یکشنبه 20 بهمن (21:54)

مرجع خبری پرسپولیس : پژمان نوزاد ، کارشناس فوتبال در خصوص مربی پرتغالی پرسپولیس اظهار نظر کرده که از نظر شما می گذرد :

در پاسخ به این سئوال که آیا وینگادا می تواند در پرسپولیس موفق باشد؟ به رغم دوستی با این مربی پرتغالی تنها می توانم بگویم ؛ خوشبین نیستم.
پرسپولیس این فصل اوضاعی به سامان دارد و فارغ از اینکه چه کسی هدایت این تیم را در دست بگیرد ، جمع کردن تیمی با این مختصات اصلا کار آسانی نیست. بی شک نمی توان کوچکترین تردیدی در توانایی فنی نلو وینگادای پرتغالی داشت که او و کارنامه کاری اش بخوبی گویا این حقیقت است.
شاید بسیاری در ایران بگویند چون این مربی از اردن اخراج شده پس حتما مربی خوبی نبوده است اما علاقمندان جدی تر فوتبال حتما به خوبی به یاد دارند که این مربی یکی از بهترین تیم های تاریخ ملی عربستان را در اواسط دهه 1990 برای این کشور ساخته بود. در رده باشگاهی هم وینگادا در سال 2004 توانست همراه با الزمالک قهرمان باشگاه های مصر شود. فوتبال باشگاهی مصر به عنوان یک کشور صاحب فوتبال آفریقایی ، شباهت زیادی به لیگ ایران دارد. در این کشور هم تیم های الزمالک و الاهلی رقابتی سنتی با هم دارند و تماشاگران شان درست بازار کرکری داغی از این جنس که ما میان طرفداران استقلال و پرسپولیس می بینیم ، دارند. این تجربه همسان و موفقیت وینگادا که به لطف سالها حضور در خاورمیانه آشنایی ویژه ای از فوتبال ایران دارد ، این امید را که او بتواند برای پرسپولیس ، فضایی جدید را ایجاد کند افزایش می دهد.

وینگادا ذاتا مردی خوش مشرب و بجوش است و این ویژگی او را ما ایرانی ها بدون شک خیلی می پسندیم. همین روحیه پدرانه که عادت دارد بر فضای تمریناتش ایجاد کند بدون شک بازیکنان را به این مربی نزدیک می کند. با این وجود ، تمام این فاکتورهای مثبت ، دلیلی نیست که بخواهیم به موفقیتش ایمان داشته باشیم.
پرسپولیس و استقلال و فضای کار در آنها متفاوت از دیگر تیم های فوتبال ایران است. فکر می کنم برای ریشه یابی هرچه بهتر پرسپولیس بد نباشد تعمقی بیشتر در آخرین گفته علی کریمی داشته باشیم ، در این حقیقت که بهترین تیم ایران جای مناسبی برای تمرین ندارد.
با این شرایط ما یک مربی حرفه ای را می آوریم و مامور می کنیم که تیم مان را با حداقل امکانات ، جمع کند آن هم برنامه او درست در آستانه بزرگترین بازی فصل ، آغاز می شود. تیمی نابسامان را در دست می گیرد و مسئول نجات آن می شود. این شرایط بقدری دشوار است که حتی بعید است مربی صاحب سبکی چون وینگادا هم به سادگی از مسئولیت انجامش بر آید.
آنچه تجربیات فنی قبلی او در تیم هایش نشان داده ، اهمیت تشکیل ساختار منسجم دفاعی از مهمترین راهکارهایش برای داشتن تیمی منسجم است. خط دفاعی که پاشنه آشیل پرسپولیس در دو سال گذشته بوده با حضور این مربی بدون شک به انسجام می رسد هرچند  اگر شاهد بازی های دفاعی از شاگردان او باشیم که معمولا تماشاگران تیم عادت به دیدنش ندارند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)