پرسپولیس نیوز : کارشناس حقوقی فوتبال گفت: فیفا همیشه در مورد برخی پرونده‌ها از فدراسیون‌ها استعلام می‌گیرد اما برای اولین بار این موضوع رسانه‌ای شد.

هوشنگ نصیرزاده  در مورد اینکه فیفا از فدراسیون فوتبال درخواست کرده رای پرونده محسن قهرمانی را ترجمه شده به فیفا ارسال کند، گفت: در ماده دو اساسنامه فیفا آمده، کنترل فدراسیون‌های فوتبال به عهده فیفا است. به همین دلیل همانطور که فدراسیون فوتبال ایران گاهی از هیأت‌های فوتبال کشور توضیح می‌خواهد، فیفا نیز رفتار 209 فدراسیون فوتبال را رصد می کند.

وی افزود: به همین دلیل فیفا نسبت به اخباری که منتشر می‌شود حساس بوده وگاهی از فدراسیون‌ها توضیح می‌خواهد. این کار بدون اطلاع رسانه‌ها انجام می‌شود. فیفا تاکنون چندین بار از فدراسیون ایران در رابطه با مسائلی که در ورزشگاه‌ها و بیرون اتفاق افتاده توضیحاتی خواسته و آرایی که کمیته انضباطی ما داده ترجمه و در اختیار فیفا قرار گرفته است که انها همیشه قانع شده اند.

وی خاطرنشان کرد: این اولین بار است که شما (رسانه) متوجه می‌شوید فیفا از فدراسیون فوتبال توضیح خواسته است. در بسیاری از کشورهای پنج قاره دنیا فیفا به طور مرتب از آنها توضیح می‌خواهد و باید جواب دهند.

نصیرزاده در ادامه عنوان کرد: در مورد پرونده محسن قهرمانی نیز گفته شده حکمی که در مورد وی صادر شده برای آنها فرستاده شود. این حکم ترجمه و بعد از امضای دبیر کل به فیفا ارسال می‌شود. اما آنچه که برخی از افکار عمومی فکر می‌کنند ماجرای محسن قهرمانی به آن شکل نیست.

وی با ارائه توضیحات بیشتر گفت: اگر فرض کینم  فیفا این رای را مناسب تشخیص دهد از همکاری فدراسیون ایران تشکر می‌کند اما اگر رای متناسب با ماجرا نباشد فیفا درخواست می‌کند رای اصلاح شود. اینکه برخی فکر می‌کنند خود فیفا در پرونده دخالت کرده و رای را اصلاح می‌کند چنین چیزی در مسئولیت فیفا‌ نیست.
 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)