پرسپولیس نیوز : امروز 19 بازیکن به اردوی تیم ملی دعوت شدند.

کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران دقایقی پیش لیست مینی کمپ دو روزه تیم ملی پیش از اعزام به قطر اعلام شد و سرمربی پرتغالی تیم ملی 19 بازیکن را به اردو دعوت کرد. لیستی که حرف های زیادی را در دل خود دارد. از بین این نفرات حدود 12 نفر انتخاب می شوند و الباقی خط می خورند. تیم ملی با این نفرات روز بیست و هشتم اسفندماه به دیدار عراق می رود.

دروازه بان : محمدرضا اخباری، علیرضا بیرانوند، محمدرشید مظاهری

مدافعین: رامین رضاییان، وریا غفوری، پژمان منتظری، سیدجلال حسینی، مرتضی پورعلی گنجی، محمد انصاری، مسعود ابراهیم زاده، احسان حاج صفی

هافبک ها: امید ابراهیمی، عزت اله پورقاز، مهدی ترابی

مهاجمان: مرتضی تبریزی، ساسان انصاری، احسان پهلوان، مهدی طارمی و وحید امیری

 ***********

لیست به تفکیک باشگاه ها:

پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، سید جلال حسینی، رامین رضاییان، محمد انصاری، مهدی طارمی، وحید امیری

ذوب آهن: محمد رشید مظاهری، مرتضی تبریزی، احسان پهلوان

استقلال تهران: وریا غفوری، امید ابراهیمی

سایپا: عزت الله پورقاز، مهدی ترابی

سپاهان: احسان حاج صفی

الاهلی قطر: پژمان منتظری

فولاد خوزستان: ساسان انصاری

گسترش فولاد تبریز: مسعود ابراهیم زاده

السد قطر: مرتضی پورعلی گنجی

تراکتورسازی: محمدرضا اخباری

 ***********

نکات جالب:

*پرسپولیس با 6 نماینده در تیم ملی رکورددار است. ذوب آهن، سایپا و استقلال هم تنها تیمهای بیش از یک نماینده هستند.

*از بین 16 تیم لیگ برتری، از 8 تیم بازیکن دعوت شده است.

*سید جلال حسینی پیرترین و مهدی ترابی جوان ترین دعوت شده به اردوی تیم ملی هستند.

*مرتضی پورعلی گنجی و پژمان منتظری به دلیل تعطیلی لیگ ستارگان قطر در اردوی تیم ملی حضور پیدا می کنند.

دعوت های عجیب:

*مرتضی تبریزی: ستاره تیم ذوب آهن چند هفته ای است که جای خود در ترکیب اصلی از دست داده است و شاید کمتر کسی فکر می کرد در اردوی جدید تیم ملی حاضر باشد اما کی روش نظر دیگری داشت.

مهدی ترابی: پس از حدود سه ماه مصدومیت تنها یک و نیم بازی انجام داد ولی همین اندازه کافی بود تا کی روش پسر خوانده اش را به تیم ملی دعوت کند.

وریا غفوری: به دلیل کشیدگی مجدد پایش دیدار با لوکوموتیو را از دست داد و اعلام شد که حدود سه هفته مصدوم است. این یعنی نه به بازی با قطر می رسد و نه با چین اما کی روش وریا را جزو گزینه های خود قرار داده است. قطعا نفرات بهتری از غفوری در استقلال است که می توانند دعوت شوند.

ساسان انصاری: پس از درخشش خیره کننده در نیم فصل اول انصاری در نیم فصل دوم فقط یک گل زده و در بقیه بازی ها نمایشی معمولی داشت با این حال آقای سرمربی به آقای گل لیگ بازهم فرصت خودنمایی داده است.

دعوت نشده های عجیب:

سروش رفیعی، کمال کامیا بی نیا و محسن مسلمان. سه ستاره تیم پرسپولیس در خط میانی که دعوت نکردنشان کار هر کسی نیست. کارلوس کی روش هم سروش را دعوت نکرد و هم مسلمان را. کمال را هم مثل قاعده یک در میان همیشگی اش فرا نخواند تا تعداد پرسپولیسی ها از 6 فراتر نرود.

داریوش شجاعیان در روزهایی که افت کرده بود به تیم ملی دعوت می شد اما حالا که دوباره پایش به گلزنی باز شده جایی در لیست کی روش ندارد. یک فانتزی من دیگر هم از سفر به قطر جا ماند.

نمایش فوق العاده استقلال خوزستان در آسیا باعث نشد تا کی روش از نفراتی چون محمد طیبی یا حسن بیت سعید در تیم ملی استفاده کند. طیبی دیروز یکی از آماده ترین مهاجمان اسیا یعنی یوسف العربی را محو کرد اما چشم کی روش ر ا نگرفت.

آندو تیموریان هم مانند یکی دو اردوی قبلی به تیم ملی دعوت نشد تا نشان دهد کی روش او را هم مانند خسرو حیدری از لیست نفرات مورد علاقه اش خارج کرده است.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)