خبرگزاری فارس: نکونام: مجیدی از اول هم کاپیتان استقلال بود/ قرارداد دارم، اما نگفتم می‌مانم

هافبک تیم فوتبال استقلال گفت: مجیدی اگر ابتدای فصل هم می‌ماند کاپیتان استقلال بود چون هر کس قدیمی‌تر باشد باید بازوبند را ببندد.

 
  •  
  •  
  •  

جواد نکونام در خصوص اتفاقات مختلف فوتبال و شایعاتی که پیرامون جدایی‌اش از استقلال شنیده می‌شود صحبت‌های زیر را انجام داد:

* شنیده‌ای که پس از بازی با داماش، هوادار جوان استقلال جان خود را از دست داد؟

جا دارد به خانواده رفعتی ساجدی تسلیت بگویم. خبر خیلی ناراحت کننده‌ای بود و امیدوارم دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم. جان انسان‌ها آنقدر ارزش دارد که بازی‌ها را لغو کنیم.

* تیم ملی می‌تواند به جام جهانی صعود کند؟

شاید دیگر این مسئله دست خودمان نباشد. ازبکستان دو بازی در خانه دارد ولی ما باید به نتایج خودمان فکر کنیم. فروردین ماه، هم کره بازی دارد و هم ازبکستان و شاید اتفاقاتی بیفتد که ما باز هم در کورس باشیم. در صورت این اتفاق، همبستگی بیشتر می‌شود و صعود به جام جهانی می‌تواند روزنه امیدی برای خوشحالی مردم باشد.

* قبول داری که تیم ملی خوب بازی نکرد؟

ازبکستان غیر از صحنه گل موقعیت دیگری نداشت و مربی قطر هم 4 دفاع وسط در زمین گذاشته بود. اما بازی با لبنان خیلی تلخ بود و هنوز باور نمی‌کنم که به آن تیم ضعیف باختیم. کره‌ای‌ها هم متوجه شده بودند روی ضربات بلند ضعف داریم و روی دو ضربه، نزدیک بود به گل برسند، اما حق ما برد بود.

 

* خوشحالی عجیبت در بازی با کره به خاطر انتقاداتی نبود که اول فصل از تو می‌شد؟

اصلا به این موضوع ربط نداشت. من یک بازیکن حرفه‌ای هستم و به این مسائل فکر نمی‌کنم. بازیکن باید خودش را به شرایط ایده‌آل برگرداند و من به این خاطر که 10 نفره به کره گل زدیم خوشحال بودم.

 

* اولین بازی که برای اوساسونا فیکس بازی کردی یادت هست؟

از بازی با سلتاویگو فیکس بازی کردم و در آنجا اینگونه نیست که از ابتدا در ترکیب قرار بگیریم. اسپانیا بر عکس ایران است چون در اینجا همه از همان ابتدا می‌خواهند فیکس باشند.

 

* دلت برای بازی مقابل مسی و رونالدو تنگ نشده؟

دروغ نمی‌گویم خیلی دلم تنگ شده است اما شرایط فوتبالی‌ام این گونه پیش رفته و باید ببینیم که در آینده چه می‌شود.

* مگر قرار است بروی؟

هیچ کس از آینده خبر ندارد من 2 سال با استقلال قرارداد دارم و به آن پایبند هستم. شرایط به شکلی بود که دوست داشتم اینجا بازی کنم و خودم چنین تصمیمی گرفتم. خیلی‌ها گفتند به ایران نیا ولی این تصمیم خودم بود.

 

* این اواخر به پنالتی زن اوساسونا هم تبدیل شده بودی؟

در تمرینات خیلی خوب پنالتی می‌زدم و در یکی از بازی‌ها همبازی‌ام توپ را از من گرفت و پنالتی زد که آن خراب شد و پس از آن کاماچو گفت که خودت پنالتی را بزن یک پنالتی مقابل آلمریا زدم که خراب شد و بقیه را تبدیل به گل کردم.

 

* امسال پرسپولیس می‌تواند مدعی قهرمانی باشد؟

آنها بازیکنان خوبی دارند و مطمئنا بهتر می‌شوند. هیچ بعید نیست که پرسپولیس مدعی قهرمانی باشد.

 

* پدرت در استقلالی شدنت نقش داشت؟

ما خانوادگی استقلالی هستیم اما پدرم نقشی در این مسئله نداشت حتی او می‌گفت به ایران نیا. او آرزو داشت روزی من برای استقلال بازی کنم اما در تصمیمم تاثیری نداشت. 7 سال دوری از ایران برایم زیاد بود و واقعا نمی‌توانستم در آنجا ادامه بدهم.

 

* چرا در آن زمان که جوان‌تر بودی به استقلال و پرسپولیس نرفتی؟

اگر به استقلال و پرسپولیس می‌رفتم قطعا پیشرفت نمی‌کردم.

 

* قبول داری دادن پول زیاد به بازیکنان ایرانی انگیزه آنها را گرفته است؟

در اروپا از این پول‌ها خبری نیست واقعیت این است که من نمی‌دانم مسعود شجاعی چقدر پول گرفته و نوع قرارداد من با اساسونا به شکلی بود که اگر 20 بازی می‌کردم و تیم به پیشرفت می‌رسید پول بیشتری می‌گرفتم، می‌توانستم به امارات و قطر بروم اما تمرینات آنها اصلا با اسپانیا قابل قیاس نبود. ضمن اینکه بعد از بازی ایران و بحرین با مدیر برنامه‌هایم صحبت کردم که پس از جام جهانی به اساسونا بروم.

 

* پشیمان نیستی که از اینهمه پول گذشتی؟

پول برایم مهم نیست و همین امسال هم می‌توانستم پول بییشتری بگیرم. چند بازیکن قرار بود به اسپانیا بیایند ولی چون مبلغ آنها پایین بود قید حضور در آنجا را زدند. برای آنها پول اهمیت داشت.

 

* قبول داری که بحث مالیت با استقلال زیادی سر و صدا کرد؟

مبلغ قرارداد من با اوساسونا بالای یک میلیون یورو بود و آنها درخواست کرده بودند که رقم قراردادم را کم کنم حتی پیشنهاد 2.5 میلیون یوروی الغرافه را رد کردم، با استقلالی‌ها صحبت کرده بودم و گفتم دوست ندارم رقم قراردادم فاش شود چون هر بازیکنی یک قیمتی دارد. مسئولان استقلال می‌دادند که برای دو سال، تیم‌های دیگر به من 5 میلیون یورو می‌دادند اما اول به خاطر هم‌گروهی با تیم ملی، به قطر نرفتم و سپس به خاطر استقلال به این تیم آمدم. اما در مجموع بگویم که برای صدور مجوز بازی‌ام باید پولی به اوساسونا پرداخت می‌‌کردم که آنها این مبلغ را از مطالبات من کم کردند. البته از آنها 3 چک دارم و هنوز بخشی از طلبم را دریافت نکرده‌ام.

 

* بعد از بازی با سپاهان با اشجاری صحبت کردی؟

بعد از بازی، داخل رختکن سپاهان شدم و با نوید کیا و خلعتبری حرف زدیم. با اشجاری هم صحبت‌هایی داریم که بعدا انجام می‌شود!

 

* بحث کاپیتانیت در استقلال چطور بود؟

قبل از اینکه به استقلال بیایم با قلعه نویی صحبت کردم و هیچ بحثی در مورد کاپیتانی نبود. بازیکنان لطف کردند و از من خواستند بازوبند را ببندم و حتی همین حالا که نیم فصل است، می‌توانستم این کار را انجام دهم چون هیچ کس اعتراض نمی‌کرد.

 

* پس چرا رحمتی کاپیتان شد؟

این تصمیم مربی بود. قبل از بازی با سایپا قصد رفتن به سالن کنفرانس را داشتم اما در وسط راه به آقای قلعه نویی گفتم که این مسئله را قبول نمی‌کنم.

 

* اگر مجیدی بیاید کاپیتان چه کسی است؟

اگر از اول هم مجیدی می‌آمد کاپیتان بود چون هر کس قدیمی‌تر است باید بازوبند را ببندد.

 

* ماجرای پیشنهاد اماراتی‌ها و اوساسونا چیست؟

این پیشنهادات وجود دارد ولی قرار است تصمیم بگیرم. امروز با فتح الله زاده صحبت می‌کنم. من نگفتم در استقلال می‌مانم اما قراردادم با این باشگاه 2 ساله است و به آن پایبند هستم.

 

* مطالباتت را از استقلال گرفته‌ای؟

چیزهایی که باید می‌گرفتم را نگرفته‌ام اما مطمئن باشید تا سال بعد هم در خصوص پول حرف نمی‌زنم. من در جایی بازی می‌کنم که باید خوشحال باشم ولی الان خوشحال نیستم.

 

* چرا؟

اول فصل شرایط سخت بود ولی کم کم جا افتادم و قلعه نویی از من خیلی حمایت کرد. اوایل فصل حواشی دور استقلال خیلی زیاد بود اما نمی‌خواهم دلایل خوشحال نبودم را بگویم چون رابطه‌ام خیلی خوب است.

 

* قبل از بازی با داماش با بهروان تماس گرفته بودی؟

از فرودگاه با ایشان صحبت کردم و گفتم که خارجی‌های ما بلیت سفر به خارج از کشور را دارند نمی‌شود این بازی در نیم فصل دوم برگزار شود که ایشان گفت: از لحاظ قانونی این مسئله امکان ندارد.

 

* امسال بهترین بازیکن جهان چه کسی می‌شود؟

مسی

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)