دوشنبه 14 اردیبهشت(13:55) 

مرجع خبری پرسپولیس : وينگادا مي‌ماند، نمي‌ماند؟ ابهام به خاطر فينال جام حذفي

بعد از باخت 5- يك مقابل الغرافه بود كه عباس انصاري‌فرد كه از عملكرد سرمربي تيمش رضايت نداشت قهرماني جام حذفي را شرط ماندن نلو وينگادا در فصل آينده اعلام كرد. به اين ترتيب همه نگاه‌ها به ديدار حساس پرسپوليس- سپاهان معطوف شد. گامي مهم در راه رسيدن به جام حذفي. ديداري كه گفته مي‌شد پيروزي در آن حكم فيناليست شدن براي دو تيم بود. پرسپوليس، سپاهان را شكست داد تا اميدوار به قهرماني شده و وينگادا هم تا حدود زيادي آماده برآورده كردن انتظارات مسوولان باشگاه شود. پس حالا فينال جام حذفي مي‌تواند ابهامات را برطرف كرده و تكليف پرسپوليس و وينگادا را روشن كند؛ يا باخت يا پيروزي. روي كاغذ پرسپوليس راه چندان دشواري تا فينال نداشت اما در اين ميان سازمان ليگ بحثي را مطرح كرد كه به ماندن و رفتن وينگادا ابهام بيشتري مي‌دهد. سازمان ليگ تصميم گرفته تا در صورت فيناليست شدن تيم‌هايي كه در ليگ قهرمانان حاضر هستند، ديدار فينال جام حذفي را به بعد از ديدارهاي حساس تيم ملي در خرداد بيندازد. تصميمي كه بلاتكليفي پرسپوليس و وينگادا را مي‌تواند طولاني و البته مشكل‌ساز كند. اين وضعيت درحالي به‌وجود آمده كه قرار است اواسط مرداد ليگ هم استارت بخورد.


حالا فرض را بر اين بگيريم كه پرسپوليس به فينال جام حذفي برسد. آن وقت بايد تا تير صبر كنيم كه

 فينال جام حذفي برگزار شود. اگر اين فينال در تير ماه برگزار شود و تمام اما و اگرهايي را كه در رابطه با فصل نقل و انتقالات و چگونگي حضور بازيكناني كه در ليست مازاد هستند را در نظر نگيريم، اين مساله مطرح مي‌شود كه درصورت باخت پرسپوليس در فينال چه اتفاقي براي كادر فني خواهد افتاد؟ قطعا اگر پرسپوليس در فينال نتواند سربلند بوده و جام حذفي را بالاي سر ببرد، جو بدي براي نلو وينگادا به‌وجود مي‌آيد. هرچند در حال حاضر، برخي از مديران پرسپوليس از حمايت خود از وينگادا خبر مي‌دهند اما اگر پرسپوليس قهرمان نشود جو به‌وجود آمده همه چيز را به هم مي‌ريزد. در چنان وضعي چه كسي مي‌خواهد از وينگادا حمايت كند. آن وقت اخراج وينگادا يعني بلاتكليفي نيمكت پرسپوليس در يك قدمي شروع ليگ نهم و تازه در تير ماه پرسپوليس بايد به فكر سرمربي جديد بيفتد.
***
البته در اين ميان يك احتمال ديگر هم وجود دارد. اينكه سرانجام فدراسيون به اين نتيجه برسد كه برگزاري فينال جام حذفي همچون سال 85 به فصل بعد موكول شود. اين خود كار را پيچيده‌تر مي‌كند. در اين صورت بحث كادر فني حسابي حساس خواهد شد. دو عقيده به‌وجود مي‌آيد. حفظ وينگادا كه تيم را به فينال رسانده است عاقلانه به نظر مي‌رسد اما آيا باشگاهي كه آينده مديريت آن مبهم است مي‌تواند وينگادا را نگه دارد يا نه؟
***
تمام اين اما و اگرها فقط به خاطر برنامه‌ريزي جام حذفي به‌وجود آمده است. فينالي كه آينده پرسپوليس و وينگادا به آن بستگي دارد و تاخير در برگزاري آن همه چيز را مبهم مي‌كند

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)