کارشناس داوری فوتبال گفت: داور بازی استقلال و داماش به درستی جی‌لوید ساموئل را از بازی اخراج کرد.

ایسنا، ابراهیم میرزابیگی درباره عملکرد محسن ترکی در قضاوت دیدار تیم‌های داماش و استقلال گفت: تا جایی که من بازی را دیدم عملکرد ترکی و دستیارانش خوب و قابل قبول بود. وی بازی بسیار سختی را قضاوت کرد اما در صحنه‌های مختلف قضاوت درستی داشت.

سرمربی استقلال مدعی بود که محسن ترکی به اشتباه، بازیکن تیمش را اخراج کرده و یک خطای پنالتی را هم بر روی برهانی ندیده است. میرزابیگی در این رابطه گفت: اخراج ساموئل کاملا صحیح بود چون او یک اخطار داشت و با خطا بر روی مهاجم داماش کارت زرد دوم را گرفت. حتی داور می‌توانست ساموئل را به طور مستقیم اخراج کند چون بازیکن داماش تقریبا با دروازه‌بان تک به تک بود و در موقعیت آشکار گل قرار داشت.

وی ادامه داد: من در بازی صحنه‌ای را که آقای قلعه‌نویی مدعی بود باید برای تیمش پنالتی گرفته می‌شد ندیدم و چنین صحنه‌ای را به خاطر ندارم.

این کارشناس داوری در ادامه و در پاسخ به این سوال که آیا تعداد زیاد اخطارهای ترکی نشانی از سخت‌گیر بودن بیش از حد این داور ندارد، گفت: در قانون هفت خطا هست که مستوجب دریافت اخطار هستند. یکی از این هفت خطا، اعتراض به داوری است. در بازی‌های اروپایی می‌بینیم که در خیلی از موارد داوران گذشت می‌کنند و خیلی سخت به دلیل اعتراض بازیکنان به داور به آنها اخطار می‌دهند اما داوران آسیایی از این نظر سخت‌گیرتر هستند و راحت‌تر کارت می‌دهند.

میرزابیگی ادامه داد: اگر عملکرد این داوران را بررسی کنید می‌بینید که می‌توانستند کارت‌های کمتری بدهند و بازی را بیشتر مدیریت کنند اما نمی‌شود هم به خاطر کارت‌هایی که داده‌اند از آنها ایراد گرفت چون قانون می‌گوید اعتراض به داور اخطار دارد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)