پرسپولیس نیوز : در بازی هفته هفدهم پرسپولیس فولاد رکوردهای متعددی شکسته شد به

بازی پرسپولیس و فولاد خوزستان به جز اینکه افزایش فاصله پرسپولیس با تیم دوم جدول را رقم زد، آمار و رکوردهای جالبی در آن نیز ثبت شد.

 

اول  اینکه در شرایطی که دقیقه ۲ بازی به پایان نرسیده بود پرسپولیس به گل اول بازی دست یافت تا سریعترین گل لیگ شانزدهم شکل گیرد.

 

 آخرین باری که پرسپولیس در دقیقه دوم موفق به گلزنی شد توسط مرحوم هادی نوروزی در هفته دوازدهم لیگ دوازدهم برابر راه آهن بود.

 

پرسپولیس در این فصل هر گاه در ۱۵ دقیقه ابتدایی به گل رسیده نهایتا با ۳ گل به پیروز شده و در غیر این صورت حداکثر ۲ گل زده که این قاعده هم در این بازی صادق بود و پرسپولیس موفق شد با ۳ گل حریف را شکست دهد تا قاطعترین پیروزی پرسپولیس برابر فولاد در تاریخ لیگ برتر و همچنین بهترین برد خارج از خانه پرسپولیس تحت هدایت برانکو شکل گیرد.

 

این اولین بار در این فصل بود که پرسپولیس موفق به کسب ۳ پیروزی پیاپی شد و با این برد تفاضل گل خود را هم بهبود داد و صاحب بهترین تفاضل گل لیگ شانزدهم شد.

اما نکته درخشان در کارنامه پرسپولیس این فصل آن است که در تاریخ لیگ برتر تنها دو تیم سایپا در لیگ ششم و سپاهان در لیگ دوم تا هفته هفدهم موفق به کسب ۳۸ امتیاز شدند که هر دو تیم نهایتا به عنوان قهرمانی رسیدند.

 

البته پرسپولیس یک مزیت نسبت به این دو تیم دارد که در این مدت تفاضل گل بهتری نسبت به دو تیم ذکر شده از خود به جای گذاشته است و با این اوصاف بهترین عملکرد در تاریخ لیگ برتر تا هفته هفدهم به نام پرسپولیس ثبت شد.

 

مهمترین عاملی که در تفاضل گل پرسپولیس نقش داشته عملکرد خط دفاعی پرسپولیس است.این تیم با بسته نگه داشتن دروازه اش در این بازی، آمار قابل ستایش تنها ۰،۲۹ گل خورده در هر بازی را از خود به جای گذاشته است و علیرضا بیرانوند از زمان بازگتشتش به میادین دروازه پرسپولیس را بسته نگه داشته است.

از دیگر نکات جالب این بازی گلزنی علی علیپور پس از ۲۹۱ روز بود که طلسم گل نزدن این بازیکن شکسته شد.

 

همچنین آقای گل لیگ در برابر بهترین خط دفاع این مسابقات ناکام ماند. جالب است که ساسان انصاری در هر بازی که موفق به گلزنی نشده فولاد هم به پیروزی نرسیده است.

 

فولاد چند هفته ای است از فرم خوب خود فاصله گرفته و ۳ هفته است که به پیروزی نرسیده.شکست ۳-۰ فولاد برابر پرسپولیس سنگین ترین شکست خانگی فولاد از هفته ششم لیگ پانزدهم بوده است.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)