پرسپولیس نیوز: سرمربی فصل گذشته تیم فوتبال امید استقلال گفت: چون بله قربان گو نبودم و هیچ وقت مقابل کسی سر خم نکردم، کنارم گذاشتند تا با خیال راحت به کارهایشان برسند.

محمد نوازی سرمربی فصل گذشته تیم فوتبال امید استقلال در خصوص اتفاقاتی که منجر به کنار گذاشتن وی از آکادمی شده است صحبت‌های زیر را انجام داد.

*بدون مطالعه هیات امنا انتخاب کردند

نوازی در ابتدای صحبت‌های خود در خصوص علل جدایی اش از آکادمی استقلال و اینکه مربیگری امید این باشگاه کنار گذاشته شده است گفت: اتفاقات عجیب و غریب زیاد رخ می‌دهد و من متاسف هستم که چنین صحبت‌هایی را مطرح می‌کنم متاسفانه هیات مدیره باشگاه هیئت امنای آکادمی را بدون مطالعه انتخاب کرد و همین موضوع باعث شد دیگر نظارتی روی انتخاب ها در آکادمی باشگاه استقلال صورت نگیرد. تعجب می کنم افتخاری که خودش بن ناظر روی کار هیئت امنا است در این چند وقت چه کاری انجام داده است؟

*توفیقی دوستانش را به هیات امنای آکادمی آورده است

وی افزود شاید باور نکنید ولی خیلی اتفاقات عجیب و غریب را رخ می‌دهد که گفتنش شاید کمی ذهن مردم را روشن کند، به طور مثال استقلال این همه پیشکسوت دارد و این همه بازیکن بزرگ در آن به میدان رفته‌اند اما پندار توفیقی در باشگاه استقلال دوستانش را به عنوان هیئت امنا و استعدادیابی آکادمی انتخاب کرده است!

*جعل در آکادمی استقلال علنی شد اما هیچکس به آن ورود نکرد

وی ادامه داد:جالب است که سال گذشته در برنامه ۹۰ آن همه مسائل مطرح شد و سیاوش اکبرپور این همه افشاگری کرد و حتی جعل مهر باشگاه نیز در برنامه ۹۰ به اثبات رسید اما هیچ‌کس این موضوعات را پیگیری نکرد. آیا به نظر شما با این شرایط و پیگیری‌هایی که نمی‌شود آکادمی باشگاه استقلال می تواند سازنده باشد؟روز گذشته مربیان تیم‌های پایه را معرفی کردند و آرش برهانی و رضا عنایتی انتخاب شدند، هر دو نفر از دوستان عزیز و صمیمی من هستند و من هرگز دوست ندارم صحبت من باعث ناراحتی آنها شود ولی تجربه ام را در اختیار آن‌ها می‌گذارم که فقط می‌خواهند اسم این نفرات را خراب کنند.

مربی سابق تیم فوتبال استقلال در خصوص اینکه آیا می‌شود با این اتفاقات مقابله کرد یا خیر گفت؟ به خدا و به پیغمبر و به همین ماه عزیز قسم می‌خورم که من از نبودن در آکادمی استقلال ناراحت نیستم اما تعجب می کنم شخصی مثل پندار توفیقی علیه من در جلسات صحبت می‌کند و خودم نمی دانم چه هیزم تری به او فروخته ام که او مرتبط با اسم من مخالفت می‌کند؟ همین فرد باعث جدایی پرویز مظلومی و علیرضا منصوریان از استقلال شد و در اواسط راه علیه این مربیان موضع گرفت ولی حالا خودش در باشگاه استقلال هر کاری که می خواهد انجام می‌دهد مگر اسطوره های قدیمی در باشگاه استقلال نداریم که آقایان به نوعی بچه محله هایشان را به عنوان استعدادیاب یا به عنوان افرادی در قالب هیئت امنا در آکادمی استفاده می‌کنند؟

*عبدی و سعیدی در آکادمی استقلال چه می‌کنند؟

نوازی تاکید کرد: آقایان قراب و علی جباری فقط در عکس ها حضور دارند و اصلاً هیچ صحبتی انجام نمی‌دهند و برایم جالب است که افتخاری و هیئت مدیره هیچ  واکنشی مقابل این افراد ندارند و هرگز با آنها با این رفتارها مقابله نمی‌کنند. شخصی به نام عبدی که به تیم بزرگسالان استقلال بعد از قهرمانی در جام حذفی پاداش داده و من اصلا او را نمی‌شناسم جایش در هیئت امنای آکادمی استقلال است؟ خود مردم قضاوت کنند. آیا توفیقی در جایی مدیریت کرده که حالا برای استقلال تصمیم می‌گیرد؟ این افراد ناشناس که در هیئت امنای آکادمی هستند را چه کسی انتخاب کرده است؟ شخص دیگری به نام سعیدی نیز در هیئت امنای آکادمی حضور دارد آیا فوتبالی ها و هواداران استقلال و کسانی که سالها در این باشگاه کار کرده‌اند اسم این اشخاص را شنیده‌اند؟ آیا به نظر شما این افراد حضورشان در باشگاه دلیلی دارد یا پشت پرده ای وجود دارد؟ آقایان زمانی ملکی و آقای افتخاری آیا از این اتفاقات خبر دارید که اگر دارید قطعاً راه را اشتباه رفتید و اگر ندارید باز هم باید به آن تاسف خورد. روی هیئت مدیره استقلال وزارت ورزش نظارت دارد که باید به این مسائل ورود کند اما من همین جا اعلام می‌کنم آکادمی فرصتی شده تا آقایان کارهایی که دلشان می‌خواهد را انجام بدهند.

*توفیقی در کنار بازیکنان عکس می‌گیرد اما یکبار در تمرینات آکادمی حضور نداشت

سرمربی فصل گذشته امید استقلال تاکید کرد جالب است که صادق ورمزیار شخصی به نام فدایی را فصل گذشته به عنوان سرمربی تیم جوانان استقلال انتخاب کرد، شما به من بگویید آیا تا به حال اسم چنین شخصی را شنیده اید؟ آیا این شخص می تواند به استعدادیابی کمک کند که حالا در قالب استعدادیاب در آکادمی مشغول به کار شده است؟ توفیقی بازیکنان آکادمی استقلال را نمی بیند ولی در کنار بازیکنان تیم های دیگر عکس می‌گیرد و منتشر می‌کند. سال گذشته من ۶ بازیکن را به تیم بزرگسالان استقلال معرفی کرده‌ام ولی هیچ کس آنها را ندید. همه ناراحتی من این است که هوادار استقلال که در سرما و گرما از این تیم حمایت می‌کند خبر ندارد که چه اتفاقاتی پشت پرده رخ می‌دهد.ا آقایان بهتر است شفاف‌سازی کنند و بگویند که چه کارهایی در آکادمی طی سالهای اخیر اتفاق افتاده است.

*پسر فردی که در اداره مهم دولتی است چگونه هر سال در آکادمی است؟

نوازی با بیان اینکه آکادمی در اولیت مدیران استقلال نیست گفت: سوال من از فوتبالی‌ها این است آیا آکادمی باشگاهی مثل استقلال توپ لباس به زمین و مسائل دیگر را نمی‌خواهد؟ آقایان کمپ حجازی را امسال اجاره داده‌اند و در به در دنبال زمین می گردند از طرفی دو سال است که ورزشگاه امام رضا چمن ندارد و این ورزشگاه بلااستفاده شده است. بازیکنان تیم های پایه از همه جای تهران با اتوبوس  به زمین می آیند اما هیچ کسی موضوعات را نمی داند. آقای افتخاری آیا از اتفاقات آکادمی خبر داری؟ پدر و مادر آن طی یک سال که من در آنجا بودم بارها مراجعه کردند و گفتند ما ماشین زیر پایمان را فروختیم تا بچه‌هایمان را به کلاس فوتبال بفرستیم تا آنها پیشرفت کنند اما به نظر شما آیا اینگونه می‌شود بازیکن پیشرفت کند و به استقلال کمک کند؟ هیچ پدر و مادری دوست ندارد بچه اش از طریق پول فوتبالیست شود ولی این مشکلات را که می‌بینم واقعا ناراحت می‌شوم و افسوس می خورم که یک سال از عمرم را در تیم امید استقلال گذراندم در حالی که هیچی نگاهی به آن نشده است.یکی از اتفاقات عجیبی که طی چند سال اخیر در یکی از رده های سنی در آکادمی رخ دادن است این است که فرزند شخصی که در یکی از ادارات تاثیرگذار دولتی کار خیلی راحت در یکی از تیم‌های رده رده پایه مشغول  به بازی است! اینها جزئی از اتفاقاتی است که در آکادمی باشگاه استقلال رخ می دهد و هیچ کس از آن خبر ندارد.

*کجای دنیا رئیس آکادمی خودش از بازیکنان تست می‌گیرد که ورمزیار ۲ سال است این کار را می‌کند؟

پیشکسوت باشگاه استقلال در ادامه تأکید کرد: فصل نقل و انتقالات تمام شده و امروز آخرین فرصت برای ارسال اسامی بازیکنان رده های مختلف به هیئت فوتبال است و آیا کسی تعجب نمی کند چرا تازه روز گذشته مربیان تیم های پایه استقلال انتخاب شدند؟ امسال ما در رده امید بعد از پایان بازی ها به بازیکنان استراحت دادیم و قانوناً به آنها گفتیم به خانه‌هایشان بروند تا باشگاه تکلیفشان را مشخص کند اما کجای دنیا رئیس آکادمی خودش از بازیکنان تست می‌گیرد؟ آیا شما تا به حال چنین چیزی دیده‌اید؟  رئیس آکادمی که فصل گذشته صادق ورمزیار بود سال قبل خودش از بازیکنان تست می گرفت و آنها را انتخاب کرد، امسال هم همین کار را انجام دادند در حالی که وظیفه او این است که لباس زمین و امکانات را برای بچه‌های مردم فراهم کند. من سال قبل امیر کارگر، مجید تاجیک، امیر مرادی که بچه مشهد بوده و امسال پیکانی‌ها او را جذب کردند را در استقلال پرورش دادم، امیرحسین جوادی هم یکی دیگر از استعدادها بود اما آیا آنها دیده شده اند؟ آیا اعضای هیات مدیره استقلال یک روز بر سر تمرینات ما حضور پیدا کردند تا شرایط را ببینند؟ هیات مدیره فقط این نیست که در مصاحبه ها حضور فعال داشته باشند یا عکس یادگاری بگیرند بلکه پیگیری وضعیت آکادمی هم یکی از مسئولیت‌های هیئت مدیره باشگاه است که باید آن را انجام بدهند.

*چون بله قربان‌گو نبودم کنارم گذاشتند

نوازی در پایان گفت: آیا مربی مربی که دیروز انتخاب شده می‌تواند به بازیکن تعلیم بدهد یا بازیکن حرف او را گوش می ده؟د من فقط این را بگویم  به نظر می رسد افتخاری ملکی و زمانی از این اتفاقات اصلا خبر ندارند و بعضی وقت‌ها برایشان سوال می شود که چرا فتح‌الله‌زاده و واعظ آشتیانی را مردم خیلی دوست دارند. دلیلش هم این است که آنها حواسشان بود و به راحتی اجازه نمی دادند چنین اتفاقاتی بیفتد.من هم چون  بله قربان گو نبودم و هیچ وقت مقابل کسی سر خم نمی‌کنم کنار گذاشتند تا با خیال راحت به کارهایشان برسند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)