پرسپولیس نیوز : کارشناس داوری گفت: اشتباهات فردی داوران باعث شده تا به دپارتمان داوری نیز حمله شود.

هوشنگ نصیرزاده درباره  وقایع بازی آلومینیوم و پرسپولیس عنوان کرد: اشتباهات داوران باعث زیر سوال بردن دپارتمان می‌شود. متاسفانه برخی از افراد که با اعتماد دپارتمان داوری، مسابقات حساس به آنها واگذار می‌شود به این اعتماد به خوبی پاسخ نمی‌دهند و باعث حملاتی علیه مجموعه رسمی فدراسیون می‌شوند.

وی با اشاره به صحنه‌های این بازی خاطرنشان کرد: وقتی کمک داور مسابقه در یک متری خود قادر نیست که ضربه دروازه را از کرنر تشخیص بدهد و همین کمک داور نیز پاس مدافع طرف دروازه خودی را آفساید اعلام می‌کند و چند موقعیت حساس را از تیم میهمان سلب می‌کند، باعث خرابی اعصاب تیم متضرر از این تصمیمات شده و جنجال را فراهم می‌کند.

این کارشناس داوری تصریح کرد: در مسابقه‌ای که داور آن حتی پاس رو به عقب به دروازه‌بان را که توسط گلر آلومینیوم لمس شد نتوانست خطا اعلام کند دیگر چه کاری از دست دپارتمان ساخته است؟ برای مثال وقتی یک مربی اعتراض می‌کند نفر پشت سر او اخراج می‌شود. یا وقتی یک کمک داور برجسته یک خطای بی مورد را پرچم زده و باعث اخطار بازیکن و اخراج سرمربی می‌شود کاری از دست فیفا هم ساخته نیست چه برسد به دپارتمان داوری. متاسفانه در چندین بازی تصمیمات غلطی توسط برخی از داوران گرفته شده که گاهی بعضی از آنها کودکانه و جبران ناپذیر است.

نصیرزاده افزود: آن قدر تعداد داوران هم محدودیت دارد که دست دپارتمان برای محرومیت آنهایی که اشتباه کرده‌اند زیاد باز نیست. در یک اقدام تعجب‌ برانگیز تمام اشتباهات داوری در بازی آلومینیوم و پرسپولیس اگر چه ضعیف و کوچک بوده‌اند ولی همه به ضرر پرسپولیس بود و باعث خرابی اعصاب تیم و مسئولین آن و حمله به دپارتمان داوری شد. پدیده‌ای که علت اصلی آن اشتباهات فاحش داوری است، نه نوع چیدمان.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)