جمعه 20 دی / (14:33)

مرجع خبری پرسپولیس : مصطفوی رفت و حاج عباس آمد اما …

داریوش مصطفوی رفت عباس انصاریفر آمد. این خبر در نوع خودش در شب تاسوعا شاید موجی از شادی را در دل هواداران تیم سرخپوش پایتخت بیافریند اما …. این سکه دو رو دارد.
کمی تامل نشان می دهد که جایگزین داریوش مصطفوی همان کسی است که یکی از قربانیان جنگ سازمان و سهامداران در قضیه مدیریتی پرسپولیس بود. چه اینکه عباس انصاریفر که در زمان کشمکش سهام و سهام بازی در پرسپولیس به مدیرعاملی رسید با واکنش شدید محمود خوردبین روبرو شد. اینکه مشکل خوردبین با عباس انصاریفر چه بوده به کنار اما حضور این فرد در راس مدیریت پرسپولیس در آن زمان باعث موضعگیری خوردبین علیه انصاریفر شد و کیست که نداند در آن زمان، محمود خان سمت سخنگویی سلطان را هم بر عهده داشت هرچند بعد از مدتی، سلطان که در آن زمان به هرکس که مسئولیتی در پرسپولیس نصیبش میشد دست یا علی میداد به انصاریفر هم دست یا علی داد.اما اکنون ….. به هرحال اکنون سلطانی در کار نیست و محمود خان دوسالی میشود که در عرصه ورزشی حداقل از سلطان فاصله گرفته است.

از عباس انصاریفر در طی این مدت هیچ خبری نبود. از نزدیکانش وقتی در موردش میپرسیدیم با بیان اینکه:”به دور از هیاهو مشغول استراحت است” مواجه میشدیم و اکنون انصاریفر بزرگ باسابقه دو دوره مدیرعاملی پرسپولیس که اتفاقا در هردو دوره با مشکلات مالی مواجه بود (خصوصا در دومین دوره که ماجرای چک های برگشتی حاج عباس و طلبکارانش به روزنامه برادرش هم کشیده شده بود) هت تریک مدیریتی کرده و به پرسپولیس آورده شد. شاید اینبار دیگر دل عباس انصاریفر از هزینه ها نلرزد چرا که در این دوره نه دعوای جنگ و سهام است نه بی اعتنایی سازمان و هیئت مدیره.
سازمان چه بخواهد و چه نخواهد با فراهم آوردن جدایی کاشانی پا در راهی گذارده که بازگشت از آن و رها کردن تیم به امید خدا امکان پذیر نیست و حداقل اگر دستگاه نظارتی ای در این مورد سازمان را مورد بازخواست قرار نمی دهد حداقل در برابر افکار عمومی مورد سوال خواهد رفت.
در طرف دیگر حسین هدایتی قرار دارد که وعده واگذاری سهام به او باعث شده که مثل ریگ در این تیم پول خرج کند و اکنون با جدایی داریوش خان، کبک عابربانک پرسپولیس بدجور خروس میخواند و صدالبته شنیده میشود بازگشت سه باره انصاریفر به این تیم  به توصیه معاون اجرایی پرسپولیسی رئیس جمهور و البته استقبال شخص هدایتی بوده است. در اینجا دو نگاه مطرح است:
در نگاه اولبه  این اتفاق میتوان به این نقطه نظر رسید که آمدن انصاریفر با توجه به سوابق دوره های قبل شاید باعث شود این تیم که امروز به آنکور روحی تیم های دیگر تبدیل شده(تنها برد مس در این فصل در خارج از خانه برابر پرسپولیس بوده، ملوانی ها با برد برابر پرسپولیس در تهران روحیه از دست رفته را بازیافتند و …) لااقل از این نقش بیرون بیاید و پا در راهی بگذارد که آرمش را به این تیم بازگرداند.
نگاه دوم این است که اصولا شخص حاج عباس انسان آرام و سربه زیری است که این خصوصیت برادران انصاریفر به لحاظ ظاهری است. آنجا که در زمان آمدن کاشانی به مجموعه مدیریتی پرسپولیس و زمانی که محمدحسن انصاریفر قصد رفتن از تیم را کرده بود در برابر سوالات فردوسی پور مبنی بر علت عدم علت حضورش در جلسات هیئت مدیره گفت:”به من گفته اند برو، من هم میروم.”
آیا سازمان در این برهه زمانی به این نتیجه رسیده ، مدیری بیاورد که حرف گوش کنی مصطفوی را داشته باشد و البته عقبه قرمز بودن را؟ به راستی تفاوت مصطفوی و عباس انصاریفر در چیست؟

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)