دبیرکل فدراسیون فوتبال از برگزاری بازی‌ با تیم ملی آمریکا پس از مسابقات لیگ خبر داد و گفت: برگزاری این بازی پیشنهاد هر دو طرف بوده که در زمان برگزاری اردوهای بلندمدت پیش از جام جهانی انجام می‌شود.

مهدی محمدنبی در گفت‌وگوی تفصیلی با ایسنا، به سوالات مختلفی پیرامون زمان برگزاری اردوی تیم ملی، بازی با تیم ملی آمریکا، اسپانسر جدید فدراسیون، قول‌های وزارت ورزش و جوانان، پرداخت مطالبات کارلوس‌ کی‌روش، آخرین وضعیت تیم ملی زیر 22 سال و… پاسخ داد که مشروح آن در زیر می‌آید:

** اردوی تیم ملی از یکشنبه آغاز می‌شود

دبیرکل فدراسیون فوتبال ابتدا درباره‌ی زمان آغاز اردوی تیم ملی فوتبال ایران پیش از بازی با تایلند اظهار کرد: اردوی تیم ملی از 14 مهر (یکشنبه) آغاز خواهد شد و تا 24 مهر ادامه دارد. دیدگاه کادر فنی تیم ملی این بود که با توجه به برگزاری مسابقات لیگ و هم‌چنین درگیری برخی از بازیکنان با مسابقات لیگ قهرمانان آسیا، این اردو بیشتر جنبه‌ی ریکاوری و بازیابی فنی برای بازیکنان داشته باشد. هم‌چنین مراقبت‌های پزشکی هم در دستور کار قرار می‌گیرد و بازیکنان در تمرینات تلاش خواهند کرد تا به هماهنگی کافی برای بازی 23 مهر مقابل تایلند برسند.

** هم آمریکایی‌ها پیشنهاد دهنده بودند هم ما

وی درباره‌ی بازی تدارکاتی تیم‌های ملی ایران و آمریکا نیز به ایسنا گفت: در سال‌های گذشته پیشنهاداتی از سوی طرفین برای برگزاری این مسابقه مطرح شده بود اما به دلیل این‌که تقویم مسابقات ما یا آنها اجازه نمی‌داد، در نتیجه این اتفاق نیفتاد. به هر صورت تیم ملی ایران برای کسب آمادگی هرچه بیشتر جهت حضور در مسابقات جام جهانی 2014 یک سری بازی‌های تدارکاتی را در طول اردوهای بلندمدت پیش‌بینی کرده است. طبیعتا بازی با تیم آمریکا هم در همان اردوهای بلندمدت خواهد بود.

دبیرکل فدراسیون فوتبال در پاسخ به این‌که مطرح شدن برگزاری این بازی در مقطع کنونی از سوی آمریکایی‌ها بوده یا ایرانی‌ها، گفت: ما مذاکرات دوباره‌ای در این‌باره نداشتیم. طرفین واسطه‌ای که مسوولیتش فراهم کردن چنین مسابقات تدارکاتی است پیشنهاد دوباره‌ای را مطرح کرد که طبیعتا ما از قبل با آن موافق بودیم و به هر شکل آنها با مسوولان فوتبال آمریکا هم مذاکراتی دارند.

** بازی با آمریکا پس از پایان لیگ انجام می‌شود

دبیرکل فدراسیون افزود: نیت ما این است که تا پیش از جام جهانی بازی‌های تدارکاتی با تیم‌های اروپایی، آمریکای جنوبی و همین‌طور آفریقایی به تناسب برگزاری اردوهای بلندمدت داشته باشیم. به هر شکل نهایی شدن این بازی‌ها علاوه بر تایید کادر فنی، می‌بایست نظر مثبت حریفان را هم به دنبال داشته باشد. بازی با آمریکا مدنظر ما و آنها بوده که طبق شرایط زمانی که خواهیم داشت آن را انجام می‌دهیم.

نبی در پاسخ به این‌که با این وجود بازی با آمریکا می‌بایست در اردوهای بلندمدت انتهای فصل منتهی به جام جهانی برگزار می‌شود، گفت: طبیعتا در طول فصل امکان برگزاری اردوها بلندمدت نیست و تیم ملی از 20 فروردین 93 که مسابقات باشگاهی تمام می‌شود به اردوهای بلندمدت می‌رود تا برای جام جهانی آماده شود.

** اسپانسر جدید یک‌ششم هزینه‌های بیش از 100 میلیاردی فدراسیون را تامین می‌کند

نبی همچنین درباره‌ی اسپانسر جدید تیم ملی فوتبال ایران نیز به خبرنگار ایسنا گفت: از مدت‌ها قبل فدراسیون با متقاقضیان حامی مالی فدراسیون و تیم‌های ملی، وارد مذاکره شد و با توجه به صرفه و صلاح فدراسیون، پیشنهاد‌های رسیده در کمیته بازاریابی مطرح شد. در نهایت با یک شرکت خدماتی که به صورت هلدینگ اداره می‌شود و همچنین یکی از زیرمجموعه‌هایش به نام شرکت خدماتی ارس، به توافق نهایی رسیدیم که این موضوع هم در هیات رییسه فدراسیون مصوب شد. فردا (شنبه) هم از آن رونمایی می‌شود.

وی در پاسخ به این‌که آیا مبلغ قرارداد با شرکت ارس خودرو کفاف هزینه‌های تیم ملی و سایر هزینه‌های فدراسیون را می‌دهد نیز اظهار کرد: اگر ما بخواهیم فدراسیون فوتبال را به صورت خوب اداره کنیم سالانه مبلغی بیش از 100 میلیارد تومان برای تمامی هزینه‌های تیم‌های ملی و … نیاز است اما اگر بخواهیم فدراسیون را به صورت متوسط اداره کنیم می‌شود با مبالغی کمتر از 100 میلیارد تومان هم این کار را انجام و برخی برنامه‌ها را عملیاتی کرد. این حامی مالی چیزی حدود یک ششم از هزینه‌های فدراسیون در سال را تامین می‌کند.

** صالحی‌امیری در قدم اول به قولش عمل کرد

دبیرکل فدراسیون فوتبال در پاسخ به این‌که آیا از طرف وزارت ورزش و جوانان هم حمایت مالی صورت گرفته است نیز به ایسنا گفت: صالحی امیری در مرحله‌ی اول قول خود را اجرا کرد و ما باید از ایشان تشکر کنیم. حمایت‌های مالی از فدراسیون فوتبال در فواصل مختلف هم در دستور کار این وزارتخانه قرار دارد. آنها قدم اول را صادقانه و خوب برداشتند.

نبی در واکنش به این‌که " قدم اول این وزارتخانه، همان سهم حدود 2 میلیارد تومانی فدراسیون فوتبال از محل پرداخت‌های مالی به تمام فدراسیون‌ها بود که مدتی پیش انجام شد " تصریح کرد: بله همان مبلغ بود که به حساب فدراسیون فوتبال هم واریز شد.

** کی‌روش مطالبه عقب‌افتاده‌ای ندارد

دبیرکل فدراسیون فوتبال درباره‌ی پرداخت مطالبات کارلوس کی‌روش و این‌که آیا سرمربی تیم ملی طلب عقب‌افتاده‌ای دارد خاطرنشان کرد: کی‌روش مطالبه‌ی عقب‌افتاده‌ای ندارد. بخشی از مطالبات او وصول شده و بخشی هم در حال سیر مراحل نقل و انتقالات است و مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد.

** مجمع فدراسیون آبان برگزار می‌شود

وی درباره‌ی زمان برگزاری مجمع فدراسیون فوتبال که به گفته‌ی کفاشیان قرار است در مهرماه برگزار شود به ایسنا گفت: تصمیم داریم مجمع فدراسیون فوتبال را اوایل آبان ماه برگزار کنیم.

** تیم ملی زیر 22 سال دو بازی تدارکاتی با عمان انجام می‌دهد

نبی همچنین درباره آخرین وضعیت تیم ملی زیر 22 نیز اظهار کرد: همزمان با برگزاری اردوی تیم ملی، تیم زیر 22 سال هم یک سفر به عمان خواهد داشت و دو بازی تدارکاتی با تیم ملی زیر 22 سال این کشور انجام می‌دهد. تا قبل از اعزام این تیم به مسقط جهت حضور در بازی‌های قهرمانی آسیا برنامه‌ریزی‌های لازم برای تدارکات هرچه بیشتر آنها صورت گرفته است. این تدارکات شامل اردوهای داخلی و خارجی می‌شود. روز گذشته (پنج‌شنبه) کادر فنی و سرپرستی این تیم با مرتضی محصص، فریدون معینی و هومن افاضلی که از اعضای کمیته فنی فدراسیون هستند جلسه‌ای را برگزار کرد و این اعضا برنامه‌های کادر فنی زیر 22 سال را مرور کردند. آنها از وضعیت تیم زیر 22 سال راضی بودند و ما امیدواریم این تیم بتواند مانند سایر تیم‌های ملی موفقیت بیافریند.

** اوکتاویو مربی با‌کلاسی است که قراردادش را تمدید کردیم

دبیرکل فدراسیون فوتبال هم‌چنین درباره‌ی تمدید قرارداد "اوکتاویو" سرمربی تیم ملی فوتبال ساحلی نیز به ایسنا گفت: "اوکتاویو" یک مربی خوب، صادق، پرتلاش و دوست داشتنی است که همراه با تیم ایران نتایج خوبی کسب کرد. عملکرد و نتایج او نشان می‌دهد که یک مربی باکلاس است و ما هم قرارداد او را تا پایان جام جهانی 2013 فوتبال ساحلی تمدید کردیم.

** هیات رییسه با علیرضا رحیمی مطابق با اساسنامه رفتار می‌کند

نبی در پاسخ به این‌که با توجه به استعفای علیرضا رحیمی از مدیرعاملی سپاهان آیا عضویت ایشان در هیات رییسه فدراسیون هم لغو خواهد شد، تصریح کرد: بحث علیرضا رحیمی هنوز در هیات رییسه فدراسیون مطرح نشده و قطعا در اولین جلسه‌ی این هیات طبق اساسنامه نسبت به موضوع رفتار خواهیم کرد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)