پرسپولیس نیوز: بازیکن سابق تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران می‌گوید این تیم در دیدار برابر بولیوی نسبت به جام جهانی تغییر سبک داده بود.

وحید هاشمیان درباره دیدار ایران برابر بولیوی و همین طور حضورش در ورزشگاه آزادی برای تماشای این دیدار اظهار کرد: قرار بود چند روز در تهران نباشم اما اتفاقاتی رخ داد که مجبور شدم بمانم. بعد از این که فوتبالم را کنار گذاشتم این اولین بازی بود که در ورزشگاه آزادی دیدار ایران را تماشا می‌کردم و خیلی برایم لذت‌بخش بود. تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران در نیمه اول نسبت به بولیوی برتری داشت. کارهای ترکیبی مهاجمان ما بهتر شده بود و به وجود آمدن شانس گل روی دروازه حریف بیشتر از قبل بود. هم از کناره‌ها و هم از عمق، حملات خوبی انجام دادیم. البته زمانی که از کناره‌ها حمله می‌کردیم با تعداد کم نفرات مواجه بودیم اما در کل، در نیمه اول شاهد بازی خوبی بودیم و یاران بولیوی در آغاز بازی یکی، دو فرصت داشتند که با گذشت زمان این مشکل هم بر طرف شد.

وی افزود: نیمه دوم را با تغییرات زیادی آغاز کردیم. این تغییرات در شروع بازی تاثیر خوبی بر روی تیم نگذاشته بود که البته بازی‌های تدارکاتی برای همین است که بازیکنان را بازی بدهیم تا عملکرد آنها را بررسی کنیم. بولیوی در آغاز نیمه دوم بازی خوبی انجام داد و به گل نیز دست یافت و در نهایت هم بازی طوری رقم خورد که ایران توانست ۲ بر یک پیروز شود.

هاشمیان درباره سبک و شیوه بازی ایران در دیدار برابر بولیوی نسبت به جام جهانی، گفت‌: بله ما تغییر سبک داشتیم. موقعیت‌های گلی که در این دیدار به دست آوردیم و کارهای ترکیبی که مهاجمان ما انجام دادند نسبت به جام جهانی بیشتر شده بود. آقای کی‌روش مربی بین‌المللی و با تجربه‌ای هستند و قطعا سبک بازی که برای جام جهانی با وجود تیم‌هایی همچون پرتغال، اسپانیا و مراکش در نظر گرفته بودند منطقی بود و باید دفاعی بازی می‌کرد اما در جام ملت‌های آسیا به دلیل این که ایران تیم برتری است می‌تواند هجومی‌تر بازی کند. در بازی برابر بولیوی این موضوع با توجه به موقعیت گلی که برای ایران به وجود آمده بود کاملا مشهود بود.

بازیکن سابق تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به ترکیب اولیه تیم‌ ‌ملی و این که به نظرش این ترکیب، استخوان بندی ایران در جام ملت‌های آسیا خواهد بود یا خیر؟ گفت‌: متاسفانه من همه بازی‌های لیگ و بازی‌های بازیکنان لژیونر را ندیده‌ام و نمی‌توانم نظر قطعی و درستی بدهم اما سعید عزت‌اللهی می‌تواند یک هافبک دفاعی خیلی خوب برای ما باشد. البته مهدی ترابی که در نیمه دوم به زمین آمد پس از مدتی که در بازی جا افتاد، بازی بدی از خود به نمایش نگذاشت. شاید در جام ملت‌های آسیا کادر فنی صلاح ببیند دو، سه تغییر انجام دهند. مطمئنا بازی‌های دوستانه می‌تواند به تیم‌ ‌ملی ایران برای شناخت بهتر نفرات کمک کند.

وی درباره حریفان تدارکاتی ایران و این که رقبا در آسیا با تیم‌های قدرتمندتری بازی می‌کنند هم گفت‌: نمی‌دانم چه کسانی درباره حریفان تدارکاتی ایران انتقاداتی را مطرح کرده‌اند اما باید این را بدانید که سال ۲۰۰۶ می خواستیم به جام جهانی آلمان برویم به خاطر اتفاقات سیاسی که رخ داده بود خیلی از تیم‌ها حاضر نبودند با ما بازی کنند و ما با بازی‌های دوستانه برابر بوسنی و کرواسی که آن زمان تیم قدرتمندی نبود به جام جهانی رفتیم. الان هم تقریبا همان شرایط وجود دارد و یکسری تیم‌ها که شاید بخواهند با ما بازی کنند مبالغ زیادی را درخواست می‌کنند. مثلا شاید برزیل مبلغ زیادی از ما درخواست کند اما فدراسیون فوتبال به خاطر مشکلات ارزی به وجود آمده نتواند این پول را پرداخت کند ولی امیدوارم که تیم‌ ‌ملی کشورمان و بازیکنان با این مساله کنار بیایند و بتوانند بازی‌های خوبی را در جام ملت‌های آسیا به نمایش بگذارند.

هاشمیان در ادامه و در پاسخ به این سوال که آیا ایران شانس قهرمانی در آسیا را دارد یا خیر؟ گفت‌: طبیعتا ایران یکی از شانس‌های قهرمانی در آسیا است اما با توجه به عملکردی که ژاپن در جام جهانی داشت فکر می‌کنم این تیم هم بسیار خوب است. من ایران و ژاپن را شانس قهرمانی می‌دانم اما فراموش نکنید در سال ۲۰۰۷ تیم عراق در عین ناباوری و در حالی که لیگی نداشت قهرمان شد و به همین خاطر می‌خواهم بگویم پدیده‌ها و حوادث هم وجود دارد اما من روی ایران و ژاپن برای قهرمانی حساب می‌کنم.

بازیکن پیشین تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران در پایان درباره دیدار پرسپولیس برابر السد در دور برگشت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا و این که آیا این تیم شانس قهرمانی در آسیا را دارد یا خیر؟ گفت‌: طبیعتا خیلی خوشحالم از این که پرسپولیس به عنوان نماینده ایران عملکرد خیلی خوبی در لیگ قهرمانان آسیا داشته است.بازی‌های این چنینی چه استقلال، چه پرسپولیس و چه هر تیم دیگری باشد، ملی محسوب می‌شود. وقتی بازی با السد را دیدم و مشکلات وجود دارد واقعا خوشحال شدم که پرسپولیس بازی را برد. بازی برگشت را نباید فراموش کرد. ان‌شاء‌الله که بعد از پیروزی برابر السد در تهران راهی فینال شویم. البته درباره شانس قهرمانی پرسپولیس هم باید بگویم من پیشگو نیستم که درباره آن نظری بدهم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)