دوشنبه 28 بهمن(10:41)

مرجع خبری پرسپولیس : هفته‌ي بيست و هفتم ليگ برتر فوتبال با انجام 9 بازي در روزهاي سه‌شنبه و چهارشنبه پيگيري مي‌شود

رقابت‌هاي هفته‌ي بيست و هفتم كه تحت عنوان بزرگداشت رحلت رسول گرامي اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبي (ع) از روز سه‌شنبه با دو ديدار آغاز مي‌شود، چهارشنبه نيز با انجام ديدارهاي حساس مقاومت سپاسي با استقلال و راه آهن با ذوب آهن پيگيري خواهد شد

پرسپوليس تهران – ابومسلم خراسان، ورزشگاه آزادي تهران، ساعت 16

بزرگترين شوك در نيم فصل نخست را به پرسپوليس “قطبي”، ابومسلم وارد كرد. آنها توانستند در يك بازي نفس‌گير چهار بر سه پرسپوليس را شكست دهند. به همين دليل بازي روز سه‌شنبه حكم يك ديدار انتقامي را براي سرخ‌پوشان پايتخت خواهد داشت.

وينگادا پس از كسب يك امتياز از داربي تهران اكنون تيم خود را كه با 44 امتياز سوم است، آماده‌ي اين ديدار حساس مي‌كند. البته ابومسلم نيز شرايطي بسيار متفاوت دارد. آنها با علي حنطه توانستند در جدول جايگاه بهتري پيدا كنند و اكنون با 30 امتياز، سيزدهم هستند. بي‌ترديد ابومسلم ميهمان آساني براي پرسپوليس نخواهد بود. البته سه امتياز اين بازي براي وينگاداي تازه كار در پرسپوليس ارزش بسياري دارد.

سپاهان اصفهان – برق شيراز، ورزشگاه فولادشهر اصفهان، ساعت 15

تيم سپاهان در بازي خانگي مقابل برق شيراز بهترين فرصت را براي واريز سه امتياز به حساب خود پيدا كرده است. سپاهان كه اكنون با 41 امتياز چهارم است، در شرايطي برق 22 امتيازي و شانزدهم جدولي را ملاقات مي‌كند كه اين تيم در بازي‌هاي اخير خود نتايج بسيار ضعيفي گرفته و اگر همان تيم هفته‌هاي گذشته باشد، مي‌توان از هم اكنون سه امتياز را به حساب شاگردان كاظمي واريز كرد.

چهارشنبه 30 بهمن، ساعت 14

* مقاومت سپاسي شيراز – استقلال تهران، ورزشگاه حافظيه شيراز

غلامحسين پيرواني ترجيح مي‌دهد به بازي رفت فكر نكند؛ ‌آن روزي كه مقاومت با پنج گل تهران را ترك كرد. پيرواني و شاگردانش آماده‌ي انتقام گرفتن از استقلال هستند. البته استقلال در آخرين سفر خود به شيراز برق را با چهار گل شكست داد و اكنون مقاومت بايد مراقب باشد تا سرنوشت بازي رفت بار ديگر تكرار نشود. آن هم در مقابل استقلالي كه كينه‌ي تساوي در داربي را در اين بازي خالي مي‌كند. در هر صورت تيم مقاومت نيز علاقه‌اي ندارد در خانه مغلوب استقلال شود. تيم‌هاي بسياري هستند كه براي متوقف كردن استقلال از مقاومت ممنون خواهند شد!

* راه آهن شهرري – ذوب آهن اصفهان، ورزشگاه اكباتان تهران ساعت 15

ذوب آهن هفته‌ي گذشته با شكست مقابل سايپا نتوانست فاصله‌اش را با استقلال كمتر كند. اكنون آنها بار ديگر در تهران هستند و بايد از اين بازي خارج از خانه امتياز بگيرند. اگر ذوب آهن سه امتياز اين بازي را هم از دست بدهد، ديگر هواداران استقلال مي‌توانند آماده‌ي برپايي جشن قهرماني شوند. بي‌ترديد ذوب آهن كه با 47 امتياز در جايگاه دوم قرار دارد، با نهايت توان شكست دادن راه آهن 33 امتيازي را هدف قرار داده است اما، سرمربي اين تيم يازدهم جدولي محمود ياوري است كه به خوبي با ذوب آهن آشنايي دارد. در هر صورت تيم راه آهن تاكنون در اكباتان به آساني به حريفان امتياز نداده است.

* پيام خراسان – ملوان بندرانزلي، ورزشگاه ثامن الائمه مشهد ساعت 15

پيام كه به نظر مي‌رسد آخرين هفته‌هاي خود در ليگ برتر را تجربه مي‌كند، در شرايطي به مصاف ملوان مي‌رود كه اين تيم در نيم فصل دوم شرايط بسيار خوبي را پيدا كرده و اكنون با 32 امتياز در جايگاه دوازدهم قرار دارد.

اما، بازي روز چهارشنبه از جمله ديدارهايي است كه پيام 19 امتيازي و رده‌ هجدهمي در آن مي‌تواند به سه امتياز اميدوار باشد.

* مس كرمان – فولاد خوزستان، ورزشگاه شهيد باهنر كرمان ساعت 15

دو قطب اقتصادي اين بار در ميدان فوتبال به مصاف يكديگر مي‌روند. مس با 39 امتياز در مكان هفتم قرار دارد و فولاد با 38 امتياز در همسايگي اين تيم و هشتم است. جالب‌ترين نكته‌ي اين بازي تقابل انديشه‌هاي پرويز مظلومي با مجيد جلالي است. در هر صورت برنده‌ي اين بازي مي‌تواند به جمع تيم‌هاي مدعي بالاي جدول اضافه شود.

* پاس همدان – سايپاي كرج، ورزشگاه قدس همدان ساعت 15

به گزارش ايسنا، پاس با وجود انجام بازي خوب مقابل ملوان مغلوب شد و اكنون تيم مدعي شده‌ي سايپا را ملاقات مي‌كند. در بازي رفت همين تيم پاس بود كه حكم بركناري ليت‌بارسكي از سايپا را امضا كرد. اما، اكنون شرايط تغيير كرده است و سايپا با مايلي‌كهن در اوج قرار گرفته و با 38 امتياز نهم است. در حالي كه پاس همدان با 28 امتياز در جايگاه چهاردهم قرار دارد و شايد اين بار تاريخ به گونه‌ي ديگري تكرار شود و سايپا حكم اخراج بگوويچ را امضا كند.

* داماش گيلان – پيكان قزوين، ورزشگاه سردار جنگل رشت ساعت 15

داماش با 19 امتياز در جايگاه هفدهم قرار دارد و پيكان با 40 امتياز در جايگاه پنجم. هرچند كه فاصله‌ي دو تيم در جدول كفه‌ي ترازو را به نفع پيكان سنگين مي‌كند، اما داماش بايد سه امتياز اين بازي خانگي را بدست آورد تا اندك اميدي براي ماندن در ليگ برتر داشته باشد. سه امتياز اين بازي براي هر دو تيم اهميت بسياري دارد و بي‌ترديد اگر زمين برگزاري مسابقه گل‌آلود نباشد يكي از ديدني‌ترين مسابقات هفته‌ي بيست و هفتم اين ديدار خواهد بود.

* استقلال اهواز – صباي قم، ورزشگاه تختي اهوازساعت 15

اين بازي براي اكبر ميثاقيان حكم مرگ و زندگي را دارد. تيم او با 27 امتياز پانزدهم است و در لبه‌ي پرتگاه سقوط قرار دارد. پس از داربي اهواز شايعه‌ي بركناري ميثاقيان قوت گرفت و بي‌ترديد اگر تيم او در بازي مقابل صبا پيروز نشود، اين شايعه به احتمال زياد رنگ حقيقت به خود خواهد گرفت.

صبا نيز با فيروز كريمي كه سابقه‌ي كار در استقلال اهواز را دارد، به اين شهر مي‌رود تا پس از توقف مقابل داماش با گرفتن سه امتياز اين بازي به جمع مدعيان بازگردد. صبا اكنون با 40 امتياز ششم است

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)