شفاف سازی و شناسایی موضوعات ((مالی)) بوده و همچنین در این ۱۰ سال اخیر چقدر منابع از طریق دولت به این دو باشگاه تزریق شده و مقدار مصارف قانونی آنها به چه صورت بوده است.

موسوی افزود: همیشه جامعه ورزشی و جامعه عمومی نمی‌توانند شاهد باشند که هر روز این دو باشگاه جریمه‌های مختلفی شوند. این جریمه‌ها را این دو باشگاه پرداخت نمی‌کنند، بلکه این کشور هست که متحمل این جریمه‌ها می‌شود، البته بحث ما در تحقیق و تفحص فقط جریمه‌ها نیست. موضوعات دیگری هم هست که می‌تواند تبعات سنگینی برای کشور داشته باشد. البته ما همه این موارد را از ناسلامتی مدیریت این دو باشگاه می‌دانیم.

وی گفت: بر همین اصل مجلس وظیفه قانونی خود دانست که نسبت به این موضوعات ورود کند و طرح تحقیق و تفحص  را از این دو باشگاه در ۱۰ سال اخیر مورد بررسی قرار دهد که در این مدت این دو باشگاه از چه منابعی استفاده و هزینه کرده‌اند‌ و اتفاقاتی که در این دو شرکت زیر نظر وزارت ورزش افتاده را بررسی کنیم.

نماینده مجلس افزود: البته ما به وزارت ورزش و به طور کل ساختار فوتبال در کشور کاری نداریم، محدوده تحقیق و تفحص مجلس در چارچوب مشخصی قرار دارد و مجلس دوست ندارد یک کاری را شروع کند و وسط  آن کار متوقف شود. به همین دلیل ما در ابتدا چارچوب خود را مشخص کردیم.

 وی در پاسخ به این سوال که آیا زمان اجرای طرح مشخص شده است یا خیر، گفت:این طرح  به تصویب مجلس رسیده  و ان‌شاءالله کمیسیون فرهنگی در اولین جلسه اعضای آن را مشخص وسپس احکام این افراد صادر می شود.طبق آیین‌نامه ما فرصت داریم ظرف ۶ ماه گزارش خود را در صحن علنی به اطلاع مردم برسانیم.

موسوی همچنین در پاسخ به سوال دیگری که آیا امکان دارد بحث خصوصی‌سازی این دو باشگاه هم بعد از این طرح هم اتفاق بیفتد یا خیر گفت: در حال حاضر قانون خصوصی‌سازی این دو باشگاه موجود است. خصوصی‌سازی در خلأ اتفاق نمی‌افتد و باید روی یک ریل مشخصی انجام شود اول باید شفاف‌سازی مالی صورت گیرد و بعد مراحل بعدی.اگر از همین ابتدای طرح تحقیق و تفحص بخواهیم بدون مهیا کردن زیرساخت‌های بحث خصوصی‌سازی این دو باشگاه را مطرح کنیم، قطعاً این طرح موفقیت لازم را نخواهد داشت. البته همیشه ما درخواست داشتیم که اگر اراده خصوصی‌سازی در این دو باشگاه وجود داشته باشد، ابتدا باید زیرساخت‌های خصوصی‌سازی را فراهم و از نظر مالی این ساختارها به طور کلی تعریف شود که خدا را شکر همه این موارد در طرح تحقیق و تفحص مطرح شده است.گزارش این تحقیق و تفحص یک گام اصلی جهت خصوصی‌سازی این دو باشگاه است.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)