مرجع خبری پرسپولیس : باشگاه فرهنگی ورزشی پرسپولیس اقدام به انتشار منشور اخلاقی هواداران کرد.

به گزارش مرجع خبری از سایت باشگاه پرسپولیس، در منشور هواداری این باشگاه ضمن درج تاریخچه این باشگاه، آمده است:

هر انسانی نیروهای بالقوه ای دارد که می تواند آنها را در مسیری سازنده به کار برد و البته توفیق هر فرد در بکارگیری این توانمندی ها در زندگی بستگی به شناخت و نحوه استفاده از این قوا دارد .

ما شایسته آنیم و قادریم که با پرهیزگاری، خرد ورزی، محبت به دیگران، عشق به زندگی و احترام به جسم و روح خود و ملایمت در گفتار و کردار سیر کمال خود را تسریع کنیم .

بیاییم با استفاده درست از نیروها و توانایی هایی که خداوند به ما عطا فرموده بویژه نیروی عقل و اندیشه، شکر نعمتش را به شکل عملی و واقعی بجا آوریم تا شایسته بهره مندی بیشتر از نعمات بی پایانش گردیم .

1- ما هواداران پرسپولیس، بیش از هر چیز طرفدار جوانمردی، گذشت و مهرورزی هستیم. ما پرسپولیسی را دوست داشته و تشویق می کنیم که جوانمرد و با گذشت بوده و مهر و دوستی را ترویج نماید.

2- احترام به بازیکنان، به مربیان و به تماشاگران تیم حریف، این قانون اخلاقی ما هواداران تیم پرسپولیس است. احترام می گذاریم تا احترام ببینیم .

3- ما هواداران پرسپولیس معتقـدیم که توهـین به دیگران نشـانـه کوچکی و حقارت توهین کننده است .

4- ما بر این مرام پایداریم که تیم حریف درخانه ما مهمانی است عزیز و محترم، اگر چه رقیبی باشد سرسخت و بدقدم .

5- پیام ما به همه حریفان این است: «ما شما را محترم می شماریم اما در عین حال در میدان رقابت و مسابقه فرصت به دست آوردن پیروزی بر تیم محبوبمان را به شما نخواهیم داد. این گونه که تا آخرین نفس تیم محبوبمان را تشویق و تا آخرین لحظه حمایتش خواهیم کرد».

6- پیام ما به هواداران حریف این است: «بیایید یکدیگر را دوست داشته و به هم احترام بگذاریم و برای ساعتی در کنار هم صمیمانه، دوستانه و شکیبا شاهد رقابتی صرفا ورزشی باشیم دلهایمان را به هم نزدیک و اوقات خوشی را برایمان فراهم سازد .

7- ما شادی خود را به قیمت اندوه و آزار دیگران روا نمی داریم. وجدان آسوده و دل شاد هیچ گاه از ناروایی و بی مروتی و بی حرمتی به دیگران حاصل نمی شود .

8- ما اجازه نخواهیم داد معدودی نادان و بی مرام، دانایی و مرام ورزشی را به سخره گرفته، حرمت ها را بشکنند و دل ها را بیازارند. آنها در میان ما که خواهان دانایی، دوستی و کرامت انسانی هستیم، جایی ندارند .

9- هیچ عاملی نخواهد توانست ما را وادار به رفتارهای غیر اخلاقی و غیر ورزشی نماید. ما صبورانه تلخی ها و ناگواری های ناخواسته و احتمالی پیش آمده در هنگام مسابقه را چه در زمین، چه بیرون از زمین تحمل نموده و بر مرام خویش که شکیبایی، خوش بینی، نیک رفتاری و جوانمردی است پایدار و وفادار خواهیم ماند .

10- داوران، قاضیانی هستند مورد اعتماد و احترام. ما هواداران اطاعت از ایشان را تحت هر شرایطی وظیفه خود و تیم محبوبمان می دانیم .

11- ما هواداران شکست را جزئی از زندگی، ورزش و مسابقه می دانیم. بنا بر این هنگام شکست صبورانه و عاقلانه نتیجه را خواهیم پذیرفت و هر احساس منفی و تخریب گرانه را از خود دور خواهیم کرد .

12- ما هر نوع گفتار و کردار زشت در میادین ورزشی را مذموم می دانیم. بنا بر این وظیفه خود می دانیم در میدان رقابت سالم ورزشی، بر هیجانات خود غلبه کرده و مراقب رفتارمان باشیم .

13- ورزشگاه، مترو، اتوبوس و همه امکانات دیگر شهری جزئی از اموال ماست و شایسته نیست به بهانه یک شکست مورد آسیب و تخریب قرار گیرد. ما هواداران خردمند پرسپولیس می دانیم که اصولا ورزش سازنده است نه مخرب .

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)