پرسپولیس نیوز : یکی از کارشناسان داوری فوتبال معقتد است که داور دیدار نفت تهران و پرسپولیس قضاوت خوب و قابل قبولی ارائه داد، اما در دقایق پایانی به دلیل خستگی چند اشتباه داشت.

محمد ریاحی درباره عملکرد یدالله جهانبازی و کمک‌هایش در دیدار تیم‌های فوتبال نفت تهران و پرسپولیس، اظهار کرد: به نظرم داور قضاوت روان و خوبی داشت. گل بازی در دقیقه‌ 92 به ثمر رسید به مشکلی پیش نیامد. اگر این گل زودتر زده می‌شد، اداره کردن بازی برای داور مشکل می‌شد.

 

* نیمه اول با دو اشتباه ساده

 

ریاحی در ادامه عملکرد جهانبازی را در نیمه اول مطلوب توصیف کرد و گفت: داور در این نیمه فقط دو اشتباه ساده داشت، او یک خطا به سود نفت و یک خطا به سود پرسپولیس نگرفت. در صحنه اول کمک داور نزدیک به صحنه بود و در صحنه دوم خود داور در نزدیکی صحنه حضور داشت.

 

* آوانتاژهای زیبا

 

این کارشناس داوری در ادامه از جهانبازی به دلیل آوانتاژ‌های به موقع تمجید کرد و گفت: داور سه آوانتاژ زیبا داشت که زیبایی بازی را دو چندان کرد. آوانتاژ چاشنی بازی است و باعث می‌شود که تماشاگران از آن لذت ببرند.

 

* اخطار به عالیشاه درست بود

 

ریاحی همچنین به صحنه‌ای که بازیکن پرسپولیس از داور اخطار گرفت اشاره کرد و افزود: امید عالیشاه، استارت‌های سریعی دارد. در آن صحنه، عالیشاه استارت سریعی زد و مرتکب خطا شد، اما بلافاصله با شبیه سازی خود را به زمین انداخت. داور در این صحنه به دلیل شبیه سازی به او کارت زرد داد نه به خاطر خطایی که مرتکب شد و تصمیم داور صحیح بود.

 

* بازوان قدرتمند داور

 

ریاحی در ادامه بار دیگر از عملکرد جهانبازی و کمک‌هایش تمجید کرد و گفت: کمک‌های جهانبازی در این دیدار، بازوان قدرتمند او بودند که به خوبی از او حمایت کردند. اگر بخواهم عملکرد داور را ارزشیابی کنم باید بگویم که فکر نمی کردم او بتواند بازی را اداره کند، اما خیلی خوب این کار را کرد. داور در این بازی حق کسی را ضایع نکرد.

 

* اشتباه‌های دقایق پایانی

 

این کارشناس داوری در ادامه گفت: هر چه به آخر بازی نزدیک می‌شویم، میزان اشتباه‌های داور و بازیکنان بیشتر می‌شود. بیشتر اتفاق‌هایی که در بازی رخ می‌دهد هم در همین دقایق رخ می‌دهد. جهانبازی در 10 دقیقه‌ آخر خسته بود و چند اشتباه در تصمیم‌هایش داشت. در آن دقایق هر تصمیمی که داور می گرفت با اعتراض بازیکنان همراه می‌شد.

 

* خطای هند آشکار مدافع نفت

 

ریاحی ادامه داد: در دقیقه‌ 79 ، در حالی که سید صالحی می توانست به سمت دروازه‌ نفت حرکت کند، مدافع این تیم آشکارا با دست توپ را از جلوی پای بازیکن پرسپولیس دور کرد، اما داور خطا را اعلام نکرد. البته این خطا جریمه شخصی نداشت، ولی اگر مانع یک موقعیت خطرناکی می‌شد، می توانست کارت زرد داشته باشد.

 

* ضرب و شتم داور لیگ پایه پیگیری شود

 

ریاحی در پایان به ضرب و شتم داور یکی از دیدارهای لیگ پایه تهران اشاره کرد و گفت: هیات فوتبال استان تهران باید خیلی قاطع و محکم در این پرونده‌ ورود کند. اگر مربی داور کتک زده است باید مادام العمر محروم شود، اما اگر داور شروع کننده زد و خورد باشد باید با او برخورد کنند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)