پرسپولیس نیوز : مدیر عامل باشگاه گسترش فولاد تبریز گفت: در پارکینگ باشگاه استقلال با افتخاری صحبت کردم و گفتم من مدیرعامل یک تیم هستم . باید از لحاظ مالی شرایط خوبی برای تیم فراهم کنم.ولی او به شوخی به من گفت شجاعیان مصدوم شده و بیایید ببریدش.

هوشنگ نصیرزاده مدیرعامل باشگاه گسترش فولاد تبریز در گفت‌وگو با برنامه رادیویی تهران ورزشی در خصوص آخرین شرایط باشگاه گسترش فولاد، اظهار داشت: با توجه به شرایط باشگاه جلسات متعددی مبنی بر واگذاری باشگاه گسترش فولاد تبریز به یک مالک جدید برگزار شد. با توجه به اینکه تمام تمرکز مالک گسترش روی تیم تراکتورسازی تبریز است احتمال واگذاری باشگاه بسیار زیاد است حتی جلسه‌ای با مالکین نفت تهران برای واگذاری برگزار شد اما با توجه به صحبت‌های انجام شده توافقی صورت نگرفت. در همین خصوص باشگاه گسترش فولاد تبریز باید به فرد دیگری واگذار شود به غیر از بستگان مالک این باشگاه. مطمئناً موارد بررسی خواهد شد و به زودی مالک جدید گسترش انتخاب خواهد شد.

وی در ادامه گفت: معمولاً ایرانی‌ها عادت کرده‌اند به اینکه تا دقیقه ۹۰ کار خودشان را انجام بدهند از اراده من خارج است چرا که من نمی‌توانم در خصوص واگذاری باشگاه تصمیماتی بگیرم من مدیرعامل هستم و عضو هیأت مدیره باشگاه و فقط می‌تواند تصمیمات را اجرا کنم بحث فروشگاه باشگاه مربوط به مالک باشگاه است.

نصیرزاده در خصوص صحبت‌های روز گذشته افتخاری در خصوص انتقال داریوش شجاعیان از گسترش فولاد به استقلال نیز گفت: یک قرارداد سه‌جانبه بین من، آقای افتخاری و داریوش شجاعیان امضا شد. با توجه به بدقولی‌های همیشگی در فوتبال آخرین چک باشگاه استقلال که از سوی یک مؤسسه مالی اعتباری صادر شده است پاس نشده، ما طبق قراردادی که امضا کردیم تأکید کردیم هر وقت یکی از چک‌های باشگاه استقلال پاس نشود می‌توانیم دیگر چک‌ها را به عنوان غرامت ضبط کنیم. اولاً چک‌های قبلی باشگاه استقلال با تأخیر پاس شده است با توجه به قراردادی که با اسپانسر قبلی داشتند بعد از اینکه باشگاه استقلال قرارداد خود را با اسپانسر قبلی فسخ کرد با اپراتور جدیدی قرارداد خود را امضا کردند. از سوی اسپانسر جدید چک‌هایی به صورت یک حواله برای ما ارسال شد. اسپانسر قبلی حساب خود را خالی کرده بود و ما نمی‌توانستیم چکی که از سوی اسپانسر قبلی صادر شده بود را پاس کنیم. باشگاه استقلال در تاریخ ۹۶/۱۲/۲۵ آخرین چک را پاس نکرد و با توجه به اینکه در این زمان مصادف شد با حضور تیم استقلال در باشگاه آسیایی با افتخاری صحبت کردم او به من گفت در حال حاضر پول لازم دارم و باید برای تیم هزینه کند. در زمان مشخص مطمئناً چک را پاس خواهیم کرد. باز هم ما با باشگاه استقلال مدارا کردیم حتی تا خرداد ۹۷ صبر کردیم اما هیچ تأثیری نداشت.

وی در ادامه گفت: من به باشگاه استقلال رفتم حتی در پارکینگ باشگاه با افتخاری صحبت کردم و گفتم من مدیرعامل یک تیم هستم و باید از لحاظ مالی شرایط خوبی برای تیم فراهم کنم.او به شوخی به من گفت شجاعیان مصدوم شده و بیایید ببریدش، در صورتی که در آن زمان پولی به باشگاه استقلال آمده بود. هیچ فایده‌ای نداشت و هیچ فکری برای پاس کردن این چک انجام نشد، بعد مسئولان مالی باشگاه گسترش به من گفتند مبلغ صد میلیون تومان به حساب باشگاه واریز شده است بعد از پیگیری‌های مداوم مشخص شد این پول از سوی باشگاه استقلال واریز شده است. با مسئولین مالی باشگاه استقلال صحبت کردم و گفتم چرا صد میلیون تومان پول واریز کردید چک باشگاه ۳۰۰ میلیون تومان است. بعد صد میلیون را برگرداندیم به حساب باشگاه استقلال تا پول را کامل برای ما واریز کنند.

مدیرعامل باشگاه گسترش فولاد تبریز در ادامه در خصوص اینکه چرا در فوتبال ایران شرایطی به وجود می‌آید که یک مدیرعامل گریه کند، گفت: متأسفانه بیشتر این اتفاقات از سوی تماشاگران متعصب است، بعضی افراد به خاطر تعصب زیادی که دارند خوب فکر نمی‌کنند، تصمیم‌گیری خوبی انجام نمی‌دهند و کاری می‌کنند که فشار زیادی بر مدیرعامل و یا بازیکن وارد شود، حتی زمانی که به عنوان کارشناس داوری فعالیت می‌کردیم و معتقد بودیم صحنه پنالتی است یا پنالتی نیست مورد هجوم هواداران قرار می‌گرفتیم حتی در خصوص بحث شجاعیان خیلی‌ها خوشحال بودند و پیام‌های تبریک برای من ارسال می‌کردند که شجاعیان را به استقلال دادیم حالا که به دنبال برگرداندن شجاعیان به استقلال هستیم فحاشی می‌کنند، این چیزها طبیعی است متأسفانه بعضی افراد که متعصب هستند ذهن‌شان خوب کار نمی‌کند، هواداران فوتبال کم طاقت شدند.

وی در پایان در خصوص برگزار نشدن سوپرجام، گفت: زمانی که سازمان لیگ یک تاریخ را برای برگزاری یک مسابقه تعیین می‌کند از دو جهت می‌توان بررسی کرد؛ یک انتقاد به سازمان لیگ واجب است چرا که بازی‌های لیگ تمام شده است و در حال حاضر باشگاه‌ها در استراحت و اردو هستند، زمانی باید بازی سوپرلیگ برگزار می‌شد که بلافاصله بعد از اتمام بازی‌های لیگ و جام حذفی یک روز را مشخص می‌کردند و این دیدار در زمانی که تیم‌ها شرایط خوبی داشتند برگزار می‌شد نه اینکه زمانی برای برگزاری مسابقه تعیین کنند که بیشتر بازیکنان در استراحت و اردو هستند و ممکن است شرایط برای بازی کردن نداشته باشند. زمانی که گذشته به نظر من مطلوب نیست که در این زمان بخواهیم سوپرجام را برگزار کنیم.

نصیرزاده در ادامه تأکید کرد: نکته دوم که خیلی مهم است باید بگویم که مسئول برگزاری یک دیدار فوتبال بر عهده سازمان لیگ است آنها تاریخ معینی را مشخص می‌کنند از نکات جالب زمانی که من به سازمان لیگ رفتم به چشم خودم دیدم که کارمندان سازمان لیگ در بحث تعیین زمان برگزاری مسابقه به نحو احسن کار می‌کنند چرا که از طریق سایت‌های هواشناسی معتبر برای سه یا چهار هفته آینده برنامه‌ریزی می‌کنند که این کار فوق‌العاده است و باید تبریک گفت، حتی وزش باد را هم بررسی می‌کنند. حالا چنانچه زمان یک بازی از سوی سازمان لیگ تعیین شد در صورت توافق سه‌جانبه از سوی سازمان لیگ، تیم استقلال و تیم پرسپولیس می‌شود زمان بازی را تغییر داد. اما یک تیم نمی‌تواند درخواست زمان یک بازی را تغییر دهد. ممکن است پرسپولیس قبول نکند، باید بازی برگزار شود طبق تاریخی که معین شده است.

وی در پایان گفت: وقتی یک دیدار در زمان مشخص شده برگزار نمی‌شود منظور این است که یک تیم انصراف داده است و این دیدار از سوی کمیته برگزاری مسابقات باید سه بر صفر به نفع تیم دیگری اعلام شود نه از طریق کمیته انضباطی. باید بگویم استقلال هم حق دارد و می‌تواند از خودش دفاع کند چرا که شرایطی که برای برگزاری این مسابقه تعیین شده است مناسب نیست.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)