پرسپولیس نیوز: فقط سه روز تا آغاز جام جهانی مانده است و به نظر می‌رسد روس‌ها آنچنان که باید برای این مسابقات هیجان ندارند.

وقتی وارد مسکو شدیم، اول از همه به سمت ورزشگاه لوژنیکی رفتیم. فکر می‌کردیم با توجه به اهمیت جام جهانی تمام خیابان‌ها یا حداقل مقابل ورزشگاه لوژنیکی تب و تاب تماشاگران فوتبالی را ببینیم، اما خبری از آنها نبود. با کمترین ترافیک به ورزشگاه رسیدیم. البته از روزی که آمدیم تا به امروز موضوعی که بیش از هر چیز به چشم می‌خورد، نظم و انضباطی است که روس‌ها اعمال کرده‌اند.

روس‌ها مانند آب و هوای سردشان، رفتار سردی هم دارند. حرارت فوتبال هم نتوانسته آنها را هیجان‌زده کند و شاید درصد بسیار کمی از مردم هستند که وقتی «World Cup» را می‌شنوند از فوتبال صحبت می‌کنند و سایر مردم بسیار سرد با این واژه گرم برخورد می‌کنند. یعنی هنوز حرارت فوتبال و بزرگ‌ترین تورنمنت ورزشی تاریخ نتوانسته یخ این مردم سرد را آب کند و گویا مقاومت این افراد بسیار زیاد است.

وقتی با ایرانی‌هایی که در مسکو حضور دارند صحبت کردیم، گفتند سرمای رفتاری روس‌ها، خاصیت مردم مسکوست و اگر به سن پترزبورگ، اولین شهر میزبان ایران بروید چنین رفتاری را نخواهید دید. یعنی باید به این امید داشت که ایران اولین بازی خود را در شور و هیجان شهری برگزار کند که مردمش حسابی تب و تاب جام جهانی را درک کرده‌اند. با این حال باید بدانید که در مسکو چه خبر است، شهری که با دو ورزشگاه لوژنیکی و اسپارتاک میزبان اصلی مسابقات جام جهانی است و انتظام در برگزاری مسابقات برعهده مسئولان این شهر.

در مسکو اتوبوس‌ها و مترو برای خبرنگاران و هواداران رایگان است تا حمل‌ونقلی آسان در اختیار میهمانان جام جهانی باشد. روس‌ها سعی کرده‌اند با دادن بیشترین امکانات به میهمانان خود میزبانی شایسته برای جام جهانی باشند و البته از طرفی شهر خود را فوتبالی کنند. با اینکه مسکو شهری تجاری و سیاسی است و سخت می‌توان به ساختار آن دست برد، اما بیلبوردهای شهری با خوش‌آمدگویی به تیم‌های مختلف مزین و بسیاری از تبلیغات شهری هم فوتبالی شده است. فقط هنوز زبان مشکل اصلی میهمانان است که بسیاری از مردم روسیه با زبان انگلیسی آشنا نیستند. حتی تابلوهای راهنمای شهری یا نقشه‌های الکترونیکی نیز به زبان روسی است.

تزئینات شهری اما آن‌طور که باید پیش رفته است. در میدان سرخ که اصلی‌ترین میدان شهر مسکو محسوب می‌شود، سکوهایی تعبیه شده که قرار است روی آنها ال‌ای‌دی نصب شده و فوتبال‌ها را پخش کند تا شور و هیجان درون شهر بیشتر شود . المان‌های جام جهانی درون شهر هم بسیار زیاد است و حتی در رودخانه مرکزی شهر هم بنرهایی از جام جهانی نصب شده. روی رودخانه هم یک زمین فوتبال معلق ساخته شده که چهره‌ای جالب را به شهر داده است.

حالا سه روز مانده تا بازی افتتاحیه و شهر مسکو آماده این دیدار شده تا بتواند میزبانی خوبی از دیدار روسیه و عربستان داشته باشد، اما اصلی‌ترین نکته برای ما قطعاً تیم ملی ایران است. شاگردان کارلوس کی‌روش مانند تیم‌های روسیه، پرتغال، آرژانتین، فرانسه، آلمان، پرو، مکزیک، بلژیک و تونس کمپ خود را در مسکو برپا کرده‌اند تا بلکه در این شهر گرمای فوتبال کمی بتواند بر سردی مردمش غلبه کند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)