مدیرعامل باشگاه ماشین‌سازی تبریز گفت: حضور بی‌شمار تماشاگران ما می‌تواند اهرم فشار باشد.

هوشنگ نصیرزاده پس از جلسه مدیران باشگاه‌های ایرانی برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: اگر در این مسابقات و در زمین بی‌طرف شرکت کنیم، به مفهوم قبول عدم امنیت در داخل کشور است. اگر شرکت نکنیم یک تا دو دوره محروم می‌شویم. درواقع قاعده‌ای است که وجود دارد و من هم مقصر نیستم. وقتی اتفاق این‌چنینی به وجود می‌آید، رسانه‌ه‌ها مراجعه می‌کنند و من هم مجبورم استانداردها را بگویم و هیچ قصد و منظوری اصلا وجود ندارد.

نصیرزاده در ادامه و با اشاره به چالشی که میان او و مدیرعامل باشگاه پرسپولیس به وجود آمده، عنوان کرد: اشکالی ندارد. محمدحسن انصاری‌فرد هم باید ادبیاتش را نسبت به همکارانش بهتر کند. من که بن سلمان یا شیخ سلمان نیستم. من هم مثل شما دوست دارم این موضوع هر چه سریع‌تر حل شود و اتفاقی پیش نیاید. خیلی عاقلانه نیست که قبول کنیم در زمین بی‌طرف بازی کنیم. خیلی سخت است که بخواهم قبول کنم شیخ سلمان تحت نفوذ حاکمیت خودش در کشور بحرین نیست تصمیماتی که در کمیته مسابقات گرفته می‌شود در مرحله اول است. در مرحله دوم هیات اجرایی یا هیات رئیسه فدراسیون که ما در آنجا مهدی تاج را به عنوان یک نماینده داریم. در آنجا تصمیم‌گیری می‌شود و حرف‌هایی هم رد و بدل می‌شود. هنوز هیچ چیزی نهایی نیست. منتظریم که این تصمیم به هیات رئیسه کنفدراسیون فوتبال آسیا برود.

مدیرعامل باشگاه ماشین‌سازی تبریز در مورد اینکه آیا ایران از این بحران نجات پیدا خواهد کرد، گفت: پیش از این هم ما به خاطر مشکلاتی که با کشور عربستان داشتیم در زمین بی‌طرف بازی کردیم. اینطور هم نیست که تصور کنیم این اتفاق نمی‌افتد. اما روی هم رفته فکر کنم ابتدا رایزنی‌های ورزشی و سپس رایزنی‌های دیپلماتیک و تهدید به تحریم در مسابقات باشد. یادتان باشد که کنفدراسیون فوتبال آسیا به حضور تماشاگرانش در مسابقاتی که برگزار می‌کند می‌بالد. این تماشاگران ایرانی هستند که شان مسابقات باشگاه‌های آسیا و حتی جام ملت‌های آسیا را بالا می‌برند. فکر کنم همین حضور بی‌شمار تماشاگران اهرم فشار ما روی کنفدراسیون فوتبال آسیا برای اینکه خیلی جلو نروند، باشد که برای تیم‌های ایرانی شرکت‌کننده در مسابقات همیشه بوده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا معتقد است فوتبال ایران به سمت یک فوتبال آماتور می‌رود، اظهار داشت: اصلا مسئله آماتور نیست. همه چیز درگیر مسائل سیاسی می‌شود. از این حیث است که ما بعضی اوقات مشکلاتی پیدا می‌کنیم. وگرنه چه از لحاظ جایگاه فدراسیون و چه از لحاظ تیم ملی مشکلی نداریم. مسائل و مشکلات منطقه‌ای باعث می‌شود به فوتبال هم فشار بیاید.

نصیرزاده در مورد اینکه اگر این اتفاق بیفتد فوتبال ملی ایران به کدام سمت خواهد رفت، تصریح کرد: بحث ملی با بحث باشگاهی جدا است. اگرچه مسابقات جام جهانی را کنفدراسیون فوتبال آسیا برگزار می‌کند، اما در بحث ملی باید تیم مقابل ما چنین درخواستی داشته باشد. خیلی دوست ندارم در مورد مسابقات ملی صحبت کنم چون الان هیچ چیزی معلوم نیست و طبق روال خودش انجام می‌شود و اولین بازی ما با هنگ‌کنگ است که فکر می‌کنم مشکلی در این مورد وجود داشته باشد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)