خبرگزاری پرسپولیس : ناصر نوآموز ، رئیس اسبق فدراسیون فوتبال می گوید یکی از بزرگترین تصمیم های استقلالی ها در تاریخ فوتبال ایران بازی در دسته سوم باشگاه های کشور بوده است.

ناصر نوآموز که چندی قبل مهمان کافه خبر بود تا در مناظره ای با حضور امیر عابدینی ، مهدی تاج و کاظم اولیایی درباره فوتبال ایران سخن بگوید ، وقتی با اولیایی مدیر سال های دور استقلال روبرو شد خاطره ای از اوایل دهه 70 نقل کرد.

از زمانی که رئیس فدراسیون بود و استقلال توسط اولیایی اداره می شد؛« آن سال ما داشتیم لیگ آزادگان را شکل می دادیم و نیاز به ایجاد اصلاحات در ساختار لیگ داشتیم. وقتی در بازی های گروهی شرایط طوری شد که استقلال از گروهش بالا نیامد ، همه می گفتند فوتبال بدون حضور استقلال به هم می ریزد اما من به اولیایی گفتم برو تیم را به دسته سوم ببر. اگر تیمی مثل استقلال برود دسته پایین تر بازی کند دیگر تا ابد هیچ تیمی جرات نمی کند اگر سقوط کرد ، بهانه بیاورد.

خوشبختانه این تصمیم کمک زیادی به لیگ ما کرد و استقلال با تصمیم خوب اولیایی به دسته پایین تر رفت ، برگشت و بعد از آن هم بارها قهرمان فوتبال ایران شد و هیچ خللی هم به بزرگی این تیم وارد نشد.» این درحالی بود که اولیایی با خنده می گفت:« تیمسار شما گفتی ما هم قانون را اجرا کردیم ولی پدرمان را با آن لیگی که راه انداخته بودید ، درآوردید!»

 

به گزارش پرسپولیس نیوز، گفتنی است تیم فوتبال استقلال در سال 1371 به دلیل شکست در رقابت های سوپرجام باشگاه های تهران جواز حضور در لیگ آزادگان را به دست نیاورد و راهی لیگ دسته سوم شد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)