پرسپولیس نیوز: در پی برگزاری هشتادوهفتمین همایش سلامت و زندگی با موضوع سلامت و روان، وحید هاشمیان به عنوان سفیر سلامت در این همایش معرفی شد.

هشتادو هفتمین همایش سلامت و زندگی با موضوع سلامت و روان روز پنجشنبه ۱۹ مهرماه در تالار ابن سینا دانشکده علوم پزشکی دانشگاه تهران برگزار شدکه با اقبال بی نظیر مردمی نیز روبرو شد. این همایش از سال ۱۳۹۱ زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی تهران و با همکاری نهادها و سازمان های مختلف از جمله فدراسیون فوتبال،نظام پزشکی و دبیرخانه سلامت وزارت ورزش و جوانان برگزار می گردد. و اینک جزو مسئولیت های اجتماعی فوتبال در حوزه سلامت قرار گرفته است.

همچنین همانند همایش های قبلی سفیران سلامت که از میان ورزشکاران و هنرمندان انتخاب می گردند در این همایش شرکت نموده و پیام سلامتی را به جامعه اعلام می نمایند. این همایش با حضور محمدرضا ساکت – دبیر کل، پروفسور بهادری، پروفسور رزم پا برگزار شد و وحید هاشمیان به عنوان سفیر سلامت در این همایش معرفی شد.

همچنین هاشمیان پیام سلامتی خود را با عنوان” خواب و تغذیه مناسب به جای استفاده از مواد ممنوعه و مکمل های غیر قانونی” بیان کردند که متن این پیام به شرح زیر است.

این روزها استفاده از انواع هورمون‌های نیروزا و داروهای ممنوعه میان جوانانی که تب داغ تناسب اندام و عضلانی شدن را در سر دارند، شایع است. برخی از این ورزشکاران، (ورزشکار حرفه‌ای و ورزشکار آماتور)، بدون توجه به عوارض هورمون‌ها و داروهای ممنوعه فقط برای رسیدن به هدف کاذبی که در سر دارند، سالمتی‌شان را به خطر می‌اندازند. اغلب ورزشکاران جوان می‌دانند که فشار زیادی در دنیای ورزش برای قهرمانی مسابقات وجود دارد. ورزشکاران جوان علاوه بر افتخار شخصی، اغلب به دنبال رویاهای بزرگ‌تری هم هستند، کسب مدال برای کشورشان، کسب بورس‌های دانشگاهی یا یافتن جایگاهی در تیم‌های حرفه‌ای. متاسفانه برای تعداد فزاینده‌ای از ورزشکاران، پیروزی در مسابقات به هر قیمت به مصرف داروهای تقویت کننده کارکرد جسمی منتهی می‌شود.

به نظر می رسد که برخی از افراد تصور می‌کنند با چنین داروهایی می‌توانند به قدرت جسمی بیشتری دست یابند، اما به چه قیمتی؟ حقیقت آن است که بی‌خطر بودن مصرف دراز مدت این داروها ثابت نشده است و ورزشکاران باید مراقب استفاده از داروها و حتی مکمل‌ها باشند تا به سلامت آنها خدشه‌ای وارد نشود. متاسفانه در حال حاضر شاهد آن هستیم که افراد ورزشکار آماتور که در طول هفته تمرین مناسبی هم ندارند، در حالی که باید به مسائل مهمی مانند تغذیه مناسب، خواب کافی، استراحت خوب و … فکر کنند، تمام ذهن خود را معطوف به مصرف داروهای ممنوعه و مکمل‌های غیر مجاز نموده‌اند. لذا وظیفه متخصصین حوزه سلامت شناسایی این افراد و ارائه مشاوره‌های مربوطه مانند روانشناسی و مشاوره تغذیه و … به این افراد است تا به سلامت جسم و روان آنها کمک کرده باشند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)