هيچ بازيكني كم كاري نكرد

مرجع خبری پرسپولیس : حميد استيلي مي‌گويد كاشاني در جلسه ديروز باشگاه پرسپوليس از او و كادر فني‌اش حمايت كاملي انجام داده است. سرمربي پرسپوليس اميدوار است كه پرسپوليس در داربي برگشت باخت به استقلال را جبران كند.


سرمربي تيم فوتبال پرسپوليس پس از پايان تمرين امروز تيمش كه نخستين تمرين پس از شكست مقابل استقلال بود، خبرنگاران را به رختكن پرسپوليس دعوت كرد و در كنار ديگر اعضاي كادر فني پرسپوليس پاسخگوي سوالات رسانه‌ها شد.

او در پاسخ به اين سوال كه اين سومين شكست متوالي پرسپوليس در داربي بوده و خيلي از هواداران پرسپوليس از اين موضوع ناراحتند گفت: مسئوليت اين يك باخت با من است اما مسئوليت دو بازي قبلي با من نيست. ان‌شاءالله در بازي برگشت جبران مي‌كنيم. البته ما قبل از بازي استقلال شرايط خوبي داشتيم و در ديدار با ذوب آهن بسيار خوب بازي كرده بوديم. اما به هيچ عنوان انتظار نداشتيم كه ديدارمان با استقلال اين گونه شود. شايد استقلال 10 موقعيت گل به وجود آورد اما ما هم 7 ـ 8 موقعيت گل داشتيم. به هر حال ما در داربي باخته‌ايم و بايد از آن درس بگيريم. من همان ابتدا به خاطر اين باخت از مردم و پيشكسوتان عذرخواهي كردم.

سرمربي پرسپوليس ادامه داد: توانايي ما خيلي بيشتر از اين بود. ما در حال بررسي علت‌هاي باخت به استقلال هستيم. شايد بازيكنان‌مان يك مقدار به لحاظ جسمي يا روحي خسته بودند. تمرين‌هاي ما علمي است و اين طور نيست بازيكنان خسته شده باشند. مثلا سه روز قبل از بازي استقلال ما از فشار تمرين‌ها كاستيم و همه تمرين‌هايمان قبل از بازي خيلي شاداب بود.

استيلي در پاسخ به اين سوال كه بعضي‌ها گفته بودند چند بازيكن پرسپوليس در اين بازي كم‌كاري كرده‌اند گفت: اصلا هيچ بازيكني كم‌كاري نكرده است. همه بازيكنان هرچه در توان داشتند گذاشتند و همه آن‌ها بعداز بازي ناراحت بودند. حتي من به ليدرها كه ناراحت بودند گفتم كه غلامرضا رضايي در بازي با ذوب آهن اصلا جزو 18 بازيكن نبود اما روز بازي ما ريسك كرديم و او را در 18 نفر گذاشتيم. فكر نمي‌كرديم او به بازي برسد اما رضايي وقتي گرم كرد به من گفت كه حاضر است براي تيم بازي كند. همه بازيكنان تلاش خودشان را كردند.

استيلي درباره پنالتي از دست رفته پرسپوليس گفت: پنالتي زن اول ما كريمي بود و بعد نوري و بعد هم مازيار زارع. مازيار زارع سال گذشته در بازي با ملوان آخرين پنالتي‌اش را به بيرون زده بود اما محمد نوري آخرين پنالتي‌اش را گل كرده بود. شايد اگر كريمي هم اين پنالتي را مي‌زد، گل نمي‌شد. حتي بهترين بازيكنان دنيا هم پنالتي خود را خراب مي‌كنند. ضمن اينكه شرايط داربي هم فرق مي‌كند. وقتي كه پنالتي براي ما گرفته شد، مازيار و نوري با هم صحبت كردند و توافق كردند كه نوري ضربه را بزند.

خيلي‌ از كارشناسان اعتقاد دارند كريمي نبايد در بازي با استقلال در پست مهاجم نوك بازي مي‌كرد. استيلي در اين باره گفت: اول فصل هم خيلي‌ها به ما مي‌گفتند كريمي بايد جلو بازي كند و حالا مي‌گويند كه بايد عقب‌تر بيايد! كريمي در بازي با ذوب آهن بهترين بازيكن زمين بود و در بازي با استقلال هم به عنوان مهاجم كار خودش را درست انجام داد اما بقيه بازيكنان به وظايف خود عمل نكردند.

استيلي در پاسخ به اين سوال كه چرا با وجود اينكه پرسپوليس مي‌دانست فرهاد مجيدي بازيكن خطرناكي است اما باز هم از سوي اين بازيكن ضربه خورد، گفت: مجيدي فقط در طول بازي همان يك ضربه را به راحتي زد كه آن هم روي اشتباه فردي بازيكنان ما بود. وقتي يك تيم در دقيقه 14 بازي گل مي‌خورد، به لحاظ روحي ـ رواني با افت محسوسي مواجه مي‌شود.

محسن عاشوري مربي پرسپوليس نيز گفت: هيچ مربي‌اي نمي‌تواند تضمين دهد كه حتما بازي بعد را مي‌برد. متاسفانه بعضي از مربيان ما ياد گرفته‌اند كه عوام‌فريبي كنند و قول مي‌دهند كه در بازي بعد پيروز باشند. كار ما مربيان بهبود شرايط تيم است.

خبرنگاري از استيلي پرسيد بعد از بازي با استقلال افراد مختلفي در باشگاه استقلال مصاحبه مي‌كنند و درباره اين بازي حرف مي‌زنند چرا از پرسپوليس هيچ كسي صحبت نمي‌كند؟ سرمربي پرسپوليس در پاسخ گفت: مسلم است كه تيمي كه مي‌برد همه افراد باشگاهش صحبت مي‌كنند. حالا آن‌ها يك كار غير حرفه‌اي مي‌كنند، ما كه نبايد اشتباه آن‌ها را تكرار كنيم. ما با احترام به همه كار خودمان را انجام مي‌دهيم. باشگاه همه امكانات را براي ما فراهم كرده و من هم سعي مي‌كنم به همه شما پاسخگو باشم. هم به تماشاگران هم به ليدرها و هم به رسانه‌ها. متاسفانه هيچ تيمي مثل ما در دنيا اين طور مشكل ندارد كه در حالي كه داريد خوب بازي مي‌كنيد ناگهان تماشاگران از دقيقه 30 بازي عليه ما شعار مي‌دهند. مسلما اين، كار را براي تيم ما سخت مي‌كند و درست كردن اين شرايط نيز كار يك روز و دو روز نيست و بايد روي روان بازيكنان كار كرد.

استيلي با بيان اينكه قبول دارد خط مياني استقلال در داربي از خط مياني پرسپوليس بهتر بود گفت: ما پس از اينكه گل اول را خورديم بايد اين ريسك را مي‌كرديم كه يك هافبك دفاعي را تعويض كنيم و به جاي او مهاجم بياوريم كما اينكه هاشميان هم در ورود خود به ميدان براي ما خوب بازي كرد. تشخيص ما اين بود كه در آن زمان حسين بادامكي از زمين خارج شود چرا كه هم او و هم اكثر بازيكنان‌مان پاس‌هاي اشتباه زيادي داده بودند.

محسن عاشوري در ادامه گفت: استقلال هميشه با دو سيستم 1-4-1-4 يا 3-3-4 بازي مي‌كرد اما آن‌ها در اين بازي به ناگهان سيستم‌شان را تغيير دادند و به همين خاطر هافبك‌هاي ما در نيمه اول سردرگم بودند. اما در نيمه دوم با صحبت‌هايي كه با آن‌ها كرديم، وضعيت كمي بهتر شد. با اين حال تغيير سيستم استقلال كار را براي ما سخت كرده بود.

استيلي هم در اين باره گفت: شايد استقلال خوب ما را آناليز كرده بود. اين همه تغييرات در يك بازي از سوي تيم حريف براي يك مربي خيلي سخت است. اين را مي‌توانيد از ساير مربيان هم بپرسيد كه وقتي تيمي در يك بازي پس از 7 هفته اينقدر در تركيبش تغيير مي‌دهد، بازي كردن در مقابل اين تيم چقدر سخت مي‌شود.

خبرنگاري از استيلي پرسيد قبول داريد كه خط هافبك استقلال مهره‌هاي قدرتمندتري از خط هافبك پرسپوليس دارد گفت:‌ نه من قبول ندارم. حسين بادامكي، مازيار زارع و محمد نوري جزو بهترين بازيكنان ما هستند كه ملي‌پوش هم هستند اما مسئله اصلي ما اين بود كه دوندگي و جنگندگي هافبك‌هاي استقلال خيلي بيشتر از ما بود.

سرمربي پرسپوليس در ادامه با انتقاد از افرادي كه پس از بازي ذوب آهن مقابل پرسپوليس از سرخ‌پوشان تعريف كرده اما پس از باخت به استقلال به ناگهان به پرسپوليس و استيلي حمله مي‌كنند گفت: داربي‌بازهاي پرسپوليس در اين بازي بيشتر از استقلال بود. ما همه شرايط را خيلي خوب براي داربي فراهم كرده بوديم اما من كه ديگر نمي‌توانم داخل زمين بروم و پنالتي بزنم. در هفته گذشته ما توانستيم پيشكسوتان را به تمرين بياوريم. من بعد از 7 ـ 8 سال علي پروين را به تمرين پرسپوليس آوردم. احترام به پيشكسوت و بزرگتر است كه مي‌ماند اما همه دنبال نتيجه‌اند. شرايط الان مانند اين مي‌ماند كه همه يك تبر به دست‌شان گرفته‌اند و دنبال اين هستند كه يك درخت را ببرند. خود من سرد و گرم چشيده اين فوتبال هستم. هم در تيم ملي بودم هم در پرسپوليس. آرسن ونگر 8 گل از منچستر مي‌خورد اما گوارديولا از اسپانيا مي‌آيد از ونگر حمايت مي‌كند. اما ما در اينجا دنبال چيزهاي ديگري هستيم. ما نبايد اخلاق را گم كنيم و دنبال اين باشيم كه يك نفر را زمين بزنيم كه يك نفر ديگر جاي او بيايد. من از همه كساني كه انتقاد مي‌كنند مي‌خواهم هر روز سر تمرين ما بيايند تا ببينند ما چه برنامه‌هايي از نظر بدني، تاكتيكي، ذهني و روان‌شناسي براي بازيكنان‌مان داريم.

در ادامه محسن عاشوري در دفاع از حميد استيلي گفت: افكار من و حميد خيلي شبيه به هم است. با وجود اينكه ما پيش از اين با هم كار نكرده بوديم، اما خيلي شبيه به هم فكر مي‌كنيم. به نظر من استيلي نمادي از نسل جديد مربي‌گري در دنياست كه الان نمونه‌ي آن در كلاس‌هاي مربي‌گري جهان تدريس مي‌شود. در سيستم او ديكتاتوري هيچ معنايي ندارد و حميد همه كارهايش را با مشورت و كمك گرفتن از بقيه انجام مي‌دهد.

حميد استيلي در ادامه درباره مشكلات خط دفاعي پرسپوليس گفت: ما از ابتداي فصل روي ساختار دفاعي تيم خيلي كار كرديم. متاسفانه ما در اكثر بازي‌ها اول گل خورده‌ايم و اين عقب افتادن شرايط تيم ما را سخت مي‌كند دليل آن هم عدم تمركز و انجام ندادن وظايف است. هر وقت كه توانستيم گل اول را بزنيم، پيروز ميدان بوده‌ايم. ما سه جاي خالي در تيم‌مان داريم كه تلاش مي‌كنيم در نيم فصل بازيكنان جديدي به خدمت بگيريم.

سرمربي پرسپوليس درباره اين شايعه كه گفته مي‌شود سومديك قرار است سرمربي پرسپوليس شود گفت: اصلا چنين چيزي نيست. در جلسه ديروز كاشاني از كادر فني كاملا حمايت كرد.

وي همچنين درباره اين صحبت كه گفته مي‌شود استيلي داربي را براي بازيكنان پرسپوليس بزرگ كرده بود، گفت:‌ اصلا چنين چيزي نبوده است. شما مي‌توانيد از بازيكنان بپرسيد كه من بارها چه گفته‌ام. به آن‌ها گفتنم كه راحت بازي كنيد. باخت براي من است و مسئوليت آن بر گردنم.

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)