مرجع خبری پرسپولیس : شرايط بازي‌هاي اين فصل پرسپوليس در ليگ قهرمانان شباهت زيادي به بازي‌هاي فصل گذشته اين تيم دارد و شايد تجربه مسابقات پارسال به نحوه امتيازگيري تيم دنيزلي كمك كند.

 

مصطفي دنيزلي معتقد است مي‌توان با 10 امتياز از گروه صعود كرد بنابراين پيروزي در بازي‌هاي خانگي به علاوه كسب يكي دو امتياز در بازي‌هاي خارج از خانه هم مي‌تواند راي به صعود به مرحله يك شانزدهم بدهد.

 

البته علي دايي هم فصل قبل همين مساله را مي‌دانست اما در رسيدن به امتيازاتي كه براي صعود لازم باشد ناكام ماند. پارسال چينش بازي‌هاي پرسپوليس شباهت زيادي به رقابت‌هاي امسال داشت به‌طوري‌كه بازي اول در عربستان با الاتحاد انجام مي‌شد كه به نوعي سخت‌ترين بازي تيم در گروهش بود، بعد ديدار با الوحده در تهران و سپس بنيادكار در ازبكستان. امسال اگر نفتچي به جاي الغرافه قطر در گروه پرسپوليس قرار مي‌گرفت، بازي‌هاي پرسپوليس بسيار شبيه پارسال مي‌شد چرا كه قرار است نخستين بازي سرخ‌ها سخت‌ترينش باشد؛‌ يعني ديدار با الهلال در رياض. سپس ديدار با الشباب در تهران و بعد ديدار با الغرافه در قطر.

 

قاعدتا پرسپوليس از اين سه بازي بايد حداقل 4 امتياز بگيرد كه با توجه به دشواري بازي اول، چنانچه مقابل الهلال شكست هم حاصل شود راه صعود باز خواهد بود اما كسب حداقل يك امتياز در رياض راهگشا خواهد بود و مي‌توان گفت همين تك‌امتياز تضميني براي صعود است.

پارسال تيم علي دايي در بازي اول خود مقابل الاتحاد يك-3 باخت اما وقتي نتوانست در تهران مقابل الوحده به پيروزي برسد و تنها يك امتياز گرفت صعود دشوار شد. تيم دايي با كسب يك امتياز در تاشكند در مجموع سه بازي رفت تنها 2 امتياز گرفت. شكست مقابل بنيادكار در تهران و الوحده در دربي آنقدر سنگين بود كه حتي پيروزي شيرين مقابل الاتحاد هم رأي به صعود پرسپوليس نداد و اين تيم در گروهش چهارم شد. شايد بازيكنان پرسپوليس با درس گرفتن از اتفاقات پارسال و البته هوشمندي دنيزلي در كنار حضور باتجربه‌هايي مثل مهدوي‌كيا و كريمي با استراتژي مشخصي در امتيازگيري به بازي‌هاي دور رفتشان قدم بگذارند.

 

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)