مرجع خبری پرسپولیس : از نگاه مردم عراق و فوتبالدوستان اين كشور محبوبيت حوار ملا محمد كمتر از يونس محمود نيست كه در سال 2007 گل قهرماتي عراق را در جام ملتهاي اسيا وارد دروازه عراق كرد.پست تخصصي بازيكني كه يك دهه پيش خود را به عنوان پديده به فوتبال عراق معرفي كرد بال چپ است و بازيكن عراقي پرسپوليس ميتواند جانشين شايسته اي براي پژمان نوري باشد.حضور درخشان حوار در تيم ملي وباشگاهي او را از ساير بازيكنان عراق متمايز كرده و وجهه اي بين المللي به بازيكن كرد عراقي بخشيده است.

  كارنامه باشگاهي

  حوار ملا محمد طاهر زيباري در اول جون سال 1981 در منطقه كرد نشين عراق و در شهر موصل متولد شد و فوتبال خود را از 17 سالگي با تيم هف ث موصل اغاز كرد. وي پس از سه سال حضور در اين تيم به القواي بغداد پيوست وپس از درخشش  فوق العاده خيلي زود به بازيكن محبوب هواداران اين تيم تبديل شد. هوار پس از سپري كردن سس فصل موفقيت اميز ذر القوا در سال2006 به الانصار لبنان رفت تا اولين فصل فوتبال خود را خارج از فوتبال عراق سپري كند.

 
پديده فوتبال عراق پس از يك فصل حضور در الانصار با پيشنهاد يكي از تيمهاي ليگ قبرس مواجه شد و با حضور در تيم اپولونا  چالش  تازه اي را تجربه كرد.حوار پس از يك سال با يك قرارداد جالب به العين امارات پيوست و در 15 بازي 6 گل به ثمر رساند.
او پس از يك فصل با قراردادي 6 ماهه به الخور قطر پيوست ودر 13 بازي 6 گل زد.حوار اما با حضور در جام يوفا با تيم فاماگوستا اولين بازيكن عراقي تاريخ اين جام لقب گرفت. او در بازي حساسي كه بين اين تيم و وردربرمن المان برگزار شد و باتساوي بدون گل به پايان رسيد به عنوان بازيكن ذخيره به ميدان رفت و پس از ان در مهمترين بازي فاماگوستا در جام يوفا مقابل پاناتينايكوس يونان به ميدان رفت و با دو گلي كه زد نقش پررنگي در پيروزي سه بر يك تيمش داشت تا خاطره خوشي را براي هواداران اين تيم در يك بازي حيثيتي را رقم بزند.او با كارنامه موفق و پس از انكه در 24 بازي 6 گل در پست غیر مهاجم براي فاماگوستا زده به پرسپوليس پيوسته است.

   كارنامه ملي

   به  رغم اينكه بسياري از مردم كرد نشين عراق  موفقيتهاي حوار محمد در تيم ملي عراق به قرار گرفتن او زير پرچم اين كشور در نظام گذشته اين كشور را به چالش كشيده اند اما او با افتخاراتي كه طي چند سال اخير در سطح ملي كسب كرده همچنان به مسير موفقيت اميز خود ادامه ميدهد.پس از درخشش در تيمهاي باشگاهي حوار محمد در سال 2001 اولين بازيهاي ملي خود را با حضور در تيم ملي جوانان عراق تجربه كرد.او همراه تيم ملي جوانان عراق در جام جهاني جوانان در ارژانتين به ميدان رفت و حضور در بازيهاي بين المللي را اغاز كرد.

 
اوج دوران بازيهاي حوار در سطح ملي پس از بازگشت از جام جهاني جوانان رقم خورد:وقتي پديده فوتبال عراق به طور همزمان در تيم اميد و تيم ملي بزرگسالان عراق به ميدان ميرفت.او در المپيك 2004 اتن و در حاليكه كشورش در اشغال نيروهاي بيگانه قرار داشت با تيم اميد عراق و در كنار بازيكناني مثل يونس محمود و نشاط اكرم چشمها را با سوي خود خيره كرد و درخشش حيرت انگيزي داشت.
او در بازي مقابل پرتغال كه با برتري چهار بر دوي عراق همراه بود يك گل زد و پس از ان يك گل هم وارد دروازه كاستاريكا كرد تا عراق به برتري دو بر صفر برسد.با رسيدن عراق به مقام چهارم المپيك اتن بزرگترين افتخار زندگي ورزشي حوار ملا محمد رقم خورد و او را در مسير تازه اي از دوران حرفه اي فوتبالش قرار داد.
با پايان بازيهاي المپيك ادامه درخشش او در تيم ملي عراق ادامه داشت تا سال 2007 و جام ملتهاي اسيا فرا رسيد.حوار در هر شش بازي عراق كه نهايتا به اولين قهرماني عراق در جام ملتهاي اسيا انجاميد در تركيب ثابت به ميدان رفت و نقشي كليدي و انكار نشدني در اين موفقيت فراموش نشدني داشت. قهرماني عراق و نمايش درخشان بازيكناني مثل حوار محمد و يونس محمود با رهبري ژوروان ويراي برزيلي در ذهن مردم عراق كه در ان مقطع شرايط اسفناكي را تجربه ميكردند ثبت و ماندگار شده است.دو گل زيباي حوار كه مقابل استراليا به ثمر رسيد باعث  صعود عراق به مرحله نيمه نهايي شد.
 
حوار محمد در بازيهاي مقدماتي جام جهاني 2010 هم از مهره هاي ثابت و كليدي تيم ملي عراق بود كه با حذف از اين مرحله يكي از تلخ ترين خاطرات دوران حضور او رقم خورد.اخرين حضور حوار محمد در تيم ملي عراق در جام كنفدراسيونهاي سال 2009 به ثبت رسيده كه او در هر سه بازي براي تيم ملي كشورش به ميدان رفت .
منبع: گل
 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)