مرجع خبری پرسپولیس : مدیرعامل مستعفی باشگاه استقلال با اعلام استعفایش گفت:« از این پس دیگر به استقلال و فوتبال فکر نمی‌کنم و هیچ اظهارنظری هم درباره‌ی این باشگاه نخواهم داشت.»

 

امیررضا واعظ‌‌آشتیانی، درباره‌ی دلیل استعفای خود از مدیریت باشگاه استقلال گفت:«زمانی که در سازمان تربیت بدنی بودم متوجه شدم نمی‌توانم با سعیدلو و تیم مدیریتی جدید سازمان تربیت‌بدنی همکاری کنم. پیش از بازی برگشت برابر پرسپولیس هم قصد استعفا داشتم، اما در حضور سعیدلو و زریبافان گفتم می‌خواهم استعفا دهم، اما این دو درخواست داشتند که به دلیل اینکه ممکن است این مسئله شوکی را به تیم وارد کند اینکار را انجام ندهم.

پس از این موضوع یک ماه بعد در حضور زریبافان، سعیدلو و اعضای هیات مدیره تاکید کردم که می‌خواهم به کارم در استقلال پایان دهم اما اعضای هیات مدیره خواستند برای اینکه ممکن است این مسئله مشکلاتی را برای تیم ما که آن زمان در کورس بود ایجاد کند از تصمیمم صرف‌نظر کنم .من هم به خاطر دل هواداران و احترام به نظر هیات مدیره این کار را انجام ندادم.»

وی این را می گوید و ادامه می دهد« آخرین باری هم که این مسئله را مطرح می‌کردم به جلسه مشترک با سعیدلو و کاشانی باز می‌گشت. در آن جلسه سعیدلو پیشنهادی که یک‌بار قبلا داده بود را دوباره خطاب به من مطرح کرد و من دوباره این پیشنهاد را رد کردم و گفتم دیگر نمی‌خواهم در استقلال بمانم.

من علاقه‌ای به همکاری با مدیریت جدید سازمان تربیت بدنی نداشتم و نهایتا پس از جلسات متعددی که با هیات مدیره داشتم و دوستان با وجود اینکه می‌دانستند تعارفی در استعفایم ندارم آن‌را نمی‌پذیرفتند. اگر هم تحملی بود به خاطر این بود که احیانا تیم در شرایط خاص قرار نگیرد. که خوشبختانه در نهایت استقلال به مقام سوم رسید.»

آشتیانی درباره‌ی جلسه‌ی یک‌شنبه شب هیات مدیره استقلال با سعیدلو گفت:« گزارش جامعی را در حضور سعیدلو و اعضای هیات مدیره از وضعیت استقلال ارائه کردم. همچنین اشاره‌ای به وضعیت فوتبال و وضعیت ناهنجار مدیریت فوتبال داشتم و سعیدلو هم اذعان داشت که از بسیاری از مسایل ناهنجار مدیریتی فوتبال اطلاع دارد.

البته گفتم که این فوتبال شایسته همین مدیران است و اگر قرار است فوتبال رشد کند به آدم‌هایی نیاز دارد که برنامه‌ریز و مدبر باشند. همچنین در این جلسه من در رابطه با مسایل مالی هم صحبت کردم. سازمان تربیت بدنی نزدیک به 5 ماه است که هیچ پولی به باشگاه استقلال نداده است. سعیدلو در این جلسه صراحتا گفت که پول ندارد و نمی‌تواند به استقلال کمک کند.

او همچنین به روشنی گفت که برایش مدال و قهرمانی اهمیتی ندارد و ترجیح می‌دهد پول ورزش را خرج ورزش همگانی کند. سعیدلو در وسط صحبت‌هایش گفت که وقتی تیم ما در رده دهم بود تغییر مربی دادیم و بعد من متوجه شدم منظورش از تیم ما، پرسپولیس است. البته من به او متذکر شدم که اشتباه نکنید زمانی که کرانچار از پر سپولیس رفت این تیم سوم بود و در نهایت پس از تغییراتی که انجام گرفت استقلال در جایگاه پرسپولیس قرار گرفت و پرسپولیس چهارم شد.»

مدیرعامل مستعفی باشگاه استقلال ادامه داد:« ناگفته نماند که من برای آدم‌های نیک که البته تعدادشان هم کم نیست احترام قائلم. انسان‌هایی که می‌توانند تاثیرگذار باشند اما فوتبال ما اینقدر بحران دارد که صدای آنها به جایی نمی‌رسد.
علی انصاری هم یک هفته پیش از حضور در هیات مدیره استقلال استعفا داده بود و به همین خاطر در جلسه شب گذشته شرکت نکرد و با عدم حضورش نشان داد که دیگر علاقه‌ای به حضور در هیات مدیره استقلال ندارد.
هواداران استقلال هم بدانند که از این پس بستن استقلال برعهده سازمان تربیت بدنی است. بنده همین‌جا با صراحت می‌گویم که همکاری من، دانشجو، نفریه و انصاری با استقلال به پایان رسیده است و اگر تا اینجای کار با این شرایط مدارا کردیم برای این بود که خدای ناکرده وضعیت تیم بحرانی نشود. مجموعه هیات مدیره استقلال با تدبیر خوبش بحران‌های مالی را کنترل کرد و جا دارد اینجا از خدمات اقتصادی انصاری تشکر کنیم. خدماتی که اگر وجود نداشت نمی‌توانستیم به این روند ادامه دهیم.»

وی با بیان اینکه در سطح جامعه برداشت این طوربود که مشکلات مالی برای استقلال مشکل ساز شده است، گفت:«این برداشت حتی در کوچه و بازار و در مراجعه مردم به ما هم دیده می‌شد. البته امیدوارم اینگونه برداشت صحیح نباشد اما در جلسه یک‌شنبه شب سعیدلو با صراحت گفت که به استقلال پول نمی‌دهم. ما می ‌خواستیم تیم خوبی را برای فصل آینده ببندیم اما سعیدلو گفت که بودجه ابلاغ نشده و از بند ب هم پولی وجود ندارد که این مسئله با اعتراض دوستان همراه شد.
پس از این اتفاق اعضای هیات مدیره به جز رضایی که فردی سیاسی است و می‌داند چطور تصمیم‌گیری کند، اتمام حجت کردند و پس از آن از استقلال استعفا دادند. البته توصیه دوستان این بود که من در استقلال بمانم اما در زندگی‌ام هیچ وقت باور و اعتقادم را با پول و مقام عوض نکردم. کسانی که من را می‌شناسند به این مسئله اعتراف خواهند کرد.»

آشتیانی خطاب به هواداران گفت:« نیازی هم به گزارش عملکرد نداریم چرا که کارشناسان و هواداران می‌توانند عملکرد هیات مدیره را طی این دو سال ارزیابی کنند. ضمن اینکه من بعید می‌دانم با توجه به جایگاهی که استقلال و پرسپولیس دارند و علاقه مردم به این دو تیم محبوب جزو سیاست‌های دولت باشد که به این دو تیم پولی پرداخت نشود و به نظر می‌رسد بحث ندادن پول بحثی سلیقه‌ای است. هواداران بدانند که من این صحبت‌ها را جهت روشن شدن افکار عمومی مطرح کردم و این صحبت‌ها تنها گوشه‌ای از اتفاقاتی است که برای تیم محبوبشان رخ داده است.»

واعظی‌آشتیانی درباره مدیریت فدراسیون فوتبال هم گفت:« زمانی که در جلسه راجع به مدیریت فدراسیون فوتبال صحبت کردم، سعیدلو اذعان کرد که مدیریت کفاشیان در فدراسیون فوتبال ضعیف است، اما گفت که مگر کفاشیان را او انتخاب کرده است.
از کفاشیان می‌خواهم که اجازه بدهد راجع به او چیزی نگویم اگر بگویم که قرار است چه تصمیم‌هایی درباره او بگیرند آن اعتبار کم باقیمانده او هم از دست می‌رود. بهتر است که کفاشیان بیشتر از این خودش را به چالش نکشد. در توصیف کارنامه مدیریتی کفاشیان همین بس که در مدت حضور او در فدراسیون فوتبال ما به غیر از هرج و مرج و بی‌برنامگی چیز دیگری ندیدیم
کسی می‌تواند مدعی باشد که کارنامه موفقی داشته باشد. از کفاشیان می‌خواهم که اجازه دهد بیشتر از این درباره او اظهارنظر نکنم. چرا که شاید مسایلی مطرح شود که نه در شان و شخصیت من است و نه در شان و شخصیت او. باید بگویم کفاشیان هنوز به بلوغ جسارت نرسیده که بخواهد درباره من صحبت کند. با این حال من سعی می‌کنم مدارا کنم و دیگر راجع به کفاشیان و همکاران او صحبت نکنم.»

آشتیانی در پاسخ به این سوال که شما گفته بودید که پس از رفتن من از استقلال مدیر بعدی می‌تواند از ساختاری که ایجاد شده نهایت استفاده را ببرد و آیا آینده استقلال با مدیر بعدی‌اش برای شما مهم است؟ گفت:« برای من مهم نیست که نفر بعدی چه کاری می‌خواهد انجام دهد او اگر فکر می‌کند که اگر ساختاری که ما درست کرده‌ایم صحیح است می‌تواند به آن ادامه دهد، اما اگر فکر می‌کند این رویه درست نیست می‌تواند راه دیگری را پیش بگیرد. شاید مدیربعدی تمام اختیارات را به سرمربی بدهد، شاید هم دوباره همان رویه‌ای را انجام داد که ما انجام دادیم.»

وی افزود:« برای فصل بعد با سه بازیکن جدید قرارداد بستیم و با یک هافبک درجه یک تیم ملی قرارداد داخلی بستیم که امیدوارم نفر بعدی بتواند قرارداد این بازیکن را قطعی کند. در بعد بین‌المللی هم کارهای زیادی انجام شد که می‌توان به خواهرخواندگی با باشگاه‌های بوتافوگو برزیل، الغرافه قطر و الوصل امارات اشاره کرد.

برای استقلال آرزوی موفقیت دارم اما باید بگویم تاسف می‌خورم که در فوتبال و ورزش ما تملق و چاپلوسی و نمامی‌گری (سخن‌چینی) حرف اول را می‌زند و این آدم‌هایی که نقش شومن‌ها را اجرا می‌کنند می‌خواهند همه جایگاه‌ها را بگیرند. باید برای مجموعه ورزش فوتبال تاسف خورد. من تصور می‌کنم که در این ورزش صداقت وجود ندارد و تنها باید بر مدار صداقت اشک ریخت. مطمئن باشید که از این پس حرف جدیدی نخواهم داشت و دیگر درباره استقلال صحبتی نخواهم کرد.»

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)