شنبه 19 بهمن (13:06)

مرجع خبری پرسپولیس : سناریوی نهایی برای دربی نوشته شد .

آرام و خونسرد در دفترش نشسته و با خودکارش روی کاغذ سفیدی که جلویش قرار دارد خط‌خطی می‌کند، به همه چیز فکر می‌کند اما داربی برای او کابوس است. به‌یاد توصیه‌های محمد علی‌آبادی به‌عنوان رئیس مجمع باشگاه پرسپولیس می‌افتد که از او خواسته بود تا آرامش را به مجموعه بازگرداند و این اختلافات درونی را به هر شکلی تمام کند. عباس انصاری‌فرد در این روزها فقط به بازی مهم و حیاتی با استقلال فکر می‌کند، مسابقه‌ای که می‌تواند اولین توهین‌ها و ناسزاها را نثار مدیرعامل و تمام عوامل باشگاه کند و البته «رئیس» بسیار از این موضوع ناراحت و معترض است. «زودتر کارها را درست کنید» این دستوری است که فراتر از خواهش‌های معمولی به مدیرعامل داده می‌شود، همان فرد به‌فکر ترمیم وجهه‌ای است که چند وقتی می‌شود مثل گذشته «مقتدر» نیست.

کابوس داربی
«داربی» واژه‌ای است که خیلی‌ها سالیان سال به آن می‌نازند. هنوز که هنوز است بسیاری از پرسپولیسی‌ها به 6 گلی می‌نازند که وارد دروازه استقلال کرده‌اند و این کابوس به هیچ‌وجه از ذهن آبی‌ها پاک نمی‌شود. اما داربی 66 که خیلی جاها با دو عدد 6 آمیخته شده این‌بار تبدیل به کابوس پرسپولیسی‌ها شده است و ترس از شکست، آنهم از نوع سنگین، خواب را از چشم مدیرعامل و هیات‌مدیره و البته کادرفنی برده است. مخصوصا اینکه ابراهیم توره هم در این بازي غایب است، وضعیت نیکبخت هم با کیلوهای اضافی مشخص است و وضعیت کریمی و کریم هم معلوم نیست که آن روز، روزشان باشد یا خیر. از طرف دیگر افشین پیروانی هم که امید چندانی نمی‌توان به او داشت، استاد خودش هم نمی‌داند چه‌کاره است…
 سناریو نوشته شد
عباس انصاری‌فرد دقیقا بعد از بازی با داماش و در حالی‌که از اوضاع تیمی باخبر شد ناگهان تغییر موضع داد و طور دیگری حرف زد. مدیرعاملی که تا روز چهارشنبه با قاطعیت از حضور سرمربی خارجی بعد از داربی خبر می‌داد و با حالتی متناقض از افشین پیروانی دفاع می‌کرد، پنجشنبه در مقابل دوربین 90 قرار گرفت و به بینندگان تلویزیونی خبر داد که ظرف همین یکی‌دو روز، نام سرمربی خارجی را «خودش» اعلام می‌کند و به‌همین منظور، امروز در مصاحبه‌ای مطبوعاتی آن را اعلام خواهد کرد. نکته جالب‌تر اینجاست که افشین پیروانی هم با روی گشاده در مقابل دوربین قرار گرفت و از واژه «انشاءالله» برای حضور سرمربی خارجی استفاده کرد و حتی اعلام کرد که به‌عنوان دستیار به کار مشغول خواهد شد. 24‌ساعت بعد از بازی با داماش چه اتفاقی افتاده است؟ مثل اینکه همه به سناریویی نوشته شده ایمان آورده‌اند و به‌نظرشان رسیده که به‌نفع همه آنها خواهد بود.
 بازخوانی سناریو
موضوع کاملا روشن و واضح شده، هیچکس دوست ندارد مسئولیت داربی را به گردن بگیرد و می‌داند که باید ناسزاها و توهین‌های هواداران را هم بپذیرد. بهترین کار، آمدن «سرمربی خارجی» قبل از بازی بزرگ مقابل استقلال است تا این سناریو برای همه نوعی بازی «برد – برد» باشد، بدون کمترین تلفات و البته حرف‌های اضافی. با آمدن سرمربی خارجی و شکست احتمالی مطمئنا دیگر کسی در ورزشگاه علیه اعضای هیات‌مدیره شعار نخواهد داد. دلیل هم مشخص است چرا که «هیات‌مدیره یکی از مربیان خوب را بر روی نیمکت نشانده است.» از طرف دیگر افشین پیروانی می‌توانست همان مربی شکست‌خورده‌ای باشد که باختی بزرگ را در کارنامه‌اش به‌جا می‌گذاشت اما او با حضور سرمربی خارجی می‌تواند ادعا کند که «من قبل از این بازی 6 امتیاز کسب کرده‌ام و عملکرد بدی نداشتم و حالا هم فقط دستیارم» که مطمئنا این «شکست خطرناک» می‌توانست پایان دوران کوتاه مربیگری‌اش در فوتبال ایران باشد که با این سناریو همه‌چیز به‌نفع او می‌شود و با حضور سرمربی خارجی بر روی نیمکت و البته شکست احتمالی، او ادعا خواهد کرد. «من تازه آمده‌ام و احتیاج به زمان دارم و این تیم را می‌سازم…» از سوی دیگر با حضور سرمربی خارجی می‌توان انتظار جو مثبتی را در مجموعه تیمی داشت که می‌تواند موجب بالا رفتن روحیه و درجه اعتمادبه‌نفس بازیکنان باشد که بسیار می‌تواند به پرسپولیس کمک کند. حالا خودتان قضاوت کنید، هواداری که از شکست احتمالی ناراحت است، باید علیه چه‌کسی و چه جریانی شعار بدهد؟ بالاخره یک‌نفر باید مقصر باشد اما این وسط کسی تقصیر ندارد، چرا که شرایط کاملا تغییر کرده است و «هیچکس» در مظان اتهام نخواهد بود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)