سرمربی جدید تیم هالستنبک آلمان می‌گوید سال قبل اصلا این تیم را نمی شناخته.

سعید اکبری: وحید هاشمیان مربیگری را در باشگاهی آغاز کرده که از نظر خودش برای شروع تجربه خوبی است. مهاجم سال گذشته پرسپولیس، وقتی می خواهد درباره آینده کاری اش حرف بزند لبخند می زند و می گوید: «مگر خود من سال گذشته تیم هالستنبک را می شناختم؟»

او با همین جمله می خواهد بگوید آینده را نمی تواند پیش بینی کند. سرمربی هالستنبک در گفت و گو با خبر درباره شرایط این روزهای کاری اش و همچنین درباره اتفاقات جام ملت های 2000 لبنان حرف هایی می زند.

*شما می خواهید پله پله در فوتبال آلمان خود را بالا بکشید که از لیگ دسته پنج آلمان شروع کرده اید؟
من از آینده خبر ندارم. سال پیش اصلا تیمی به اسم هالستنبک نمی شناختم. بعضی وقت ها نمی توانی یک پلان طولانی برای فوتبالت بریزی. ممکن است اتفاق های غیر مترقبه ای رخ بدهد. ولی به هر حال من الان در تیمی هستم که در شهر هامبورگ حضور دارد. هفته ای 4 بار به تمرین تیم می روم. یک روز هم بازی می کنیم و 2 روز تعطیل هستیم. یعنی من 2 روز وقت آزاد دارم. نمی توانم بگویم یک شغل صد در صد دارم. روی هم رفته خوشحالم که بتوانم یک یا دوسال کار کنم و به تجربیات تازه برسم.

*در دو هفته ای که شما روی نیمکت نشسته اید، تیم 4 امتیاز گرفته است. جالب اینجاست که در بازی اول 10 نفره شدید و در بازی دوم 9 نفره.
در بازی اول از دقیقه 30، 10 نفره بودیم که بازی را یک بر صفر بردیم. در بازی دوم ابتدا روی یک بازی بچه گانه یک اخراجی دادیم و تیم 10 نفره شد. در ادامه بازیکن حریف با یک حرکت ناجوانمردانه بازیکن ما را تحریک کرد که باعث شد عکس العمل نشان دهد. داور ولی حرکت بازیکن حریف را ندید و به یار ما کارت قرمز نشان داد. 20 دقیقه 9 نفره بودیم. ما دو بر صفر جلو بودیم اما حریف روی دو کاشته موفق شد دروازه ما را باز کند. تیم حریف واقعا قدرتمند بود و در جدول در رده چهارم قرار داشت. بهترین گلزن لیگ هم در تیم آنهاست. اگر می بردیم می توانستیم مثل همین تیم 25 امتیازی شویم و خوب خودمان را بالا بکشیم ولی با بی تجربگی مساوی کردیم.

*از تفاوت های دوران بازیگری و مربیگری بگوئید.
وقتی بازیکن هستی مسولیت خودت را داری. نه قبل از تمرین و نه بعد از تمرین کسی با شما کاری ندارد ولی وقتی مربی می شوی، مسولیت‌ها زیاد می شود و باید هوای تیم را داشته باشی. مدیر فنی تیم الان به من خیلی کمک می کند. خیلی حرف ها می زنیم و از تجربیاتش استفاده می کنم.

*دوشنبه شب مهدی مهدوی کیا میهمان برنامه 90 بود و در لابلای حرف هایش به جام ملت های لبنان اشاره کرد. او گفت وحید هاشمیان تا 3 ساعت قبل از بازی در ترکیب بود ولی پیش از بازی ناگهان یک نفر دیگر جایگزین او می شد.
ما هر چی گفتیم و دلیل آوردیم کسی به حرف هایمان توجه نمی کرد. حتی چند ماه من را محروم کردند و نزدیک به یک سال هم به تیم ملی دعوت نشدم که بعد خودم تصمیم گرفتم که دیگر به تیم ملی نیایم. آن موقع گفتم که استقلالی‌ها و پرسپولیسی های تیم ملی دارند باند بازی می کنند. ولی کسی حرف های من را گوش نمی کرد. ولی الان که سال ها گذشته برای همه جالب شده که در آن ایام چه اتفاقاتی می افتاد. آن موقع باید به این مسایل اهمیت داده می شد نه الان. چون حاصلش همان باخت ها و شکست هایی بود که در فوتبال ما به وجود آمد. از این اتفاقات و موضوع ها خیلی در تیم ملی رخ می داد.

*مثلا مهدی می گفت قبل از بازی کره شما از ترکیب خارج شدید. واقعیت داشت؟
من به صورت کلی حرف هایم را زدم و دیگر در این باره چیزی نمی گویم.

*مهدوی کیا همچنین گفت بدترین دریبل عمرش را از شما خورده. وقتی در هامبورگ بازی می کردید.
(خنده) مهدی خیلی تکل بدی زد و من برای اینکه پایم آسیب نبیند مجبور شدم او را دریبل کنم! همان توپ را گل کردم و اتفاقا یکی از بهترین گل های هفته شد. واقعا از ترس تکل مهدی دریبل زدم.

*سوال آخر هم درباره تیم ملی است و بازی ازبکستان.
اگر این بازی را ببریم برای تیم ملی خیلی خوب می شود. باید قبول کنیم ازبکستان در بازی اول بهتر از ما بود و مستحق باخت هم نبود و حداقل باید مساوی می کرد. ولی ما بردیم و نتیجه خوبی به دست آوردیم. به نظر من ازبکستان خیلی خطرناک است.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)