پرسپولیس نیوز : پرسپولیس ایران بار دیگر در لیگ قهرمانان آسیا باید با رقیب دیرینه و سنتی خود یعنی الهلال عربستان دیدار کند. دیدار رفت این بازی سه‌شنبه در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود.

مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا سه‌شنبه و چهارشنبه این هفته برگزار می‌شود و در حساس‌ترین دیدار روز سه‌شنبه برای ایرانیان، پرسپولیس در ورزشگاه آزادی باید با الهلال عربستان دیدار کند.

دیدار پرسپولیس و الهلال یکی از دیدارهای سنتی و پرتکرار لیگ قهرمانان آسیای فعلی و جام باشگاه‌های آسیای سابق است. همیشه دیدار این دو تیم جذاب و تماشایی بوده و هواداران پرسپولیس خاطرات خوشی از بازی با این تیم عربستانی دارند. هرچند سرخ‌پوشان برابر این حریف شکست‌هایی هم داشته‌اند اما شرایط به گونه‌ای است که امروز کفه ترازوی امید و انگیزه به سود پرسپولیس سنگینی می‌کند.

پرسپولیس در مرحله گروهی رقابت‌ها با النصر عربستان هم‌گروه بود و با شکست این تیم در تهران و برابر 100 هزار تماشاگر پرشور، با قدرت به مرحله حذفی راه یافت. این تیم در مرحله گروهی رکورد صددرصد برد در خانه را به ثبت رساند. پرسپولیس ابتدا لخویا، پرقدرت‌ترین تیم گروه A‌ را در تهران 3 بر صفر شکست داد، سپس با یک گل از سد النصر عربستان گذشت و در آخرین بازی هم با نتیجه 2 بر یک بنیادکار ازبکستان را برد.

الهلال اما در گروه سوم رقابت‌ها با فولاد ایران هم‌گروه بود. این تیم که به عنوان تیم نخست گروه C به یک‌هشتم نهایی صعود کرد، در دو بازی رفت و برگشت برابر فولاد 4 امتیاز کسب کرد. دیدار الهلال با فولاد در اهواز به تساوی صفر – صفر انجامید و الهلال در دیدار برگشت 2 بر یک فولاد را شکست داد.

دلیل دیگری که باعث می‌شود بپذیریم انگیزه و انرژی پرسپولیسی‌ها نسبت به حریف عرب‌شان بیشتر است، نتایج خوب این تیم در آسیا نسبت به نتایج بد در لیگ برتر و حمایت هواداران از بازی‌های آسیایی این تیم است. همچنین سرخ‌پوشان لیگ برتر را با برتری برابر استقلال در شهرآورد به پایان رساندند که این مساله به تنهایی می‌تواند شور و هیجان هواداران را برای تشویق تیم به اوج برساند.

همیشه دیدارهای پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا رکورد حضور تماشاگران را شکسته و مایه فخر و مباهات فوتبال آسیا بوده است. پرسپولیس و الهلال به عنوان پرطرفدارترین تیم‌های قاره آسیا شناخته شده‌اند و از این نظر هم با هم رقابت دارند هرچند بعید است تیم عربستانی از نظر تعداد هوادار و تماشاگر به گرد پای پرسپولیس ایران برسد. در فهرستی که کنفدراسیون فوتبال آسیا منتشر کرده پرسپولیس عنوان پرطرفدارترین تیم آسیا را کسب کرده و الهلال عربستان و دالیان چین پس از آن قرار گرفته اند.

بی هیچ شک و تردیدی در دیدار رفت پرسپولیس و الهلال در ورزشگاه آزادی بیش از 100 هزار هوادار مشتاق حضور خواهند داشت و برانکو ایوانکوویچ که این روزها با شکست استقلال سر به آسمان می‌ساید، به بازیکنانش گفته که باید از فرصت بازی خانگی کمال استفاده را ببرند و کار را در تهران تمام کنند.

در کنار تمام این مسائل باید حاشیه‌سازی عربستانی‌ها پس از باخت النصر به پرسپولیس را اضافه کنیم. کادر فنی و بازیکنان النصر پس از آن شکست پای مسائل سیاسی را به فوتبال باز کردند و کار را به حاشیه بردند. این مساله پیش‌زمینه‌ای منفی از رفتار الهلال ایجاد کرده و هوشیاری بازیکنان پرسپولیس و مقامات برگزارکننده بازی می‌تواند از بروز حاشیه‌های تازه جلوگیری کند.

دیدار رفت پرسپولیس و الهلال، سه‌شنبه ساعت 19:30 در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود. در سایر دیدارهای این روز چونبوک موتورز کره‌جنوبی با بیجینگ‌گوآن چین دیدار می‌کند، سوون‌سامسونگ کره‌جنوبی به مصاف کاشیوا ریسول ژاپن می‌رود و تیم‌های قطری السد و لخویا با هم بازی می‌کنند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)