مدیر کل امور حقوقی وزارت ورزش و جوانان گفت: ورزشگاه‌های امام رضا(ع) و شهید کاظمی متعلق به شهرداری است.

مرتضی فلاح در گفت‌وگو با میزان، در خصوص مسائل مطرح شده مبنی بر اینکه استادیوم‌های امام رضا (ع) و شهید کاظمی به تیم‌های استقلال و پرسپولیس واگذار نشده است، اظهار داشت: ورزشگاه‌های امام رضا و شهید کاظمی متعلق به شهرداری است و طی تفاهمنامه‌ای که چهار سال پیش منعقد شد این دو ورزشگاه به مدت پنج سال به پرسپولیس و استقلال واگذار شده است. فکر می‌کنم امسال سال پایانی این تفاهم‌نامه خواهد بود.

مدیر کل امور حقوقی وزارت ورزش و جوانان در مورد اینکه گفته می‌شود قرار نیست دو باشگاه پرسپولیس و استقلال به بخش خصوصی‌سازی واگذار شوند، گفت: روز گذشته جلسه‌ای را با حضور وزیر ورزش و معاونان وزارتخانه در مورد ادامه روند واگذاری دو باشگاه سرخابی به بخش خصوصی داشتیم و تمام تلاش وزارت ورزش این است که پرسپولیس و استقلال هر چه زودتر روند تسریع خصوصی‌سازی آنها صورت بگیرد. مشکلاتی در روند واگذاری این دو باشگاه وجود دارد، چون مجامع مربوط به این دو شرکت در سال‌های ۹۳ و ۹۴، ۹۵ و ۹۶ تشکیل نشده بود و صورت‌های مالی ندارند. از زمانی که سلطانی‌فر به وزارتخانه آمد کارهای عقب‌افتاده این دو باشگاه انجام شد. در کنار این مسائل صورت‌های مالی هم شفاف‌سازی شده است. افزایش سرمایه این دو باشگاه در حال انجام است. در حال حاضر تمام کارها سازمان خصوصی‌سازی است و ما تنها موظف هستیم کارها را پیش ببریم وگرنه متولی اصلی این مسئله خود سازمان خصوصی‌سازی است.

فلاح افزود: تا سی و یک تیر سال ۱۳۹۸ برای استقلال و سی و یکم خرداد سال گذشته هم برای استقلال کار‌های مربوط به روزرسانی آنها صورت گرفته است. هم خود شخص وزیر و هم معاونان او دنبال این هستند در بهترین حالت ممکن این دو باشگاه به بخش خصوصی واگذار شوند.

وی در خصوص اینکه آیا بدهی مالیاتی دو باشگاه پرسپولیس و استقلال بخشیده خواهد شد یا خیر، گفت: مصوبه‌ای وجود دارد که بر اساس آن اگر پرسپولیس و استقلال وارد بخش خصوصی و در بورس قرار بگیرند در آن زمان بخشودگی مالیاتی شامل حال این دو باشگاه خواهد شد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)