مرجع خبری پرسپولیس : بی تردید همه بازی های فوتبال به یک اندازه برای تماشاگر جذاب نیستند. برای جذاب شدن یک مسابقه فوتبال چه دلایلی را سراغ دارید؟

 

برای حساس شدن یک مسابقه می شود دلایلی همچون جایگاه دو تیم در جدول، قدمت و اعتبار دو تیم، سابقه دیدارهای قبلی، رویارویی دو مربی، حضور بازیکنی از یک تیم در تیم مقابل و … را اشاره کرد. مسابقه پرسپولیس-راه آهن شاید از معدود دیدارهای این هفته فوتبال ما باشد که همه این ویژگی ها را یکجا دارد.

 

1- پرسپولیس و راه آهن از قدیمی ترین تیم های حاضر در لیگ برتر هستند، قدمت هر دو به چهار دهه قبل بر می گردد و همواره این دو تیم ریشه دار تهرانی در تورنومنت ها و مسابقات مختلف برای هم رقبای سختی بوده اند.

در طول این چهل سال راه آهن که از نظر محبوبیت و تعداد طرفدار اصلا قابل مقایسه با قرمزها نبوده، همواره در مسابقات باشگاهی تهران و لیگ های مختلف حریفی سخت برای پرسپولیس بوده و آنقدر نتایج خوب مقابل این تیم گرفته که در مقاطع مختلف «گربه سیاه» قرمز ها لقب گرفته است.

در حال حاضر در جدول لیگ نهم نیز پرسپولیس 10 امتیازی و راه آهن 5 امتیازی و در رده سیزدهم هستند و این سه امتیاز برای هر دو آنان از نان شب واجب تر است.

2- ستاره ها:

در طول تاریخ پرسپولیس، جمعی از بزرگترین ستاره ها از راه آهن برخاسته اند.

ناصر محمدخانی، فرشاد پیوس، مجتبی محرمی و … از راه آهن به فوتبال معرفی شدند و در همین تیم فعلی قرمز ها هم علیرضا محمد و مجتبی زارع از راه آهن آمده اند. سوای این موضوع، از جمع هجده تیم حاضر در لیگ نهم فقط سه تیم مربی خارجی استخدام کرده اند که دو تا در همین تیمها مربی گری می کنند. پس یکی از 3 دوئل خارجی ها در این فصل همین جاست.

 3- رسم بردار کشی: 

اما حتی اگر هیچ کدام از این دلایل هم نبود باز به یک دلیل این بازی حساس ترین بازی هفته می شد: حضور برداران انصاری فرد!

حاج عباس و محمدحسن هر دو سابقه مدیریت در پرسپولیس را دارند و در همه سالهای حضورشان در سطح اول فوتبال ایران، هرگز رابطه برادرانه نداشته اند و به شکل عجیبی با هم کرکری دارند! در واقع هر دو حاضرند همه بازی ها را بدهند و همین یک مسابقه را ببرند! آخرین تقابل کلامی دو برادر را به یاد دارید؟ البته محمدحسن در آخرین مصاحبه اش گفته این بازی هیچ حساسیتی برایش ندارد و نمی خواهد یک کلمه درباره آن حرف بزند! 

به نظرتان این بازی دیدنی نیست؟!

امیرعباس واسعی

انتهای گزارش اختصاصی/امانت داری-استفاده از این خبر با ذکر نام مرجع خبری پرسپولیس مجاز است

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)