پرسپولیس نیوز: مدیر مجموعه ورزشی آزادی در خصوص افزایش بهای اجازه استادیوم فوتبال برای دو تیم استقلال و پرسپولیس توضیحاتی را ارائه کرد.

قدرت‌الله سیف در خصوص افزایش بهای اجازه ورزشگاه آزادی برای دو تیم استقلال و پرسپولیس اظهار داشت: مبالغ قراردادها بر اساس کارشناسی رسمی دادگستری و با تشکیل یک تیم سه نفره امضا می‌شود و اینگونه نیست که ما یا شرکت توسعه و تجهیز ارقام را پیشنهاد بدهیم.

وی افزود: طبیعتا قراردادها نسبت به سال گذشته افزایش داشته ولی بعید می‌دانم اجازه بهای آن دو برابر شده باشد. این نکته را هم ذکر کنم که در بحث اجازه بها باید تبلیغات را هم در نظر گرفت.

سیف تصریح کرد: مثلا اینکه باشگاه‌ها اگر از استادیوم استفاده می‌کنند، باید بابت تبلیغات دور زمین هزینه‌هایی را پرداخت کنند که البته این موضوع با بحث اجاره بهای زمین فوتبال یک بحث جدا است. قرارداد جدیدی هم که به امضا رسیده در اختیار شرکت توسعه است و من رقم دقیق قراردادها را نمی‌دانم ولی اگر رقم افزایش پیدا کرده این اتفاق طبق روال هر سال رخ می‌دهد.

بر همین اساس بود که سال قبل رقم اجاره آزادی برای سرخابی ها با افزایش بیش از ۴۰ میلیون تومانی مواجه شد. برای لیگ نوزدهم اما رقم قرارداد اجاره بهای آزادی با افزایش دو برابری به سقف ۲۵۰ میلیون تومان رسیده است البته به صورت مشروط!

مبلغ اجاره بهای ورزشگاه آزادی و برای برگزاری دیدارهای خانگی دو تیم پرسپولیس و استقلال طبق قرارداد منعقد شده با شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی و به مسئولان این شرکت پرداخت می شود. بر اساس قرارداد جدیدی که ویژه لیگ نوزدهم منعقد شده است، دو رقم جداگانه برای اجاره آزادی تعیین شده است.

طبق این قرارداد و در صورتی که تیم های پرسپولیس و استقلال دیدارهای خود را «بدون تبلیغات» و بهره گیری از خدمات آن در ورزشگاه آزادی برگزار کنند، باید ۱۳۰ میلیون تومان به عنوان اجاره پرداخت کنند اما در صورت «استفاده از تبلیغات» این مبلغ ۲۵۰ میلیون تومان خواهد شد.

سال گذشته رقم اجاره بهای ورزشگاه آزادی برای پرسپولیس و استقلال ۱۱۲ میلیون تومان تعیین شد. این رقم چند هفته از آغاز لیگ هجدهم و در آستانه فینال آسیایی پرسپولیس برابر کاشیما برای سرخابی ها مصوب شد که به نوعی غافلگیری آنها را هم به همراه داشت چراکه رقم اجاره بهای آزادی در لیگ هفدهم ۷۰ میلیون تومان بود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)