مرجع خبری پرسپولیس : گل زيباي کريم باقري، کاپيتان تيم فوتبال پرسپوليس كه چند هفته پيش مقابل تيم مقاومت شهيد سپاسي به ثمر رساند نه تنها علاقه‌مندان به فوتبال و اين تيم ورزشي را به وجد آورد، بلکه انگيزه‌اي شد تا “آرش” يکي از بچه‌هاي بهزيستي در جنوب تهران آن شب به خود ببالد که الگويي چون کريم باقري را دارد.
از دوران گذشته تا کنون، پهلوانان و قهرمانان ورزشي که سري ميان سرها درمي‌آوردند و کسي مي‌شدند، هم مورد توجه خاص و عام قرار مي‌گرفتند و هم از آن‌ها به عنوان الگوهاي تاثيرگذار جامعه ياد مي‌شد. مصاديق اين الگوپذيري در گوشه و کنار شهر بارها و بارها نمايان بوده است.

از همين رو است که اخلاق مداران جامعه هميشه در بوق “رعايت اخلاقيات از سوي قهرمانان” مي‌دمند و بر اين امر اصرار مي‌ورزند. امروزه با گسترش وسايل ارتباط جمعي در خانواده هاــ به ويژه تلويزيون ــ چه بخواهيم و چه نخواهيم، ستاره‌هاي ورزشي گاهي اوقات از معروف ترين و شناخته شده ترين افراد براي نسل نو محسوب شده و حتي در ميان نوجوانان و جواناني که از احساسات بيشتري برخوردارند، به عنوان الگويي عاطفي، سرلوحه کارهايشان قرار مي گيرند. از همين رو است که تاکيد بر حفظ معيارهاي اخلاقي جامعه از سوي اين ستارها دوچندان شده و حتي شرايط عادي زندگي را نيز بر آنها تنگ کرده است. اما چه مي شود کرد، آنها امروز ستاره اند. ستاره‌هايي که نمي توانند تنها براي خود زندگي کنند. آنها اکنون بخشي تاثيرپذير از جامعه‌اند. بخشي که مي تواند الگوي “بهترين” براي نسل آينده ما باشد.

“آرش دهقان” پسر بچه‌اي است كه حدود 10 سال سن دارد و هم اکنون ميهمان مرکز بهزيستي غياثوند در جنوب تهران است. او هم مودب است و هم درس خوان. عاشق فوتبال است و طرفدار پرسپوليس. بي شک کاپيتان پرسپوليس نيز الگوي نخست زندگي او است. همانگونه که در نامه‌اش اشاره مي کند، چندي پيش گروهي از بازيکنان فوتبال به مرکزي که او در آن حضور دارد، مي‌روند. لحظات بسيار خوبي بود. با هم گپ و گفتي مي‌زنند و فوتبالي بازي مي‌كنند. دست آخر هم نوبت عکس هاي يادگاري مي‌رسد.

آن روز همان‌گونه که آرش در نامه‌اش اشاره مي کند، “فرهاد مجيدي”، از بازيکنان تيم رقيب (استقلال)، به اين مرکز آمده بود که اين مسئله مورد حسادت او قرار مي گيرد اما، به هر حال گل بسيار زيباي باقري مقابل فجرسپاسي او را آن قدر به وجد مي‌آورد که باعث مي شود نامه‌اي براي “کريم باقري” بنويسد.

نامه‌اي که با قلم صداقت نوشته شده و نشان مي دهد که يک ستاره ورزشي چگونه توانسته از ميان امواج ماهواره‌اي، تلويزيون و برنامه‌هاي ديگر بر قلب و روح يك نوجوان نفوذ کند و بر او اين چنين تاثير بگذارد.

متن کامل نامه‌ي “آرش” و گلايه و درخواستش از  کريم باقري به اين شرح است:

«به نام خداوند مهربان

نام: آرش

نام خانوادگي: دهقان

سلام، اسم من آرش است و از بهزيستي غياثوند براي تو نوشته‌ام. من خيلي دوست دارم تو را ببينم و دوست دارم در آينده مثل تو باشم. مثل تو شوت بزنم. تو بازي با مقاومت سپاسي گل قشنگي زدي و من با گل تو به بچه‌ها پز مي دادم. راستش را بخواهي من آن روز که فرهاد مجيدي آمد به بهزيستي ما، من خيلي حسادت کردم. ولي هميشه آرزو داشتم تو يا شيث رضايي را ببينم.

دوستدار تو آرش»

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)