دوشنبه 23 دی / (10:37)

مرجع خبری پرسپولیس : مدیر عاملی پرسپولیس آخرین سمت داریوش خان ؟!

يكي از صندلي‌هاي راحتي ميز مقابل رياست را انتخاب كرد، خيلي آرام و با طمانينه نشست و چشمانش را بر روي چشمان رئيس فيكس كرد و هر از چند گاهي با لبخندهاي ملايم، صحبت‌هاي او را تاييد كرد. سي‌وشش دقيقه بعد از دفتر رئيس بيرون آمد و به اولين تماس تلفن همراهش كه مي‌دانست همان خبرنگاريست كه قبل از جلسه درباره موضوع بحثش صحبت كرده بود، پاسخ داد و گفت:«تابحال در عمرم چنين جملات تحليلي و دقيقي نشنيده بودم» اين بازتاب اولين برخورد داريوش مصطفوي و محمد علي‌آبادي بود كه در روزهاي تعليق اتفاق افتاد. همان جلسه‌اي كه داريوش در آن به رئيس وعده داد كه راه برون رفت از تعليق فدراسيون فوتبال را به درستي مي‌داند و مي‌تواند روي «صفايي اينا» را كم كند. ماموريتي كه گرچه با ناكامي او به پايان رسيد. اما علي‌آبادي را وامدار مصطفوي كرد كه در پايان اين پروژه، شكست خورده مطلق بود.

ويژگي‌هاي مديريتي

يك سال بعد محمد علي آبادي به برنامه ورزش و مردم آمد و درباره انتخاب افرادي چون داريوش مصطفوي جملاتي را بر زبان آورد كه در حقيقت انتظارات علي‌آبادي از زيردستان را به تصوير مي‌كشيد: «ما احتياج به مديراني داريم كه وقتي گفتيم بروند، مصاحبه و جنجال نكنند. داريوش مصطفوي چنين مديري است، صلاح فوتبال را مي‌داند و وقتي بگوييم برود خيلي راحت مي‌رود» رئيس چنين جملاتي را در توجيه آوردن داريوش مصطفوي به عنوان مديرعامل پرسپوليس بر زبان آورد كه كنارگذاشتن و استعفاي اجباري حبيب كاشاني، حرف و حديث‌هاي فراواني را به وجود آورده بود. بازگشت داريوش خان بعد از انتخابش به عنوان دبيركل «موقت» فدراسيون فوتبال در روزهاي كميته انتقالي و حضور در سمت مديرعاملي باشگاه بزرگ پرسپوليس، آنهم بعد از قهرماني فصل قبل در حقيقت نشان‌دهنده ميزان اعتماد دوطرفه رئيس و مرئوس بود. با اين حال، اين انتخاب به مرور ناكارامدي خود را نشان داد. مصطفوي همواره چشم به رئيس سازمان داشت. كسي كه با مشكلات بسيار سرانجام مقابل چاه مالي پرسپوليس كم آورد و دندان رفاقت را از بيخ كند!

تو قول داده بودي!

در مورد كنار رفتن داريوش مصطفوي شايعه‌هاي بسياري به گوش مي‌رسد، مهم‌ترين موضوع هم پيشنهاد پستي تازه به مديرعامل سابق پرسپوليس است كه البته هنوز اتفاق تازه‌اي نيفتاده است. البته اين ماجرا شرطي ويژه دارد كه البته داريوش كم‌و‌بيش به قول‌هايش عمل نكرد. او بعد از جدايي از پرسپوليس با وعده حضور در يك پست تازه به سكوت ترغيب شد، اما دلخوري بي‌حدوحصرش از هدايتي به اينجا رسيد كه مصاحبه‌هايي عليه رئيس هيات‌مديره به زبان بياورد. البته افشاگري مصطفوي مثل دوره قبلي نيست كه هرچه توانست عليه تاج‌زاده و دولت خاتمي به زبان آورد. او در اين روزها يكي به ميخ و يكي به نعل مي‌زند،

بعضي از مسائل پشت پرده را مي‌گويد و از برخي هم فعلا چشم پوشي مي‌كند، واقعا سخت است كه بتواند جلوي خودش را بگيرد و حرفي نزند. اين مصاحبه‌ها يعني خلف وعده و البته كمرنگ شدن پستي كه انتظار او را مي‌كشيد، داريوش همين‌طور از پست سفارشي‌اش فاصله مي‌گيرد. همين چند روز پيش بود كه علي كفاشيان در مصاحبه‌اي اين جمله را به كار برد:«مصطفوي و فدراسيون؟ عمرا!» ديروز محمد آخوندي  حامي بزرگ مصطفوي در هيات‌مديره هم سعي مي‌كرد خودش را بي‌تفاوت نشان دهد:«من كه چيزي نشنيدم. از اين خبرها نيست و اصلا چنين موضوعي مطرح نبوده و ما پستي براي ايشان كنار نگذاشته بوديم». اينكه مديريت پرسپوليس، آخرين پست داريوش خان بود يا نه، سوال بزرگي كه پاسخ آن به عمر دولت نهم وابسته است. او كه لابد كاركرد مناسبي در پرسپوليس نداشته (مگر علت بركناري او غير از اين است؟) شايد به واسطه‌ همان رفاقت دوباره در سمت تازه‌اي حضور پيدا كند. گرچه دلخوري عميق او از كساني كه نهايتا پشتش نايستادند، تا آنجاست كه … نه، راستش تا هيچ جا نيست. داريوش خان هميشه آماده آمدن است!

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)