مرجع خبری پرسپولیس : ميثاق معمارزاده فصل قبل با اهدافى متفاوت به پرسپوليس پيوست تا با حضور مستمر در تركيب پرسپوليس، آينده اى بهتر از قبل براى خود رقم بزند اما اتفاق و حادثه اى غيرقابل پيش بينى كه برايش به وجود آمد باعث شد مدت هاى مديدى در فوتبال و مستطيل سبز نباشد و در سايه حركت كند. ميثاق معمارزاده دروازه بان سابق سايپا و فعلى پرسپوليس همان طور كه قول داده بود در رقابت هاى ليگ قهرمانان آسيا اين فرصت را به دست آورد تا در چند بازى وظيفه حراست از دروازه سرخپوشان را بر عهده بگيرد اما در شرايطى كه كوهى از مشكلات مقابل پرسپوليس ساخته شده بود در نهايت در مرحله حذفى، اين تيم هم از گردونه رقابت ها حذف شد تا كار و برنامه هاى ميثاق در پرسپوليس نيمه كاره بماند. در شرايطى كه فعلاً تعطيلى ليگ همه افكار را تحت الشعاع اوضاع نابسامان پرسپوليس و وضعيت تيم ملى معطوف ساخته است با معمارزاده تماس گرفتيم تا از هر درى با اين گلر بدشانس همكلام شويم.با ما همراه باشيد:


اوضاع و احوال رو براه است؟
فعلاً كه همه چيز تعطيل است و به نوعى سردرگم اما اين وضع نمى تواند آينده خوبى را نصيب ما و پرسپوليس نمايد. اميدوارم هر چه زودتر تكليف همه چيز روشن شود تا بدانيم بايد چه كارى را انجام دهيم.


ميثاق معمارزاده در فصل گذشته شرايط خاص و ويژه اى را دنبال كرد. در اين مورد توضيح مى دهى؟
من ۷ ، ۸ ماه سختى را پشت سر گذاشتم. مصدوميت شديدى كه با آن مواجه شدم تمام برنامه هايم را به هم زد اما چاره اى جز تحمل كردن و گذراندن اين دوران سخت و مشكل نداشتم. البته در اين مدت سعى كردم روحيه ام را حفظ كنم و به بازگشت پرقدرت فكر كنم. خيلى هم به اين مسأله اميدوار بودم اما با كنار گذاشتن نامم از ليست پرسپوليس تمام برنامه هايم به هم ريخت. اگر اين اتفاق رخ نمى داد اين شانس را داشتم حداقل ۴ ، ۵ بازى ليگ و چند بازى حذفى را هم در تركيب باشم اما اين طور نشد. به هر حال اين مسأله كه در وسط فصل نام بازيكنى را از ليست حذف كنند در هيچ جاى دنيا نمى توان ديد.


در مصاحبه هايى كه در دوران مصدوميتت داشتى عنوان مى كردى براى ليگ قهرمانان شرايط حضور در ميدان را پيدا مى كنى. مسأله اى كه رنگ واقعيت به خود گرفت. حالا در مورد عملكردت در اين بازى ها كه در تركيب پرسپوليس بودى بيشتر توضيح مى دهى؟
خدا را شكر بعد از پايان مصدوميتم و سپرى شدن دوران نقاهت از هر نظر تمام تلاشم را به كار گرفتم تا بتوانم به شرايط ايده آل برسم. اتفاقاً همين مسأله هم به من كمك كرد تا در شرايط سخت و چند بازى سنگين و مشكل وظيفه حراست از دروازه پرسپوليس به من سپرده شود اما متأسفانه اين مسأله پايان شيرينى نداشت و در شرايطى كه مشكلات و حواشى اخير وضعيت پرسپوليس را تحت الشعاع قرار داده بود در بازى با بنيادكار از گردونه ليگ قهرمانان حذف شديم. نمى دانم شايد قسمت اين بود اين طورى از آسيا كنار برويم تا متوجه شويم مشكلات تا چه حد مى تواند در رقم زدن سرنوشت تيم ها مؤثر باشد.

پس معتقدى پرسپوليس به خاطر مشكلات و حواشى كه دور و برش بود در ۳ جام ناكام ماند. سهم مسائل فنى در اين مسأله چقدر بود؟
متأسفانه تيم ما امسال با مشكلات عديده اى مواجه بود و نتيجه اش اين شد كه نتايج خوبى برايمان رقم نخورد. زمانى كه اعضاى تيم از نظر روحى و فكرى با مشكل مواجه باشند اين مسأله صد در صد در عملكرد فنى آنها نيز تأثير منفى خواهد گذاشت. با كمال تأسف بايد بگويم در برخى مقاطع اصلاً شرايط لازم براى فوتبال و ارائه يك بازى بدون مشكل را نداشتيم، ضمن اينكه تغييرات زياد و پياپى در مديريت و كادر فنى نيز مزيد بر علت شد تا نتوانيم به فكر فوتبال منطقى باشيم.
حالا چه تصميمى براى فصل بعد گرفته اى؟
تا روشن شدن شرايط باشگاه نمى توانم جواب روشنى به اين سؤالتان بدهم. من مثل اكثر بچه ها هنوز تسويه سال قبل را نگرفته ام، ضمن اينكه در مورد خودم بايد بگويم بخش اعظمى از هزينه هاى جراحى و مداوايم را هم طلب دارم.
بدون در نظر گرفتن اين موضوع، بابت مسأله ديگرى مشكلى وجود ندارد و من به پرسپوليس علاقه دارم و مسأله اى براى مذاكره و تمديد قرارداد وجود ندارد
.
بحث مهمى كه اين روزها در خصوص جذب دروازه بان براى تيم ها مطرح است موضوع حضور يا ممنوعيت جذب گلر خارجى است. در مورد اين مسأله چه نظرى دارى؟
به اعتقاد من گلرهاى خارجى كه طى اين چند سال اخير جذب فوتبال ايران شده اند به ندرت توانسته اند انتظارات را برآورده كنند كه بيشترشان سن و سالى از آنها گذشته است. به نظر من با يك جمع بندى كلى بين گلر ايرانى و خارجى اختلاف زيادى از نظر فنى وجود ندارد، چه بسا عملكرد ايرانى ها در مقايسه با خارجى ها بهتر هم بوده. شايد اگر اين قانون با ورود دروازه بانان درجه يك و سطح اول خارجى به ايران همراه شود، چندان ضررى به حال ما نداشته باشد اما نبايد فراموش كنيم ما جوانان شايسته اى داريم كه بايد به آنها فرصت داد و از اين راه به فكر پشتوانه سازى براى تيم ملى بود. در غير اين صورت گلر خارجى دردى از فوتبال ما دوا نمى كند بلكه باعث مى شود جوانان پشت خط بمانند.
فكر مى كنى همين مسأله باعث شده حداقل تيم ملى بعد از احمدرضا عابدزاده به نوعى دروازه بانى در عرصه ملى با فراز و نشيب زيادى مواجه شود؟
فكر نمى كنم هيچ دروازه بانى وجود داشته باشد كه با فراز و نشيب رو برو نشود. به هر حال شخصى مثل احمدرضا عابدزاده يك استثناست. شخصيت قوى و شرايط خاص عابدزاده او را از همه متمايز كرده است. به هر حال پستى مثل دروازه بانى پست خاصى است كه چه به لحاظ فوتبالى و چه از نظر روحى و روانى بايد حمايت شود. به هر صورت در چند سال اخير چند دروازه بان خوب در فوتبال ما مطرح شده اند كه مى توانند در فوتبال ملى مؤثر واقع شوند.
برويم سراغ تيم ملى و شرايط خاصى كه در آن حاكم است. فكر مى كنى در بازى مقابل كره جنوبى كه براى ايران يك ديدار سرنوشت ساز است چه شرايطى رقم بخورد؟
اميدوارم اين آزمون سخت با پايانى شيرين براى ما همراه باشد. به هر حال ما در چند برهه سخت نشان داديم مى توانيم از عهده حريفان سرسخت برآييم. تيم ملى پيش از اين براى چندين بار كره را شكست داده و اين بار هم اين مسأله دور از دسترس نيست. فوتبال ما در آسيا شخصيت بزرگى دارد و همه از نام ايران مى ترسند. به هر صورت اميدوارم با ارائه يك فوتبال منطقى و حساب شده در اين ديدار هم به اهدافمان برسيم.
به عنوان سؤال آخر در مورد اينكه اگر در پرسپوليس بمانى بايد رقابت شديدى با ساير گلرهاى تيم داشته باشى براى ما صحبت مى كنى؟
وقتى بحث رقابت پيش بيايد براى من مسأله خاصى نيست. من سال قبل وقتى به پرسپوليس آمدم مصمم بودم رقابت خوبى با ساير دروازه بانان داشته باشم و به هيچ وجه از رقابت نمى ترسم اما به نظر من در مورد تيمى مثل پرسپوليس حضور ۳ ، ۴ دروازه بان آماده و در يك سطح اشتباه است و نمى تواند به لحاظ تيمى و فردى براى تيم نتيجه مثبتى در پى داشته باشد

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)