باشگاه راه‌آهن در نامه‌ای به سازمان لیگ، درخواست خود برای میزبانی بازی با پرسپولیس در ورزشگاه اکباتان را به صورت رسمی مطرح کرد.

این باشگاه در نامه‌اش اعلام کرده "مصر است تا این بازی تنها به میزبانی استادیوم اکباتان" برگزار شود، در غیر این صورت "حق قانونی خود می داند که در صورت عدم رعایت این حقوق به مراجع ذیربط داخلی و بین المللی طرح ادعا کند."

 

به گزارش (ایسنا) و به نقل از سایت باشگاه راه‌آهن، در نامه ای تمام دلایل باشگاه برای استفاده از حق میزبانی به صورت دقیق مطرح و از سازمان لیگ خواسته شده تا با این درخواست مطابق با استانداردهای بین‌المللی موافقت شود. متن کامل این نامه در زیر آمده است:

 

جناب آقای مهدی تاج

سرپرست محترم سازمان لیگ

باسلام

 

احتراماً پیرو نامه شماره 853 ص 91 مورخه 91/11/29 و بازگشت به نامه شماره 4525/110 مورخه 91/12/06 به استحضار می‌رساند: انجام مسابقه با پرسپولیس به میزبانی راه آهن در استادیوم تختی بنا به دلایلی که در نامه قبلی مورد اشاره قرار گرفته بود مورد قبول این باشگاه نبوده و انجام مسابقه مذکور صرفاً در استادیوم اکباتان امکان پذیر است زیرا مسابقه فوق در هر استادیومی به غیر از استادیوم اکباتان مستلزم هزینه‌های بی مورد و خارج از بودجه این باشگاه بوده و از همه مهمتر استمرار سلب حق میزبانی این باشگاه و تثبیت این روند به فراموشی سپردن حق میزبانی از باشگاهها را به دنبال خواهد داشت.

 

سلب حق میزبانی از باشگاه‌ها به بهانه مسائل امنیتی مسابقه به هیچ وجه مورد قبول این باشگاه نیست. این باشگاه و سایر باشگاهها با پرداخت مالیات به دولت انتظار دارند که دولت و ارگانهای مربوطه به وظایف خویش توجه کرده و نسبت به آن وظایف ایفای مسئولیت کنند که یکی از این ارگانها هم مسئول برقراری امنیت مسابقات هستند که باید نسبت به ایجاد امنیت و آرامش در استادیوم‌ها اقدام کنند نه اینکه به بهانه مسائل ترافیکی و امنیت مسابقات، راحت ترین راه که تعطیلی مسابقه با سلب حق میزبانی از باشگاه‌ها است، انتخاب کنند.

 

این باشگاه علاوه بر پرداخت مالیات، قرارداد دیگری نیز با مسئولین نیروی انتظامی منعقد کرده که برای تامین امنیت هر بازی مبلغ قابل توجهی در این خصوص پرداخت می‌کند. بدیهی است این باشگاه به لحاظ مالی، فنی و قانونی بیش از آنچه تاکنون هزینه کرده و انجام داده مسئولیت دیگری ندارد و دیگر دستگاهها و اشخاص مسئول، باید نسبت به ایفای مسئولیتهای قانونی و حرفه‌ای و فنی خود از جمله تامین امنیت در استادیوم اکباتان اقدام کنند. به نظر می‌رسد که از سالیان دور تاکنون تصمیمات در این جهت اتخاذ شده که خواسته یا ناخواسته از مسئولین باشگاه خاص و تماشاگران آن به صورت غیر حرفه‌ای و خارج از ضابطه حمایت شود تا مبادا در جامعه توسط آنها نارضایتی و تنش به وجود آید و در این بین اگر حقوق اساسی و بدیهی باشگاهی مانند باشگاه راه آهن که به اندازه آنان هوادار ندارد و مسئولان آن هم زیاد اهل حاشیه‌سازی نیستند ضایع شد مهم نیست. هدف فدراسیون و سازمان لیگ حرفه‌ای نباید صرفاً برگزاری مسابقه باشد بلکه مسابقات را باید با تمام شئون و استاندارهای حرفه‌ای و قانونی آن که یکی از مهمترین آنها رعایت حق میزبانی باشگاههاست برگزار کند.

 

لذا این باشگاه به صورت قاطع برای چندمین بار اعلام می‌دارد انجام مسابقه با پرسپولیس به میزبانی راه آهن صرفاً در استادیوم اکباتان مقدور بوده و به غیر از آن در هیچ استادیومی ممکن نخواهد بود، به ویژه آنکه این باشگاه اخیراً با صرف هزینه‌های بسیار استادیومی را خریداری کرده و مصمم و مصر است که روند سلب حق میزبانی از باشگاه‌ها در جهت رعایت استاندارهای ورزش حرفه‌ای و احترام به حقوق سرمایه گذاران در عرصه ورزش بایستی در اسرع وقت متوقف شود تا ضمن ارتقاء سطح و جایگاه لیگ حرفه‌ای فوتبال ایران انگیزه‌های عوامل جذب سرمایه‌گذاران بخشهای غیر دولتی به حضور و سرمایه گذاری در عرصه ورزش حفظ و تقویت شود. این باشگاه حق قانونی خود می داند که در صورت عدم رعایت این حقوق به مراجع ذیربط داخلی و بین المللی طرح ادعا کند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)