یکشنبه 13 اردیبهشت(15:55)  

مرجع خبری پرسپولیس : بازار نقل و انتقالات را فعلا پرسپوليسي‌ها مي‌چرخانند. باشگاه پرسپوليس اين بار براي عقب نماندن از قافله خيلي زود به تكاپو افتاده و با نگاهي سطحي حتي مي‌شود گفت كه در جذب بازيكن از بقيه ليگ برتري‌ها پيش افتاده اما يك نگاه به ليست خريد پرسپوليس دوباره همه اميدهايمان را نااميد مي‌كند.
حالا ديگر همه مي‌دانند كه در يارگيري پرسپوليس بايد اولويت‌هاي اولش را روي جذب يك دروازه‌بان و يك مدافع چپ تخصصي بگذارد اما جالب است كه باشگاه بدون توجه به ضعف‌هاي موجود، تنها به سراغ بازيكناني رفته كه قرار بوده زماني سرخپوش شوند.
البته جذب اشپيتيم آرفي گلزن مي‌تواند نقطه روشني دركارنامه پرسپوليس باشد اما نه وقتي كه به خاطر ترافيك خط حمله حتي محسن خليلي مجبور است روي نيمكت بنشيند. جالب‌تر وقتي است كه مي شنويم آقاي سرمربي ديگر تمايلي به ادامه حضور توره در پرسپوليس ندارد و به همين خاطر باشگاه آرفي را به خدمت گرفته كه با اين توجيه حتي جذب آرفي هم خيلي مثبت به نظر نمي‌رسد و عجيب است كه پرسپوليسي‌ها چطور حاضر به كنار گذاشتن ابراهيم توره شده‌اند!
 
 البته اين مساله فقط مختص مهاجم سنگالي نيست و دو خارجي ديگر پرسپوليس هم در ليست مازاد سرمربي جاي گرفته‌اند. جدايي فرانك آتسوي با توجه به وضعيت نه‌چندان جالبش در پرسپوليس خيلي هم غيرطبيعي به نظر نمي‌رسد اما اينكه با چه توجيهي ايوان پتروويچ در ليست فروش قرار گرفته سوالي است كه شايد فقط وينگادا جوابش را بداند اما آنچه بيش از اين آزاردهنده جلوه مي‌كند خريدهاي نوبرانه و گاه بي منطق پرسپوليس است.

 

بهتر از علي كريمي هيچ بازيكني نمي‌تواند پرسپوليس را در ميانه ميدان بچرخاند و آقاي جادوگر هم اگر اتفاق خاصي نيفتد فصل آينده را هم با سرخ‌ها خواهد بود. با اين وجود پرسپوليسي‌ها براي جانشيني او بازيكني را انتخاب كرده‌اند كه به جرات مي‌توان گفت حتي در حد نام اين باشگاه هم نيست. با حضور علي كريمي، حضور بازيكني چون ميثم بائو در پرسپوليس به يك وصله ناجور مي‌ماند و اين انتقال بيش از آنكه منطقي باشد، سفارشي به نظر مي‌رسد. حال آنكه حتي اگر قرار بر مقايسه باشد همين ايوان پتروويچ كه سرمربي نظر مثبتي رويش ندارد از لحاظ فني، قابليتي بيش از بائو براي اين تيم دارد. مصطفي صبري و بدتر از آن صابر ميرقرباني هم شرايطي مشابه ميثم بائو دارند. در فصلي كه تازه به آخر رسيده ميرقرباني روي هم رفته شايد 500 دقيقه هم براي سايپا بازي نكرده باشد، البته سوابق سياه درگيري‌هاي مكرر او در مس و سايپا از او چهره‌اي مخدوش مي‌سازد. حالا با همين پيشينه نااميدكننده قرار است جاي بازيكناني مثل توره و خليلي را بگيرد.
البته بي شك او هم آخرين خريد
بي ربط پرسپوليس نخواهد بود و در روزهاي آينده حتما مي‌شنويم كه فلان بازيكن و بهمان بازيكن كه اتفاقا هيچ سنخيتي با پرسپوليس ندارند و نيازي به حضورشان احساس نمي‌شود با قراردادهاي كلان راهي پرسپوليس خواهند شد. مديران باشگاه هم اگرچه امروز به اين خريدهاي زودهنگام و زرنگي‌ خودشان دلخوشند اما حداقل چند ماه زمان مي‌خواهد تا ثابت شود كه بازنده‌هاي واقعي بازار پرهياهوي نقل و انتقالات خود آنها بوده‌اند.

 

منبع: ایران ورزشی

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)