پرسپولیس نیوز: یک پیشکسوت باشگاه پرسپولیس می‌گوید پرسپولیس در بازی برابر الاهلی توانست به وظایف خود در فاز حمله و دفاع خوب عمل کند و به پیروزی برسد.

نیما نکیسا، پیشکسوت باشگاه پرسپولیس درباره پیروزی پرسپولیس برابر الاهلی عربستان در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا گفت: به نظر من پرسپولیس در دو بازی قبلی خود به ناداوری باخت و نتیجه لازم را نگرفت. همه دیدند که کارشناسان به این نتیجه رسیدند که حق پرسپولیس خورده شد و باید در صدر جدول قرار می‌گرفت. همین‌طور استقلال و ذوب‌آهن هم توانستند در لیگ قهرمانان آسیا نتایج خوبی بگیرند و به شرایط خوبی در جدول برسند.

او ادامه داد: گل اول پرسپولیس در بازی شب گذشته که توسط شجاع خلیل‌زاده به ثمر رسید، یک سوپر گل بود و آب سردی ریخت بر پیکره تیم الاهلی عربستان. گل بعدی تیم پرسپولیس گل سالمی بود و چند موقعیت خوب دیگری هم داشتند که نتوانستند از آن‌ها استفاده کنند. نقطه قوت پرسپولیس در این بازی انتقال بازی از حمله به دفاع بود که با توجه به فشاری که تیم الاهلی در اواخر بازی آورد، موجب شد پرسپولیس در فاز دفاعی، وظایف خود را به بهترین نحو انجام دهد.

نکیسا افزود: با توجه به سن بالای حسین عبدالغنی در جناح چپ بازیکنان الاهلی حملات خود را در آن‌جا طرح‌ریزی کردند و بازیکنانی مثل مهدی ترابی و علی علیپور توانستند در آن سمت ضربات بیش‌تری به تیم حریف بزنند. البته در این بازی دو توپ هم به تیر دروازه پرسپولیس خورد که نشان می‌دهد بازیکنان پرسپولیس باید در منطقه دفاع دقت بیش‌تری از خودشان نشان دهند.

این پیشکسوت پرسپولیس در پاسخ به این سوال که آیا پرسپولیس می‌تواند عملکرد خوب سال گذشته را در لیگ قهرمانان آسیا تکرار کند؟ گفت: مطمئناً همین‌طور است. پرسپولیس می‌تواند موفقیت‌های سال گذشته خود را تکرار کند. به نظر من هر سه نماینده ایران می‌توانند در رقابت‌های امسال موفق باشند. البته استقلال در گروه سخت‌تری قرار دارد و باید تلاش بیش‌تری بکند. تیم ذوب‌آهن نکته‌ای که دارد این است که در بازی‌هایی که موفق عمل می‌کند، گل اول را دریافت می‌کند و این فاکتور خوبی نیست. ذوب‌آهن وقتی شرایط خوبی دارد باید بازی خود را در میدان دیکته کند. البته جای تیم سایپا هم در این رقابت‌ها خالی است. هم‌چنین باید از سازمان لیگ تشکر کرد که زمان استراحت مناسبی به نمایندگان آسیا داد تا در شرایط مناسبی وارد رقابت‌های آسیایی شوند.

نیما نکیسا خاطرنشان کرد: ذوب‌آهن از نظام باشگاهی بهتری دارد و از شکل بهتری برخوردار است. البته تیم استقلال و پرسپولیس از این قائده مستثنی نیستند ولی باید وزارت ورزش شرایط بهتری را برای این دو تیم فراهم آورد.

او در پاسخ به این سوال که آیا پرسپولیس می‌تواند در قهرمانی در لیگ‌برتر هت تریک کند گفت: پرسپولیس تا این‌جای کار بسیار خوب جلو رفته است. در هفته‌های گذشته، مهره‌های جدیدی مثل بودیمیر و سروش رفیعی که آمادگی کاملی نداشتند، توانستند به هماهنگی با تیم برسند و در دو بازی هفته گذشته به ۶ امتیاز برسند. جنگ در نیمه بالای جدول بسیار شدید است و تیم‌هایی مثل سپاهان و تراکتورسازی توانستند عملکرد خوبی از خودشان نشان دهند. پدیده هم اگر می‌خواهد سهمیه آسیایی را به دست آورد باید از بازی‌های آینده بهترین استفاده را کند. استقلال هم شرایط خوبی پیدا کرده و باید دید در آینده شرایط جدول لیگ چطور رقم می‌خورد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)